Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, January 4, 2016

Busy hands...

Today is day one of the "5 day clean eating challenge" and it's of to a good start!
The other day I made a batch of quinoa breakfast bars and portioned them out ahead of time.

Heute ist der erste Tag der "5 day clean eating challenge" und soweit, so gut!
Vor ein paar Tagen habe ich ein Rezept der quinoa Fruehstuecks Riegel gebacken und gleich portionsweise verpackt.
             I wrap them individually and keep half of them in the refrigerator and half in the freezer.

 Ich packe sie einzeln ein. Eine Haelfte kommt in den Kuehlschrank und eine in den Gefrierschrank.
 Made some overnight refrigerator oatmeal, too. It keeps well in the fridge and I think tastes even better after a day or so.

Habe auch ein paar Glaeser Haferflocken in den Kuehlschrank gestellt. Ist gut haltbar und schmeckt meiner Meinung nach sogar noch besser wenn es ein paar Tage im Kuehlschrank war.
     Tried another healthy bread recipe, quinoa bread - this time with cooked quinoa. So tasty!!

Habe auch ein neues Quinoa Brot Rezept ausprobiert, dieses mal mit gekochtem Quinoa. So lecker!!
          Food prep on Sunday. It is so much easier to go for the healthy food if it is ready to go!

Sonntag habe ich die verschiedensten Gemuese, Obst usw fuer die Woche vorbereitet. Ist viel einfacher etwas gesundes zu Essen wenn man nicht lange waschen, schaelen, schnippeln muss...
 Breakfast on day one: homebaked quinoa bread, some tomato slices, kale and spinach and egg overeasy. Yummy!

Fruehstueck an Tag eins: selbstgebackenes Quinoa Brot, Tomatenscheiben, Spinat und Gruenkohl und ein Spiegelei. Lecker!
 Lunch on day one: one cup of cold coffee, one apple, a handful of spinach and kale, some cinnamon and a scoop of chocolate Shakology. Sounds odd, but tastes like it should be bad for you. Absolutely delicious and very, very nutritious!

Mittagessen am ersten Tag: eine Tasse kalter Kaffee, ein Apfel, eine handvoll Spinat und Gruenkohl, etwas Zimt und ein Messloeffel schoko Shakology. Klingt komisch schmecht aber so gut das man meint es muesste eigentlich "verboten" sein. Super lecker und super gesund!

 And because I've been meaning to post these and kept forgetting, here's what I've been knitting.
This hat was finished about a week ago and I think I'm going to give it to a friend as a birthday gift.

Und weil ich es die ganze Zeit immer vergessen habe, hier die Bilder von meinen gestrickten Werken. Die Muetze wurde schon vor einer Woche fertig und ich glaube ich werde sie einer Freundin zum Geburtstag schenken.
Socks, currently on my needles. Nice and colorful, perfect when it's dreary and gray outside. 

Socken die ich gerade stricke. Schoen bunt, perfekt wenn's draussen so garstig und grau ist.
In case anyone is interested in the quinoa bread recipe, here it is:

Quinoa Bread

2 1/4 tsp yeast
1 1/4 cup bread flour
1 cup whole wheat flour
1 cup cooked quinoa
2 tbs sunflower seeds
2 tbs chia seeds
2 tbs honey
1/4 tsp salt
3 tbs extra virgin olive oil
3 large eggs
1/2 cup water
Add to your break maker in the recommended order and bake on whole wheat setting.

8 comments:

  1. We did the shakeology for a while. Just wasn't disciplined enough. Currently our oldest daughter is doing it. Hope you enjoy it!
    Love the hat! Definately needed right now. SO cold here in Missouri!

    ReplyDelete
  2. Those socks are CRAZY beautiful! Yes--definately a colorful pick-me-up on a dreary day.
    Happy New Year to you guys

    ReplyDelete
  3. Thanks for the recipe! I love your knitting projects - the hat is especially bright and cheerful! Have a great week.

    ReplyDelete
  4. You are making me hungry :) Love the socks, and that hat is stunning.

    Happy New Year, hope the year ahead is filled with good things.

    ReplyDelete
  5. refrigerator oatmeal sounds great.

    ReplyDelete
  6. I'm focusing on healthy eating as well but I had to wait for my son to leave, we eat not very healthy with him around...love your hat!! and those socks :)

    ReplyDelete
  7. I think your good food choices look/sound delicious!!! {although shakeology wasn't enough of a meal for me-was still HUNGRY afterwards} Best of luck on your clean eating.
    Love the colorful socks!
    Happy new year!

    ReplyDelete
  8. Oh....du...ich beichte es lieber gleich..
    Ich habe gerade ein Toffifee zwischen den Zähnen *ups*
    Du ißt soooo herrlich gesund und lecker, da hab ich
    keine Lust mehr zu naschen..
    Es ist wirklich wahr, ist alles fertig geschnibbelt...ist
    alles schnell zubereitet.
    Wünsche dir weiterhin viel Freude !
    Deine Mütze ist großartig,liebe Anke.
    Dazu Socken...diezwar noch nicht fertig sind...aber
    jetzt schon versprechen..."ich halte Füße warm" ;o)
    Ich habe in den letzten Tagen einen dicken Schal gehäkelt..bei -6 war mir danach *schmunzel*
    Ich wünsche dir einen schönen Tag..
    *knuddels*
    Swaani...die sich gerade über einen Apfel her macht

    ReplyDelete