Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, October 7, 2015

Fall break

Our fall break is in full swing but we've been taking it pretty easy.
The girls are enjoying their time at home and I have to say, so am I.
I've been working some in the garden, cooking and baking some in the kitchen...
Easy peasy daily activities and recharging our batteries... 
I did decide to start a few seeds for the fall garden and they are doing well. They look a bit disheveled, because the chickens got into the bed before I could cover it with wire. 

Diese Woche sind bei uns Herbstferien und wir lassen es richtig ruhig angehen.
Beide Maedels geniessen ihre Zeit zuhause und ich muss sagen, mir geht es genauso.
Ich habe ein bissl im Garten gearbeitet, gekocht und gebacken..
Einfache Sachen, keinen Stress und die Batterien wieder aufgeladen...
Ich habe beschlossen wenigstens ein Beet mit verschiedenen Samen fuer den "Herbstgarten" auszusaeen. Das Beet sieht ein bissl wild aus, da die Huehner darin am Werk waren bevor ich es mit Draht abdecken konnte.


 It's that time of year again - time to rake piles and piles of pine needles and leaves. This would be the second time I've had to do this already. I just keep telling myself "it's a good upper body workout". ;-)

Herbst heisst Tannennadeln und Blaetterberge im Garten. Dies ist schon das zweite Mal das ich mit dem Rechen in Garten fleissig war und es wird nicht das letzte Mal sein. Ich sag mir dabei immer "ist gut fuer die Arme, ist gut fuer die Arme". ;-)
Remember when I planted two planters (by the pool) with sweet potato cuttings?
Well, we did get some potatoes from them and I couldn't be happier.
Will definitely do this again next year!

Koennt ihr euch noch daran erinnern als ich Suesskartoffeln in ein paar Toepfe beim Pool gepflanzt habe? 
Wir konnten tatsaechlich Kartoffeln ernten und ich bin total begeistert davon.
Mache ich definitiv naechstes Jahr wieder!
Roasted beets fresh from the garden - delicious!

Geroestete rote Beete frisch aus dem Garten - so lecker!
                                                          Coleslaw without mayo. Yummy!

                                 Coleslaw (eine Art Krautsalat) ohne Mayo. Hat gut geschmeckt!
 Hannah's best friend turned 18 and Hannah decided to bake her a birthday cake and decorate it. This was her first attempt at cake decorating and I think she did very well!

Hannah's beste Freundin wurde 18 und Hannah beschloss ihr einen Kuchen zu backen und zu dekorieren. Dies war der erste Kuchen den sie alleine dekoriert hat und ich finde sie hat es sehr gut gemacht!
 Cooler weather during the first part of fall break made me crave roasted veggies and pot roast.

Kuehlere Temperaturen in den ersten paar Ferientagen haben bei mir ein Verlangen nach geroestetem Gemuese und Schweinebraten ausgeloest.
 Cooler temperatures also make me want to bake - a lot. This is a oatmeal sourdough bread.

Wenn's draussen kuehler wird fange ich auch immer an mehr zu backen. Dies ist ein Haferflocken Sauerteig Brot.
 And this beauty is a fruit loaf - you should have been in the kitchen when it was baking. The smell was divine!

Und diese Schoenheit ist ein Brot mit getrocknetem Obst. Ihr haettet in der Kueche sein sollen als es im Ofen war - es hat so gut gerochen!

3 comments:

  1. I want to be in your kitchen yum, and your garden too, everything looks so pretty.
    It was too wet to plant my fall garden and I guess after this past weekend that's a good
    thing since all would have been lost. I haven't checked the farm yet to see if anything survived,
    but my fingers are crossed.
    Enjoy the rest of your break.

    ReplyDelete
  2. Wow, so much goodness in this post. Yay for getting a few seeds in the ground :)

    ReplyDelete
  3. I agree with Kim, you have made my mouth water! I am coming over for tea!

    ReplyDelete