Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, February 23, 2015

Last week...

Last week we spent more time at home than at school or work due to the weather.
Monday - holiday
Tuesday - 3 hour school delay
Wednesday - school cancelled
Thursday - 3 hour school delay
Friday - school cancelled
Weekend - mostly at home
Monday - 3 hour school delay
I know in other parts of the US people are dealing with a lot more snow, but in our area they are not prepared for snow and ice.
This was the "worst" off the snow and the reason we stayed home on Wednesday.

In der letzten Wochen waren wir mehr zuhause als in der Schule bzw. auf der Arbeit.
Montag - Feiertag
Dienstag - Schule fing mit 3 Stunden Verspaetung an
Mittwoch - keine Schule wegen schlechtem Wetter
Donnerstag - siehe Dienstag
Freitag - siehe Mittwoch
Wochenende - fast nur zuhause 
Montag - siehe Dienstag und Donnerstag
Ich weiss, in anderen Teilen der US haben Leute meterhoch Schnee, aber hier in den Suedstaaten sind sie einfach nicht fuer Schnee vorbereitet.
Diese Bilder habe ich am Mittwoch gemacht, an diesem Tag hatten wir den meisten Schnee.




Since we were home, we all found things to do.
I baked some blueberry - banana bread.
Nachdem wir alle zuhause waren, mussten wir uns ja irgendwie beschaeftigen.
Ich habe Blaubeer - Bananen "Brot" gebacken.
 Greg helped me to set up the table in the dining room and I started a bunch of seeds.
Greg hat mir geholfen den Tisch im Esszimmer aufzubauen und ich habe die ersten Samen ausgesaet.
This is the door leading to the patio before,
So sah die Tuer die auf die Terrasse fuehrt vorher aus,
 and this is after. I decided to get the sewing machine out and make some curtains for it. The fabric is actually a sheet I bought at a thrift store several month ago. I just really liked the flowery print and for $3 I couldn't pass it up.
und so sieht es jetzt aus. Ich beschloss die Tuer braucht ein Paar Vorhaenge und so musste die Naehmaschine raus. Der Stoff ist eigentlich ein Bettlaken das ich vor ein paar Monaten im Second Hand Laden gekauft hatte. Mir hat das blumige Muster so gut gefallen und da es nur $3 war, konnte ich nicht nein sagen.
 Found one more chicken feed bag in my fabric stash and turned it into a bag - the sewing machine was out already anyway.
Zwischen all meinen Stoffen die ich auf Lager habe, fand ich noch einen Huehnerfutter Sack - wurde gleich eine Tasche daraus da die Naehmaschine ehe parat stand.
Finished this pair of socks and got started on another. 
Habe diese Socken fertig gestrickt und ein neues Paar angefangen.

What have you been up to lately?
Was habt ihr die letzte Zeit so gemacht?

10 comments:

  1. You are so talented Anke, and I adore the chicken bag so much, it's great!
    I wish we had snow here, just a dusting and I would be happy.
    Both of my sisters are in northern Virginia where they are use to snow, but this year it
    has been so bad that they have been closing the schools there too. Hang in there, spring will be here soon.

    ReplyDelete
  2. We haven't had much snow, but it's the extreme cold that is causing problems. We had 6 days last week that were at least 10 below zero. Three of those days were MINUS 25 degrees. It's ridiculous and even I , the greatest admirer of winter, is sick of it.

    Love the chicken bag. And the socks. Criminey, Anke--you have so much talent!

    ReplyDelete
  3. hallo anke,
    heute hat es bei uns auch mal wieder geschneit......schon gab es probleme im berufsverkehr.
    ist das blueberry -banana bread sehr süß? die vorhänge gefallen mir sehr,mag blumenmuster auch.
    wow du hast ja schon jede menge ausgesät. was möchtest du denn alles anbauen?
    die socken sehen wunderschön aus......mir gefällt der kleine spitzenrand.
    ich habe meine dicken socken fertig und neue sind auf der nadel,diesmal aber normale.
    eine schöne woche wünscht dir regina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Das Brot ist eigentlich eher wie ein Kuchen, nicht allzu suess, aber definitiv kein Brot. Ich habe auch die Haelfte des Mehl's mit Vollkornmehl ersetzt. Ausgesaet habe ich bis jetzt: verschiedene Tomaten und Paprika Sorten, 2 verschiedene Gurkensorten, Melone und Kraut. In den Garten kommen dann noch verschiedene Bohnensorten, Kraeuter, Rettich, Radieschen, Spinat, Salat, rote Beete und noch ein paar andere Sachen. :-)

      Delete
  4. I'll bet that blueberry-banana bread smelled wonderful baking!

    ReplyDelete
  5. I'll bet that blueberry-banana bread smelled wonderful baking!

    ReplyDelete
  6. The curtains you made for the door to the patio make such a huge difference, Anke! It is hard to believe just how much! I hope all of your seeds sprout...every.single.one. :)

    Love the new chicken bag! I am still using mine on a weekly basis! :)

    ReplyDelete
  7. Well, at least you are accomplishing some wonderful things with all those days at home. It all looks so amazing!!!

    ReplyDelete
  8. wow you have had some crazy weather and look at those school delays and cancellations. I loved when that happened when I was in school! Your socks are amazing :)

    ReplyDelete
  9. The details on the sock are so pretty! I really love the curtains and the feed bag you've created....I sure wish I was good with a sewing machine. So glad you and the family were able to use your 'home' time well....wishing you warmth and sunshine!

    ReplyDelete