Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, September 11, 2014

Mock Croc Sock

I've had this red sock yarn laying around for probably a year, I just never found the "perfect" sock pattern for it. 
Well, a couple of weeks ago I came across the "mock croc sock" pattern and instantly fell in love.
It looks way more complicated than it really is, the pattern was easy to memorize and I know I will make more of these. 
Diese rote Sockenwolle lag bei mir nun schon fast fuer ein Jahr im Korb und ich wusste nicht so recht was fuer Socken ich damit stricken wollte.
Vor ein paar Wochen habe ich dann das "mock croc sock" Muster gefunden und war total begeistert davon. 
Das Muster sieht kompliziert aus, ist aber wirklich kinderleicht zu stricken und zu merken. Ich weiss ganz bestimmt, dass ich davon noch mehr stricken werde!

8 comments:

  1. Hot socks!!! sehen aber auch Trachtenmässig aus.... oder??? L.g Sylvia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koennten vielleicht gehen, muesste sie dann aber ein bissl laenger stricken. :-)

      Delete
  2. Very pretty, Anke! Love the color!

    ReplyDelete
  3. Ach die sind ja süß, könnte man auch als Trachtensocken hernehmen ! Liebe Grüße
    Carola

    ReplyDelete
  4. Great looking pattern Anke and I love the color.

    PS- the yarn for my color affection came in!!!

    ReplyDelete
  5. gorgeous red and I agree the perfect pattern for the sock yarn :)

    ReplyDelete