Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Friday, August 1, 2014

In the summer kitchen

The garden is producing lots of yummy things right now which has been keeping me pretty busy in the kitchen. 
We're eating lots of things straight from the garden, but there's also been lots of freezing and canning going on.
My first batch of pickled beets.
Der Garten beschert uns im Augenblick jeden Tag mit vielen Leckereien und dadurch bin ich momentan sehr viel in der Kueche beschaeftigt.
Wir essen viele Salate usw, aber ich bin auch fleissig am einfrieren und einmachen.
Meine erste eingemachte rote Beete.
 Daily harvest, the tomatoes are going gangbusters out there. The blackberries ready to be frozen so I could get enough together to make jam.
Die taegliche Ernte, die Tomaten wachsen wie verrueckt dieses Jahr. Die Brombeeren wurden eingefroren, so das ich genug fuer Marmelade sammeln konnte.
 Getting ready to make granola.
Die Zutaten fuer selbstgemachtes Muesli.
 The girls and I went blueberry picking one day. We picked over 9 pounds, some were eaten fresh, others frozen to be used up in the winter.
Die Maedels und ich waren Blaubeer pfluecken. Wir haben ueber 9 Pfund nach Hause gebracht, davon wurde ein Teil so gemuffelt, der Rest eingefroren.
 The beans are almost done now, but we have several bags full of them in the freezer now.
Die Bohnen sind fast fertig im Garten, aber ich konnte einige Beutel voll einfrieren.
 The lemon squash was a success! We ate lots of if grilled, but I also made several batches of squash puree. I like adding it to stews and such and I also have a great recipe for squash donuts that uses pureed squash.
Der "lemon squash" war ein Hit im Garten! Wir haben viel davon gegrillt, aber ich habe auch viel squash (gelbe Zucchini) Pueree davon gemacht. Ich gebe dieses gerne zu Gulasch usw. dazu, und ich habe auch ein tolles Rezept fuer squash Donuts.
 There were some kitchen fails as well. :-( I tried a new brownie recipe and they looked great in the pan, but as soon as I cut into them, they got all crumbly and broken up. Tasted ok, but I didn't care for the looks of them.
Manchmal haut's in der Kueche nicht hin. :-( Ich habe ein neues Brownie Rezept ausprobiert und obwohl es gut geschmeckt hat, war ich nicht begeistert davon. In der Backform sahen sie gut aus, aber sobald sie angeschnitten wurden, sind sie zerbroeselt.
 Since we're still getting a lot of eggs, I'm always on the lookout for new ways to use them up. While browsing one of the recipe sites I found a recipe for an omelet roll. It called for eggs, milk and flour and it was supposed to be baked on a cookie sheet, sprinkled with cheese and then rolled up. Well, this is how it came out of the oven - there was no rolling this up. We improvised, sprinkled the cheese on top anyway and ate it (tasted pretty good), but it's not something I'm going to fix again.
Da uns unsere Huehner immer noch viele Eier bescheren, bin ich immer auf der Suche nach neuen Rezepten um sie zu verwenden. Als ich neulich mal wieder im Internet nach Rezepten gesucht habe, bin ich auf eines fuer eine "Omlett Rolle" gestossen. Man sollte Eier, Mehl und Milch mischen und auf ein Backblech geben. Nach dem Backen sollte man dies mit Kaese bestreuen und aufrollen. Nachdem unseres jedoch aussah als ob ein Vulkan explodiert war, war mit aufrollen nichts zu wollen. Wir haben trotzdem den Kaese darauf gestreut und es gegessen. Hat gut geschmeckt, aber ich werde es nicht noch einmal machen.
 Tried my hand at making blackberry liqueur. It's going to take 6 weeks before I know whether it is good or not.
Habe versucht Brombeer Likoer zu machen. Jetzt muss ich nur 6 Wochen warten um zu sehen ob's auch schmeckt oder nicht.
 Seedless blackberry jam.
Brombeermarmelade ohne Kernchen.
 Another day's harvest, tomato sauce ready for the freezer and freshly baked bread.
Wieder eine Garten Ernte, Tomatensosse die eingefroren werden soll und frisch gebackenes Brot.

7 comments:

  1. You have been busy in the kitchen, it's a good feeling isn't it?
    I would love to get your recipe for squash donuts, we have a LOT here.
    Have a beautiful weekend.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tracey, here is the link to the squash donut recipe. http://frugalhomesteads.blogspot.com/2010/12/squash-donuts.html
      Hope you'll like them as much as we do. :-)

      Delete
  2. Wow - so much going on in your kitchen! Can't wait to hear how the blackberry liquer came out.

    ReplyDelete
  3. hallo anke,
    lauter leckere sachen hast du in deiner kücher zubereitet.brombeerlikör habe ich letztes jahr gemacht .Mir hat er ganz gut geschmeckt.Diese Jahr habe ich einen schwarzen Johannisbeerlikör angesetzt,mal gespannt wie dieser Likör schmeckt.Will aber auch noch Brombeerlikör und Brombeeressig machen.Dieses Jahr haben wir sehr,sehr viele Brombeeren, die meisten friere ich ein und wenn es kühler wird,will ich sie entsaften um daraus Gelee und Saft zu machen.
    Gelbe Zucchini habe ich auch jede Menge.....
    Wünsche dir ein schönes Wochenende,
    alles liebe Regina

    ReplyDelete
  4. Even with the few fails you have (thank you for being human!) you are amazing in the kitchen. What a wonderful feeling to grow all that good stuff and share with your family! The donuts sound interesting and I can't wait to hear how your liqueur turns out.

    ReplyDelete
  5. You are one endlessly talented gal. It all looks delicious. I bet you have one of the most "used" kitchens.

    ReplyDelete
  6. my goodness, you have quite the bounty! I would love to taste those purple beans :) I think you are having quite the summer this summer!

    ReplyDelete