Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, August 12, 2014

Another scarf

I finally finished this scarf a couple of days ago. For some reason this one took me forever to finish...
The yarn is lovely, the pattern was easy and yet, somehow I lost my knitting mojo with this one. 
I am pretty happy how it turned out though and I think I'll get a lot of wear out of it this fall.
Vor ein paar Tagen habe ich endlich diesen Schal fertig gestrickt. Ich weiss auch nicht warum, aber ich habe monatelang daran gestrickt.
Die Wolle ist wunderbar, das Muster war einfach, aber aus irgendeinem Grund konnte ich immer nur ein paar Reihen stricken bevor ich keine Lust mehr hatte.
Mit dem Endresultat bin ich nun sehr zufrieden und ich glaube ich werde ihn im Herbst oefters tragen.

 I did decide to turn the scarf into a cowl. I dug through my button stash (most of them from my grandma) and added a variety of buttons. I like the look of it, what do you think?
Nachdem der Schal fertig war, habe ich beschlossen ihn in einen cowl umzuwandeln. Ich habe in meiner Knoepfesammlung gewuehlt (die meisten von meiner Oma) und habe ein paar verschieden ausgesucht. Mir gefaellt es so, was sagt ihr dazu?

7 comments:

  1. You are amazing Anke. I loved the scarf, but then when you added the buttons and turned it into a cowl I loved it even more. The buttons really are the perfect touch and that will be a super color for fall.

    ReplyDelete
  2. I love how you turned the scarf into a cowl, clever! That pattern is so lacy and airy! Now if only the chill would arrive in the air so as to wear it.

    ReplyDelete
  3. I think it is just lovely. Love the vintage buttons….what a sweet touch!

    ReplyDelete
  4. Beautiful, Anke.
    I wonder if it isn't because of the time of year that one loses the desire to knit. To me, that is a winter project. I laugh when I think back to my mother trying to crochet or knit something in summer-griping the whole time about having something warm and fuzzy draped on her in 90 degree weather. (we didn't have AC)

    ReplyDelete
  5. Your scarf is beautiful, Anke! You are so creative to have turned it into a cowl...and I especially love how you used your grandma's vintage buttons on it. How special that will be to wear that and have a part of her there with you. It will be like a hug from her. xo Dianna

    ReplyDelete
  6. Hallo liebe Anke,
    endlich bin ich sicher auf deinem Blog gelandet ;)
    Mein verrückt spielendes Laptop, das irre Handy...auch mein angesäuertes Auto haben in den letzten Wochen dafür gesorgt das ich beschäftigt war...neben den Alltag.
    Ich war nahe dran "verrückt" zu werden...was ich ja eigentlich schon irgendwie bin ;)

    Doch nun zu deinem wunderschönen Schal..der ist ja ein echter Hingucker!
    Wünsche dir viel,viel Freude beim tragen!!
    Liebe Grüße
    Swaani

    ReplyDelete
  7. Liebe Anke,
    mir gefällt Deine Idee, diesen wunderschönen Schal mit Knöpfen zu verschließen. So wird er zu einem ganz tollen Unikat.

    Dankeschön für Dein Kompliment zu meinem Rosenkleid, ich freue mich sehr ;-))

    sonnige Grüße schickt Dir Traudi

    ReplyDelete