Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, January 15, 2014

Lace

One of my Christmas presents was this beautiful purple yarn from my sweet friend Marion. She sent the yarn along with two different patterns and I fell in love with one of them. 
After knitting the very simple sweater, reading this chart is a little challenging. Every row is pretty much different than the one before, so I REALLY need to pay attention when I knit. It may be slow going, but I believe the end result will be worth it. 
Eines meiner Weihnachtsgeschenke war diese wunderschoene lila Wolle von Marion. Sie hat mir die tolle Wolle und gleich zwei Anleitungen fuer Tuecher mitgeschickt, und von einem Tuch war ich ganz begeistert.
Nachdem ich den orangen Pulli gestrickt habe (war ja nur glatt rechts) ist dieser Schal gar nicht so einfach. Ich muss genau auf die Anleitung schauen und mich gut konzentrieren. Dauert deshalb vielleicht etwas laenger, aber das Endresultat wird es wert sein. :-)

10 comments:

  1. What a beautiful colour and yes it will be worth it when finished - a beautiful pattern!!

    ReplyDelete
  2. hallo anke,
    die farbe ist ein traum!!!!!!! tolles muster......und ja,die mühe lohnt sich,das tuch wird wunderschön.
    der pulli von deinem letzten post gefällt mir auch sehr gut,vor allem die farbe.
    liebe grüße und eine schöne restwoche wünscht dir regina















    ReplyDelete
  3. you have a wonderful thoughtful friend, with excellent taste! Such tiny stitches-my favorite!!

    ReplyDelete
  4. Beautiful lace! Looking forward to see it done :)

    ReplyDelete
  5. Hallo Anke! From what I can tell, the sweater is going to be gorgeous.

    ReplyDelete
  6. What a gorgeous colour, and it looks like its going to be a gorgeous shawl too.

    ReplyDelete
  7. I love the color...and the pattern. It kind of reminds me of a design my grandma used to crochet.

    ReplyDelete
  8. The pattern is amazing…the color is vibrant/gorgeous!!!!

    ReplyDelete
  9. Liebe Anke,
    die Farbe ist wunderschön *dahinschmelz* und Du hast Dir ein traumhaftes filigranes Spitzenmuster ausgesucht.
    Viel Freude beim Stricken wünscht Dir Traudi

    ReplyDelete