Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, December 3, 2013

One for me, one to give away...

Lately I've been trying to use yarn I had in my stash - that is until my order of new yarn came in. ;-)
The yarn for this "honey cowl" was leftover from a sweater I made about two years ago. I had two skeins left and they were just perfect for this project. 
The cowl will be a gift for a friend, but since both girls really liked it, I'll be knitting two more of them soon.
In letzter Zeit habe ich versucht nur mit Wolle zu stricken die ich schon "auf Vorrat" liegen hatte. D.h. bis die neue Wolle hier ankam die ich bestellt hatte. ;-)
Die Wolle fuer diesen cowl war noch von einem Pulli uebrig den ich vor ca. 2 Jahren gestrickt hatte. Ich hatte noch zwei Straenge uebrig, und das war fuer dieses Projekt genau richtig.
Dieser cowl ist als Weihnachtsgeschenk gedacht, aber beide Maedels waren von ihm ganz begeistert. Wenn ich die passende Wolle gefunden habe, werde ich demnaechst wohl gleich nochmal zwei stricken. 
 I knitted a skirt in this yarn last year and had one skein leftover, just enough to knit my version of the "wurm" hat. (My yarn was thicker, which meant I didn't have to repeat the pattern as often.) I've needed a nice hat to keep my ears warm when we go walking early in the morning, and this one fits the bill perfectly.
Aus dieser Wolle hatte ich vor einem Jahr einen Rock gestrickt und hatte noch einen Strang uebrig. War genug um mir meine Version der "Wurm" Muetze zu stricken. (Meine Wolle war dicker und ich musste das Muster nicht so oft wiederholen.) Ich habe schon seit laengerem eine Muetze gewollt die mir beim Laufen in der Frueh die Ohren warm haelt, und diese Muetze ist dafuer perfekt.


10 comments:

  1. Liebe Anke,
    ganz toll geworden Dein "Wurm" - ich liebe meine Mütze auch total und trage sie sehr gerne.
    Der Cowl ist super schön geworden und der Empfänger wird an Weihnachten sicher Freundensprünge machen...super schön! Kein Wunder das die Mädels auch einen möchten :-)
    Ich wünsche Dir noch eine schöne Woche und schicke viele Grüße mit,
    Marion

    ReplyDelete
  2. Was dir immer vondeiner Nadel hüpft finde ich unglaublich, aber vor allem auch schön !
    Tschüss
    Doris

    ReplyDelete
  3. Lovely projects, I too am going to knit from what I have, I keep collecting yarn and then not knitting all of it. So that is the plan. You look lovely in your hat :)

    ReplyDelete
  4. You are such a talented knitter….I love the cowl and the wurm hat; gorgeous!!!

    ReplyDelete
  5. that hat is so pretty and looks very nice on you

    ReplyDelete
  6. Have not yet done a Honey cowl, but have been admiring other people's. Might just be time to bust into one!! Yours is great! I can think of several people who would like one

    ReplyDelete
  7. Anke, these both look so warm and cozy! I love the soft neutral gray colors you have used.

    ReplyDelete
  8. Your hat and cowl look lovely! Nice work knitting them from leftovers!

    ReplyDelete
  9. two great knits!! (and they go together!!!!)

    ReplyDelete