Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, December 22, 2013

Crafts and such...

I've been feeling a bit crafty recently, and here are some of the results:
These cards were probably made at least a month ago, but I forgot about the pictures. 
Ich habe in letzter Zeit wieder etwas mehr gebastelt und hier sind die Ergebnisse:
Die Karten habe ich bestimmt schon vor einem Monat gemacht, habe die Bilder aber total vergessen.

 I was given a little brownie kit along with this cast iron skillet. We made the brownies, but after that I knew I'd never use the skillet again. It's tiny and very shallow, really too small for cooking. My wheels started turning and I decided to turn it into a decoration for the chicken coop. Maybe I have too much time on my hands to be decorating the coop, but I think it's kind of cute.
Zu Weihnachten bekam ich ein "Brownie kit" mit dieser kleinen, gusseisernen Pfanne geschenkt. Wir haben die Brownies gebacken, aber mir war klar, dass ich die Pfanne danach nie mehr nehmen wuerde. Sie ist klein und nicht tief genug um sie zum Kochen zu benutzen. Meine Raeder haben sich gedreht und ich beschloss sie zu bemalen und am Huehnerstall als Deko zu benutzen. Vielleicht hab ich ja zuviel Zeit wenn ich mir Gedanken ueber einen dekorierten Huehnerstall mache, aber ich finde die Pfanne niedlich.
 While I was already decorating the coop, I decided it needed an "egg" sign on the nesting box. :-)
Waehrend ich ehe schon dabei war den Huehnerstall zu dekorieren, habe ich gleich noch ein "Eier" Schild fuer die Legeboxen gemacht. :-)
 My friends "Wurm" hat was well received, and since there was still some yarn leftover I made it into a cowl for her. Now she has a matching set.
Die Wurm Muetze kam bei meiner Freundin sehr gut an, und da noch Wolle uebrig war, habe ich ihr einen passenden cowl dazu gestrickt.
 While cruising pinterest one day, Hannah saw something like this. She came running and said "we need to make one for dad". How could I say no to that? A gag gift or redneck center piece - either way, I think it's funny. ;-)
Vor ein paar Wochen hat Hannah mal wieder auf pinterest gestoebert, und dabei hat sie so etwas entdeckt. Sie kam gerannt und meinte wir muessen das unbedingt fuer Greg machen. Wie kann ich dazu nur nein sagen? Ein witziges Geschenk oder redneck Tischschmuck - egal was, ich find's lustig. ;-)

2 comments:

  1. look at all the crafting! Love your cards-very pretty!! The wurm is perfection but you know that is one of my favorite hats to knit. Merry Christmas!!

    ReplyDelete
  2. You always make the prettiest cards. Your chickens surely have the best looking coop in town. :)
    Pinterest can be an issues....I mean a time-suck....but the redneck centerpiece is FABULOUS!!!

    ReplyDelete