Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, November 13, 2013

Yarn along

The socks are done, the vest is done - what to knit now...
I went through my yarn basket and found this yarn, it is called "Kamintage" (fireplace days) by Glasschmiede. It is such a gorgeous fall color and I decided to turn it into a cowl. I searched ravelry for a while, but in the end decided to just make up my own pattern. I started kitting on it yesterday and had actually gotten about 15 rows in, when I realized I had twisted the knitting. Aargh... time to frog it and start over...
Still reading Enders Game. I am glad my friend recommended it to me, it is not something I would have picked up on my own. It's a really good story.
Die Weste war fertig, die Socken waren fertig - was nun?
Ich habe in meinem Wollkorb gewuehlt, und dabei ist mir diese Wolle von Glasschmiede in die Haende gefallen. Die Farbe heisst "Kamintage" und ist unbeschreiblich schoen. Nach ein bissl hin und her ueberlegen, habe ich mich fuer einen cowl entschieden. Habe auf ravelry herumgestoebert, dann aber beschlossen mein eigenes Muster zu stricken. Angefangen habe ich mit dem cowl schon gestern, nach ca 15 Reihen ist mir aber aufgefallen, dass ich den cowl verdreht hatte. Grrr, alles wieder aufgetrennt...
Ich lese immer noch Enders Game und bin froh, dass mein Bekannter mir das Buch empfohlen hat. Ist gut geschrieben und eine gute Geschichte.
Joining Ginny's yarn along. :-)
Bin wieder bei Ginny's yarn along dabei. :-)

6 comments:

  1. Hallo liebe Anke,
    ich wink jetzt mal rüber ;o)
    Hoffe der Regen hat sich verflüchtigt und ihr habt Sonne!
    Wir hatten einen herrlichen sonnigen Tag..und ich dumme Nuss habe Hausputz gemacht ;o)
    Dein Cowl (ich mußte erst danach googlen) wird mit deiner schöner Wolle toll aussehen.
    Es wird ein kurzer Loop,wie ein Kragen oder einer der 2x gewickelt wird?
    Auf alle Fälle wünsche ich dir viel Freude beim Stricken!
    Natürlich auch viel Freude beim lesen ;o)


    Liebe Grüße
    Swaani

    ReplyDelete
  2. I love the colors in your yarn...its going to make a beautiful cowl!!

    ReplyDelete
  3. Your yarn is beautiful! The cowl will be lovely, I'm sure!

    ReplyDelete
  4. The yarn color is fabulous....and the fact that you can make your own pattern? Genius. I hope you can continue on with it.
    XO

    ReplyDelete
  5. The yarn is beautiful...sorry about the need to redo...but love tht you can make your own pattern! :)

    ReplyDelete
  6. making up your own pattern is best, then there are no mistakes, just creative decisions! love the colors reminds me of fall and fireside sittings.

    ReplyDelete