Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, November 3, 2013

Pumpkin

Last week I stopped at a road side stand and bought a pie pumpkin. Up until then it had never occurred to me to make my own, but I thought I'd give it a try. I mean this big ol' pie pumpkin was only $ 2.-.
Letzte Woche habe ich an einem Stand am Strassenrand angehalten und einen "pie pumpkin" gekauft. (Pie Kuerbisse haben mehr "Fleisch" als die Kuerbisse die man fuer Halloween kauft.) Bisher habe ich immer puerierten Kuerbis in der Dose gekauft, aber ich dachte fuer $ 2.- kann ich so einen Kuerbis mal mitnehmen. 
 I cut the pumpkin in half, gutted it and placed it upside down on a baking sheet. The oven was preheating to 350 during that time. I lined my cookie sheet with parchment paper to make clean up a little easier, but still had to learn a lesson the hard way. The cookie sheet I used is one that can be made larger by sliding it apart and apparently pumpkins loose A LOT of moisture during cooking! I had a nice puddle in my oven by the time the pumpkin was done. :-( So you better make sure you have a good and somewhat deep cookie sheet if you do this!
Ich habe den Kuerbis auseinander geschnitten, die Kerne usw herausgekratzt und ihn dann auf ein Backblech gelegt. Den Ofen habe ich in der zwischenzeit auf 180 vorgeheizt. Das Backblech hatte ich mit Backpapier ausgelegt, da ich dachte das ich danach nicht soviel sauber machen muss.Leider habe ich ein Backblech benutzt das man auseinander schieben kann um es zu vergroessern. Ich wusste nicht wieviel Fluessigkeit so ein Kuerbis verliert wenn man ihn backt und hatte danch eine schoen Pfuetze im Ofen stehen. Macht also nicht den selben Fehler und nehmt ein gutes, tiefes Backblech!
 After 60 minutes in the oven, the pumpkin was soft and ready. Be careful flipping it over, it gives off a lot of steam!
Nach einer Stunde im Ofen war der Kuerbis weich gekocht. Bitte vorsichtig sein wenn ihr in umdreht, der Kuerbis ist heiss und "dampft"!
 I scraped the pumpkin off the soft skin and pureed it in a food processor. The $2.- pumpkin gave me 9 1/2 cups of puree. Not too bad, and I know there are no preservatives in it whatsoever!
Ich habe das Kuerbisfleisch herausgeratzt und pueriert. Insgesamt habe ich 9 1/2 Tassen Pueree von diesem einen Kuerbis bekommen. Nicht schlecht, oder - und ohne Konservierungsstoffe!

11 comments:

  1. Great job, Anke! Using the oven makes less work because you only need to make the one cut on the pumpkin. But I have also done mine by cutting it in smaller pieces and doing it in the microwave...same principle, just a different application. I made a pumpkin cake yesterday (recipe up this week on Cooking with the Mrs.). I actually used butternut squash puree in it because there is such a similarity in taste between the butternut and pumpkin. I do my butternut squash in the microwave also. Somebody is going to have something tasty to eat at your house. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dianna, I've never thought about using the microwave for this. Would be a time saver... I found a pumpkin bagel recipe online that I want to try out. If it's any good, I'll let you know. :-)

      Delete
  2. This is something I've been meaning to try for years..............and STILL haven't.
    Sigh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is so much easier than I would have thought. :-)

      Delete
  3. set the table, I'm heading over for a bowl :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Come on over, there's always room for one more. ;-)

      Delete
  4. I've never thought to make my pumpkin pie with REAL pumpkin!!! I might try this....I bet the house will smell great. {Pumpkin pie is my favorite PIE!!!!}

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was really quick and easy Suz. Now I'll just have to see what it'll be like when I use it to cook/bake with.

      Delete
  5. Auf Ideen kommst du, echt super! Für was verwendest du dann das Püree ?
    Auser einer Kürbis Suppe hab ich noch nie Kürbis verwendet.
    Liebe Grüße aus Schwabach von Christine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Christine, ich habe ein Rezept fuer Kuerbis Bagels gefunden und moechte das mal ausprobieren. Ausserdem habe ich vor an Thanksgiving einen Kuerbis - Kaesekuchen zu backen. Total lecker! :-)

      Delete
  6. Vielen Dank für deine Erfahrung mit dem Kürbis im Backofen, liebe Anke!
    Wußte nicht das er soviel Flüssigkeit verliert.
    Irgendwann probiere ich auch mal ein Kürbis Rezept.

    Liebe Grüße
    Swaani, die begeistert von deinem tollen Header ist...viele schöne Bilder auf einen Blick.

    ReplyDelete