Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, October 2, 2013

Finally!

Several month ago (and after staring at a basket that was full of leftover sock yarn) I decided to knit a scrap blanket. In the history of my knitting,this probably goes down as the most boring knit ever - row after row of garter stitch....
Last night I added the second row of crochet around the blanket and I'm officially calling "uncle". I'm done!
Nadia actually asked me to knit one for her - which will have to wait until I have a basket full of scrap yarn again. :-)
Vor ein paar Monaten (und nachdem mein "Sockenwollrestekorb" immer voller wurde) hatte ich beschlossen aus Wollresten eine Decke zu stricken. In all den Jahren seit ich stricke ist dies wohl das langweiligste Projekt ueberhaupt. Immer nur rechte Maschen, eine Reihe nach der anderen...
Gestern Abend habe ich dann die Decke mit einer zweiten Reihe fester Maschen umhaekelt und nun bin ich (fix und) fertig!
Nadia hat mich gefragt ob ich ihr auch so eine Decke machen koennte - das muss nun aber warten bis ich wieder einen Korb voller Reste habe. :-)



4 comments:

  1. oh it is so beautiful! I can imagine how long it took you to knit this up. I think this would be an extra cozy snuggle blanket for the sofa.

    ReplyDelete
  2. How pretty this turned out, Anke! I think that even more beautiful than the fact that you used left over yarn to make it and how pretty it turned out is the fact that with each color of yarn there are probably some special memories attached to it...different yarns that you used to make things for your family and friends. Great job, my friend!

    ReplyDelete
  3. hallo anke,
    die restedecke ist toll, wunderschöne farbkombination. habe auch viele sockenwollreste, vielleicht stricke oder häkle ich mir auch eine,wäre was für die langen winterabende.
    wünsche dir noch eine schöne restwoche,
    liebe grüße,
    regina

    ReplyDelete
  4. It's really cute though; sorry it was a bore-fest. So, is this going on the couch....it looks comfy!

    ReplyDelete