Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, August 27, 2013

Bits of this and that...

Just a few snapshots of what's been going on here:
We're still harvesting tomatoes and I was able to put up some more tomato sauce. 
Nur ein paar Bilder:
Wir ernten immer noch Tomaten und ich habe nochmal ein Rezept Tomatensosse eingekocht.
 Out of our 5 chickens, four are laying now. (Precious needs to get a move on!) It always amazes me to see the difference in egg sizes. The one on the right looks like it might have hurt. ;-)
Von unseren 5 Huehnern legen 4 mittlerweile Eier. (Precious darf sich langsam ran halten!) Ich bin immer baff, wenn ich sehe wie unterschiedlich gross die Eier sind. Das rechte Ei sieht aus als ob es weh getan haette. ;-)
 The sunflowers were so pretty this year!
Die Sonnenblumen waren so schoen dieses Jahr!

 During our "cold spell" this month (temps in the mid 70's) I baked an apple pie with a crumb topping. What can I say, it felt like fall...
Da wir einige Tage lang richtig "kuehles" Wetter hatten ("nur" um die 22 Grad) hatte ich Lust auf einen Apfel - Streusel Kuchen. Es hat sich einfach herbstlich angefuehlt und der Kuchen hat dazu gepasst...
 I won this sweet little rug mug from Doris. Isn't it adorable? I love it and it's right next to the computer where it gets used every single day!
Ich habe diesen suessen mug rug von Doris gewonnen. Ist er nicht allerliebst? Ich finde ihn ganz toll und habe ihn am Computer wo er auch taeglich benutzt wird. Dankeschoen Doris!
 Is it pretty? Not sure. Colorful? Definitely. Frugal? Absolutely. :-) My knitting mojo seems to be hibernating right now, all I'm working on is this blanket to use up all of my leftover sock yarn.
Ist es schoen? Bin ich mir nicht ganz sicher. Bunt? Auf jeden Fall. Umsonst? Total. ;-) Ich weiss nicht was zur Zeit los mit mir ist, aber mein Strickeifer macht scheinbar "Sommerschlaf". Ausser an dieser Decke aus Sockenwollresten stricke ich gar nichts.
 I did turn a few more chicken feed bags into shopping bags. They work really well, especially since they are waterproof too, and could be used for all kinds of things one needs to tote around.
Ich habe noch ein paar Huehnerfutter Saecke in Einkaufstaschen umgewandelt. Sie sind total praktisch, vor allem da sie wasserdicht sind und fuer alles moegliche benutzt werden koenne.
 Another recycling project: Too redneck?? I turned Nadia's old rain boots that didn't fit her anymore into planters. I think it's kinda cute, what do you think?
Noch ein Recycling Projekt. Ich habe Nadia's alte Gummistiefel die sie verwachsen hatte bepflanzt. Ich find's witzig, was meint ihr dazu?
 I like our front door area - if only we had a new front door!
Ich finde den Eingansbereich ganz nett, wenn wir nur eine neue Haustuere haetten!
 This weekend when Greg was making scrambled eggs, he got our first double yolker! It was such a little tiny egg, too. :-)
Dieses Wochenende als Greg Ruehreier machen wollte, hatte er das erste Ei mit zwei Dottern! Noch dazu war es so ein kleines Ei. :-)

9 comments:

  1. Die Hühnereinkaufstaschen sind klasse ! Super Motiv !

    ReplyDelete
  2. You've been a busy lady! Your sauce looks so yummy. And I always enjoy seeing pictures of the eggs! That pie looks SO good! And Nadia's boots as plant holders are adorable! LOVE that idea!

    ReplyDelete
  3. Hallo , deine Hühnertaschen finde ich ja total toll!
    Schade das es sowas bei uns nicht gibt ich würde auch sofort was draus nähen wollen ! Schön das der Mug Rug seinen festen Platz gefunden hat. Alles Liebe aus dem noch sommerlichen Hamburg.
    Doris

    ReplyDelete
  4. I just love those chicken feed shopping bags---how clever and fun. I chuckled when you said it felt like fall and you had to bake. We had a cool month too (until NOW) and I did so much baking. I'm glad I put some things in the freezer , because now it's too hot to even cook!

    ReplyDelete
  5. Wow. I love this post. YES to the boots; so adorable and not redneck at all!
    A double yoker?? Buy a lottery ticket. The rug mug is such a great idea; I need one for my work desk.
    I adore your seed bags....I'd use them daily; too cute.

    ReplyDelete
  6. love your sunflowers, I might have to grow some next year, they are so cheerful. I do believe that big egg might have made the hen wince a bit. I need to seriously think of what to do with all the fingering sock yarn odds and ends. Yours is a good idea!

    ReplyDelete
  7. Love your re-cycled chicken feed bags, ours are just big plastic sags that you can't really do anything with.
    Your sunflowers are wonderful, still waiting for mine to bloom.

    ReplyDelete
  8. Was ist bitte schön ein mug rug ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ein Untersetzer fuer die Kaffeetasse. :-) Mug = Tasse, rug = Teppich ;-)

      Delete