Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, July 3, 2013

Random...

Pictures from our weekend:
Saturday morning bright and early I went to our local blueberry patch to get us some berries and buy some honey. They open at 7:00 in the morning and I was there at 8:00 - along with a whole bunch of other people. ;-)
Bilder von unserem Wochenende:
Samstag frueh bin ich zu "unserem" Blaubeerfeld gegangen um uns leckere Blaubeeren zu pfluecken und Honig zu kaufen. Geoeffnet wird um 7:00 Uhr, ich war um 8:00 Uhr dort - mit vielen anderen Leuten die die gleiche Idee hatten. ;-)
 My harvest - to be repeated this weekend. :-)
Meine Ernte - will ich dieses Wochenende wiederholen. :-)
Saturday was also the day to get the porch cleaned up. It REALLY needed it!
Samstag habe ich auch die Terasse sauber gemacht, die hatte es bitter noetig!

 Finally remembered to take a picture of the little tic-tac-toe game I made for the garden.
Hatte endlich daran gedacht ein Bild von dem Tic-tac-toe Spiel zu machen das ich fuer den Garten gebastelt hatte.
 Rooted some lavender from cuttings and thankfully it's going/growing strong. Come fall I plan on planting it in the garden and rooting some more. One can never have enough lavender in the garden, right? ;-)
Diesen Lavendel habe ich selbst gezogen und er waechst und gedeiht. Im Herbst werde ich ihn in die Bluemenbeete pflanzen und versuchen neue zu ziehen. Man kann nie genug Lavendel im Garten haben, richtig? ;-)
 This old cake pan belonged to my grandmother and was destined for the trash. :-( I couldn't let that happen and decided to bring it back and plant some hens and chicks in it. I think it looks cute sitting on the patio table...
Diese alte Gugelhupf Form ist noch von meiner Oma und sollte eigentlich entsorgt werden. :-( Das konnte ich nicht zulassen und habe sie in meinen Koffer gestopft. Hier habe ich dann beschlossen die Form zu bepflanzen und ich finde sie macht sich recht gut auf unserer Terasse.
Sending smoke signals - also known as burning dead tree limbs, weeds and such...
Rauchsignale - auch bekannt als Verbrennung von Aesten und Unkraut...
 The start of yet another garden project - by now we actually had a whole lot more delivered since we would have had to make countless more trips to the store.
Der Anfang eines neuen Garten Projektes - mittlerweile haben wir uns noch mehr Steine liefern lassen, da wir noch zig Mal zum Laden haetten fahren muessen.
 This is what Greg is doing: finally we're getting a walkway to the pool! It'll be so nice not to have to trample through the grass to get there. Eventually the path will also curve around the other side to the front of the house, but this side was our priority.
Dies ist was Greg mit den Steinen macht: wir bekommen endlich einen Weg zum Pool! Nun muessen wir nicht mehr durchs Gras trampeln um dorthin zu gelangen. Dieser Weg soll dann noch auf der anderen Seite verlaengert werden um nach vorne zum Haus zu fuehren, aber diese Seite war uns erst einmal wichtiger.
Free ranging chickens - also known as destroyers of the vegetable garden. ;-)
Freilaufende Huehner - auch bekannt als Zerstoerer der Gemuesegaerten. ;-)
I actually made this batch of soap a while ago, but finally got around to taking a picture. It is a coffee cinnamon soap and it smells heavenly - it's also supposed to remove "kitchen smells" from your hands easily. 
Diese Seife habe ich schon vor laengerer Zeit gemacht, habe aber bisher immer vergessen ein Bild davon zu machen. Es ist eine Kaffee - Zimt Seife und sie riecht unwahrscheinlich gut und soll auch Kuechengerueche gut von den Haenden bekommen.

4 comments:

  1. I love the tic tac toe! Think that will be a great project with my youngest this summer.

    ReplyDelete
  2. you make soap???? the secrets that you keep. Love your new pathway and the new "old" planter (I would have never thought of that!) and your back yard is beautiful!!!!

    ReplyDelete
  3. What a lovely post. Loved seeing all that is going on there at your home, Anke! I especially like the way you chose to use your grandmother's cake pan. Loving the soap you made also. I am hoping to make another batch next week!

    ReplyDelete
  4. You have been a busy bee! Your porch looks awesome; ready for summer!!! The walkway is great too; your husband is very handy!
    I'm wondering what the chickens think about the pool?
    XO

    ReplyDelete