Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, February 6, 2013

Knitting...

Well, I actually don't have anything on my needles right now... BUT, I have several finished project to show for Ginny's yarn along.
I finished the Hitchhiker scarf and love it. It is so soft and pretty, I've gotten several compliments on it. 
Dieses Mal habe ich gar kein Projekt auf den Nadeln das ich fuer Ginny's yarn along zeigen kann. ABER, ich habe einige Sachen fertig gestrickt...
Zuerst der Hitchhiker Schal, er ist so weich und die Farben einfach traumhaft schoen. Habe schon einige Komplimente dazu bekommen. :-)
I knit our neighbor a pair of socks for Christmas. About two weeks ago she came over to thank me and tell me she had just now realized they were handmade. She said she really liked them and would I make her another pair. Of course I said yes, and next thing you know she bought and brought over enough yarn to make 6 pairs. Guess I know what I'll be knitting the next few weeks...
Ich hatte unserer Nachbarin zu Weihnachten ein Paar Socken gestrickt. Vor ca. zwei Wochen kam sie zu mir um sich dafuer zu bedanken, und um mir zu sagen, dass sie zuerst gar nicht wusste das die Socken handgestrickt waren. Sie fand die Socken aber so schoen warm und sie gefielen ihr so gut, dass sie mich fragte ob ich ihr noch ein Paar stricken wuerde. Zu so etwas kann ich natuerlich nicht nein sagen, und ein paar Tage spaeter kam sie mit einem Sack Wolle hier an. Genug um ihr 6 Paar Socken zu stricken!! Naja, zumindest weiss ich was ich in naechster Zeit stricken werde... :-)
 First pair is done - 5 more to go. :-)
Das erste Paar ist fertig - 5 bleiben noch...
 I squeezed in this little pair of baby socks for a friend of a friend. Not sure if they're having a boy or a girl, so I'm hoping this isn't too "girly". (It's more red than pink in real life.)
Zwischendurch habe ich noch schnell ein Paar Baby Soeckchen fuer Freunde von Freunden gestrickt. Ich weiss nicht ob es ein Junge oder ein Maedel wird, ich hoffe also das dies nicht zu maedchenhaft aussieht. (In echt ist es mehr rot als pink.)


9 comments:

  1. Liebe Anke,
    Herzlichen Glückwunsch zum Hitchhiker...WOW kann ich da nur sagen...traumhaft schön und ein wunderschönes Garn. Viel Spass weiterhin beim tragen!
    Oh und Deine Nachbarin ist ja süß, hihihihi
    Dann mal ran an all die vielen Sockenpaare.
    Hab noch eine schöne Woche und viele liebe Grüße,
    Marion

    ReplyDelete
  2. Your friend won't mind a little touch of pink, even if he baby is a boy! I've been using up scraps of pink in my baby boy's puerperium lately, and feedback on my blog seems to be that people like it! Beautiful hitchhiker, and LUCKY neighbour!!

    ReplyDelete
  3. Aren't you so nice to knit SIX pairs of socks :) You are sweet! Love your shawl and I love the socks.

    ReplyDelete
  4. That scarf is just stunning, Anke! What a lucky neighbor :) the baby socks are darling xxx

    ReplyDelete
  5. Wow I wish I had neighbours that made me socks!!
    Love the hitchhiker, planning on making one for a friend for her birthday but can't quite decide on the colour.

    ReplyDelete
  6. I love the socks, and seeing all the lovely skeins of yarn, it makes me want to go knit 6 pairs of socks too!! :)
    Thanks for visiting and commenting on my blog.

    ReplyDelete
  7. YOU are such a good neighbor! I would never knit anything for anyone.....mostly because I can't knit. And I'm kinda selfish with my time. :) LOL
    The Hitchhiker scarf is just magnificent. I would wear it daily in the colder months! You did good.
    XO

    ReplyDelete
  8. Gorgeous, gorgeous scarf! and socks :)

    ReplyDelete