Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, December 12, 2012

Yarn along

I skipped Ginny's yarn along last week because there was just too much going on. I always "plan" on taking it easy during this busy time of year, but then "life" happens and throws me off track. Nadia had two games to cheer for last week, I had my Christmas party from work, we (the girls and I) needed to run some errands together, the van had a flat which threw my schedule off... Oh well, I guess such is life...
Anyway, I've started knitting another skirt. This is a pattern I won (an e-book called "Knitting 24/7) and it is so easy to knit. I am almost to the part where I need to decrease for the waist and I can't wait to finish it. 
Sorry, I still have no new book to show. It's not that the book isn't good (far from it) it's just that I'd rather spend my time knitting right now.
Letzte Woche habe ich bei Ginny's yarn along gar nicht mitgemacht weil hier einfach zuviel los war. Ich nehme mir fuer diese Jahreszeit jedes Jahr wieder vor es langsam angehen zu lassen, aber dann kommt der Alltag einfach dazwischen und wirft mich aus der Bahn.
Nadia hatte zwei Spiele bei denen sie als Cheerleader dabei sein musste, ich hatte die Weihnachtsfeier von der Arbeit aus, die Maedels und ich mussten noch mal los Besorgungen erledigen, der Van hatte einen Platten der meinen Plan ueber'n Haufen schmiss... So kommt's halt manchmal und man macht dann einfach das Beste daraus...
Zeit zum Stricken fand ich aber trotz allem (was soll ich sonst machen wenn ich stundenlang bei Basketball Spielen sitze?) und mittlerweile stricke ich mal wieder einen Rock. Das Muster hierfuer ist aus einem e-book das ich gewonnen habe und super leicht zu stricken. 
Ich kann leider immer noch kein neues Buch vorstellen. Das liegt aber nicht daran, dass das Buch nicht gut ist, sondern daran, dass ich zur Zeit lieber stricke als lese.
Last week I finished another wingspan. This one is knitted out of a gorgeous malabrigo yarn and is already on it's way to Germany. This was the first time I knit anything with a malabrigo yarn and I can't believe I've been missing out. It is the softest, nicest yarn I have ever knit with!
Letzte Woche habe ich meinen zweiten Wingspan fertig gestrickt. Dieser ist schon auf dem Weg nach Dtld und ich hoffe doch sehr, dass er gefaellt. Die Wolle ist malabrigo und ich kann gar nicht beschreiben wie soft, weich und kuschelig sie ist. Das ich vorher noch nie etwas aus malabrigo gestrickt habe ist mir nun voellig unverstaendlich.
The last time I participated in the yarn along, I only showed a tiny little bit of my knitting project. By now I hope it has made it to the recipient, so I'll show you what it was. 
I just LOVE this yarn! It was just enough to knit this hat and I hope the recipient will like it as much as I do. (It does help to have a cute model :-))
Als ich beim letzten yarn along mitgemacht habe, hatte ich gerade mal fuer diese Muetze angeschlagen und wollte auch noch nicht verraten was es werden sollte. Ich hoffe die Muetze ist mittlerweile an ihrem Ziel angekommen und somit kann ich Bilder zeigen. Die Wolle war einfach traumhaft schoen und ich hoffe sie gefaellt der zukuenftigen Besitzerin ebenso gut wie mir. (Ich finde das Model auch recht huebsch. ;-))


17 comments:

  1. I LOVE that Wingspan! Simply gorgeous!

    ReplyDelete
  2. Your wingspan is amazing ! love the color.

    ReplyDelete
  3. Looking forward to seeing the finished skirt...and the wingspan is such a beautiful color! I also really like the colors in the hat you made! And a cute model you have indeed! :-) She's growing up!

    ReplyDelete
  4. That is beautiful yarn, and all your projects are beautiful, too.

    ReplyDelete
  5. The Wingspan is beautiful! I'll have to queue that one for next Christmas for sure!

    ReplyDelete
  6. LOVE the wingspan!! Just simple beautiful :) Lucky you winning a pattern, congrats!!

    ReplyDelete
  7. You have been so busy. Love that wingspan. So gorgeous

    ReplyDelete
  8. Liebe Anke,
    oh ich bin wieder völlig hin und weg...Dein neuer Rock wird eine Wucht und ich kann kaum abwarten bis die nächsten Bilder sehe! Die Wolle gefällt sehr und die Farbe passt zu jedem Oberteil! Dein Wingspan ist wunderschön geworden und ich denke, die Beschenkte wird aus dem Häuschen sein vor Freude. WOW...die Mütze ist der Hammer...was für tolle Farben! Die würde ich auch haben wollen...ich bin echt hin und weg! Super schöne Arbeiten zeigst Du mal wieder und ich gebe Dir Recht, das Model siehst total süß aus und die Mütze steht ihr hervorragend...mich wundert das sie die Mütze freiwillig wieder abgegeben hat, grins...
    Noch eine schöne Woche und Danke fürs zeigen der tollen Werke! Ganz viele liebe Grüße
    Marion

    ReplyDelete
  9. Liebste Anke,
    wenn ich mir Deine zauberhaften Werke so ansehe, dann frag ich mich echt, was Du erst zustandebringst, wenn Du wirklich einmal Zeit hast ?!
    Das ist ja der Wahnsinn ! Ich komm mal zum Strickkurs zu Dir, denn leider hab ich es mit dem Stricken so gar nicht, aber ich würde es gerne besser können.

    Die Mütze ist klasse, besonders, weil sie über die Ohren geht und weil das Model so hübsch ist :-)

    Es winkt aus dem tief verschneiten Klein Gallien
    Eve und die Moite
    PS: Heute glitzert alles voller Eiskristalle und die Sonne lacht - wie im Märchen !

    ReplyDelete
  10. The skirt is really pretty, love the color - and love the other projects too!

    ReplyDelete
  11. Wonderful! I love the colours in your wingspan!

    ReplyDelete
  12. You make the coolest things!!! Happy weekend.
    XO

    ReplyDelete
  13. All your knitting is fantastic! I just bought knitting 24/7 but haven't make anything from it yet.
    Hope your running is going well. I've replaced mine with cross country skiing at the moment.

    ReplyDelete
  14. I love the new skirt! How fun to have won the pattern. I'm the same way - I either have a good bit of knitting or a good bit of reading to report but seldom both.

    ReplyDelete
  15. Anke, i love all your knitting, everything is so beautiful, and also including your very adorable daughter!

    ReplyDelete
  16. Select the 5-10 keywords which may have the best demand-to-supply ratio.

    If you happen to be a do-it-yourself person, a fantastic
    free resource to help you with better google search rankings called Monopolizing Marketing(TM) can be obtained for
    free to sign up to. Cleanly Coded - Make certain your sites
    coding is neat and does not provide a great deal of errors, mainly because this change lives
    how a crawler reads and interprets your online
    site.

    my website ultimate demon

    ReplyDelete