Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Saturday, November 3, 2012

A quick knit...

I've printed out the pattern for this "Calorimetry" several month ago. The other day (after finishing the Lanesplitter skirt) I was looking for something quick to knit and found it again. It really is very, very quick and easy and would make a great gift as well. 
My yarn was not exactly right, but I like that it's a bit bigger than the original - it'll definitely keep my ears warm this winter. :-)
Die Anleitung fuer diesen "Calorimetry" habe ich mir schon vor einigen Monaten ausgedruckt. Nachdem ich die Tage den Lanesplitter Rock fertig gestrickt hatte, wollte ich was schnelles stricken und bin wieder darauf gestossen. Ist wirklich ganz schnell und leicht zu stricken und waere auch eine gute Geschenksidee.
Meine Wolle war nicht genau die richtige und mein Calorimetry ist deshalb etwas groesser ausgefallen. Macht aber nichts, dafuer bleiben im Winter meine Ohren schoen warm. :-)
 While trying it on, I came up with different ways to wear it. ;-)
Keeping head and ears warm.
Waehrend ich es anprobiert habe, kam ich auf verschiedene Ideen es zu tragen. ;-)
Kopf und Ohren warm halten.
 Keeping your neck really warm.
Hier wird der Hals richtig warm gehalten.
 Doubling it up for added warmth.
Doppelt warm...
 Turning the buttons to the front looks a bit more like a collar.
Mit den Knoepfen vorne dran schaut es ein bissl wie ein Kragen aus.
I think I'm going to go knit another one (as soon as I'm done with the socks I'm knitting) but this time with different yarn. Just to see what that will turn out like...
Ich glaube ich werde noch eines stricken (sobald ich mit den Socken fertig bin die ich gerade stricke), aber dieses Mal mit duennerer Wolle. Will nur mal sehen wie das dann wird...

17 comments:

  1. Hallo Anke,
    tolle Idee...gefällt mir am allerbesten als Kopf/Ohrenwärmer...steht Dir ganz wunderbar.
    Wir feiern heute unseren 29. Hochzeitstag...allerdings plagt mich noch immer mein Magen/Darmvirus und so fällt das feiern leider aus.
    Dir und deinen lieben ein schönes Wochenende und viele Grüße aus dem verregneten Deutschland,
    Marion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alles, alles Liebe zum Hochzeitstag! Wow 29 Jahre ist wirklich ein grosser Grund zum Feiern. Ich wuensche dir, dass du dich bald wieder besser fuehlst und dann richtig nachfeiern kannst!
      Viele, viele liebe Gruesse!

      Delete
  2. where's the "like" button? well, I like!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do you want one? I'll make you one if you like...

      Delete
  3. ........wunderschön, sowohl als Band als auch als Halswärmer. Das Strickteil gefällt mir so gut, daß ich es unbedingt nachstricken werde.
    Danke für die wunderbare Anregung.

    Liebe Grüße Traudel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankeschoen fuer das Kompliment! Ich hoffe du bist von deinem dann ebenso begeistert wie ich von meinem. :-)

      Delete
  4. Boy, I can see a lot of uses for that!
    My mine had something similar to that when we were little---I was prone to ear infections and that little knit doohickey did the trick at keeping ears protected and warm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I hope it'll keep my ears nice and warm this winter. Thankfully I don't need it quiet yet. ;-)

      Delete
  5. Never heard of such a thing, but it is tres cute. I especially love it around the neck, buttons to the fore, and slightly rolled over.

    ReplyDelete
  6. Das ist ja ein tolles Teil!
    genau das richtige für meinen Hals beim Radfahren im Winter!
    Aber Das stricken und Häkeln fange ich nicht an ist einfach nicht mein Ding!
    Aber der schaut richtig gut bei Dri aus !
    Tschüss
    Doris

    ReplyDelete
  7. Hi Anka! Please contact me.... you won the bracelet on my giveaway, so I need your mailing address. :-))

    ReplyDelete
  8. Congrats on wining the bracelet !

    ReplyDelete
  9. I've made the Calorimetry a few times. I love it as do the recipients. Love the color of yours.

    Congratulations on winning the bracelet from the Blue Ridge Gal. It's lovely!

    ReplyDelete
  10. What a clever idea...and so many ways to wear it! You inspire me to try things I've not done before!

    ReplyDelete
  11. That is so awesome! I need an assortment to cover my ever-falling neck!!!

    ReplyDelete
  12. uau!
    I loved it used like a neckband!!
    I will made one for me!

    ReplyDelete