Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, October 31, 2012

Yarn along

Things are pretty busy here, but I wanted to at least show how far I've gotten on my lanesplitter skirt. The skirt itself is finished and I just picked up the stitches for the waistband. The original pattern says to fold the waistband down and insert an elastic band into the casing, but I'm not sure if the skirt will need it. We'll see how it fits when the ribbing is done... 
Still no change on my reading material...
Hier ist im Moment wieder so einiges los, aber ich wollte wenigstens zeigen wie weit ich mit dem lanesplitter Rock gekommen bin. Der Rock selbst ist fertig gestrickt und nun habe ich die Maschen fuer den Bund auf der Nadel. In der Anleitung heisst es den Bund umzunaehen und einen Gummi einzuziehen, aber ich weiss noch nicht ob ich das machen werde. Mal sehen wie der Rock passt wenn der Bund gestrickt ist...
An meinem Lesematerial hat sich noch immer nichts geaendert...
Go see what people are knitting and reading, or better yet, go join Ginny's yarn along and show us what you have on your needles...
Schaut mal bei Ginny vorbei und seht was Leute stricken und lesen - oder noch besser macht mit und zeigt uns was ihr auf den Nadeln habt...

5 comments:

  1. The skirt looks amazing and I hope you post pictures of it being modeled.

    ReplyDelete
  2. Look at all that progress! That's so awesome - it looks great! :) Can't wait to see the finished product.

    ReplyDelete
  3. Liebe Anke,
    super der Rock ist so gut wie fertig! Ich habe keinen Gummi eingezogen, einfach nur einen Bund angestrickt und das passt Super.
    Freue mich schon auf ein Tragefoto...
    Happy Halloween wünsche ich euch und viel Spass heute. Ich verschwinde jetzt ins Bett...mich hat ein Magen/Darmvirus erwischt und ich fühle mich schrecklich! Aber das wird schon wieder...
    Bis bald und viele liebe Grüße,
    Marion

    ReplyDelete
  4. I am eager to see photos of your finished skirt. I have considered making one.

    ReplyDelete
  5. Beautiful yarn for your skirt. Can't wait to see what it looks like finished!

    ReplyDelete