Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, October 23, 2012

Knitting...

Ok, this is either a very creative way to use up leftover yarn or I'm officially off my rocker...
After seeing many different homemade (mostly sewn) lunch bags, I decided I would try and knit one out of leftover sock yarn.
I cast on 80 stitches and knit a long rectangle.
Ok, entweder ist dies eine creative Art und Weise uebrige Wolle aufzubrauchen oder ich hab 'ne Schraube locker...
Nachdem ich alle moeglichen "lunch bags" (meistens genaeht) im Internet gesehen hatte, dachte ich, ich wuerde eine aus Sockenwollresten stricken.
Ich habe 80 Maschen angeschlagen und ein langes Rechteck gestrickt.
 Then I cast on 25 stitches each to knit up the two side pieces.
Dann habe ich jeweils 25 Mashen angeschlagen um die beiden Seitenteile zu stricken.
 Took an old flannel shirt to line the whole thing, added a crocheted loop and a button...
Nun habe ich ein altes Flannelhemd genommen um die Tasche abzufuettern, einen Knopf angenaeht...
... and there you have my new lunch bag.
... und hier ist nun meine neue "lunch bag".
 Here it is, ready to go. If I were to make another one, I would choose a stiffer lining and maybe add a small strap. But considering this was a spur of the moment decision, I think it worked out fairly well. And it's definitely one of a kind. ;-)
Hier ist die Tasche mit meinem Mittagsessen, fertig gepackt. Wenn ich noch einmal eine stricken wuerde, wuerde ich sie mit einem festeren Stoff abfuettern. Dafuer, dass dies aber ein "mal sehen ob es klappt" Werk war, bin ich zufrieden damit - und die Tasche gibts definitiv nur einmal. ;-)

11 comments:

  1. How come YOU got all the creativity????
    LOL!
    It's beautiful. And useful. Ah, you're a whiz at this...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww, thank you Sue. If it makes you feel better, not all of my projects work out the way I envision them... ;-)

      Delete
  2. Anke ich finde Deine Lunchbag total super!
    Eine tolle Idee...Du hast wieder mal bewiesen wie talentiert Du bist!
    Ich freue mich schon auf Dein nächstes Werk...
    Echt toll...mir gefällt sie wirklich total gut.
    Eine schöne Woche noch und viele liebe Grüße,
    Marion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankeschoen Marion! Bin jetzt gerade dabei mit deiner Geburtstagswolle zu stricken. :-)

      Delete
  3. Very clever, Anke! You are so creative. I like to find patterns that will help me use up my scrap yarn as well. But you just make up your own! Love that about you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dianna, I bet you could crochet one. I know how beautiful all of your crocheted items are. :-)

      Delete
  4. schade das ich nicht Stricken kann, sonst würde ich mir auch eine machen!
    Grüße aus Hamburg
    Doris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doris, dafuer naehst du immer die schoensten Sachen aus den schoensten Stoffen...

      Delete
  5. Schade das Du jetzt so weit weg bist...
    bei deinen tollen Ideen hätte ich gerne mitgemacht. eine schöne Restwoche noch.
    Herbstliche Grüsse von Sylvia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haette mich gefreut, wenn wir es miteinander gemacht haetten Sylvia. :-)
      Liebe Gruesse an alle!!

      Delete
  6. I LOVE it...the color combo is amazing. You are so creative and so GREEN!!!
    xo

    ReplyDelete