Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, August 8, 2012

Yarn along

I've been following "Fadenstille's" blog for a while now, and I'm always in awe of her knitting talent. She has created some of the most beautiful and intricate things I have ever seen. (Go and check out her blog, it's in German, but the pictures will do all the talking for you.)
Lately she's been posting pictures of a gorgeous knitted dress and had created a "knit along". Truth be told, the dress scared me, but I couldn't get it out of my mind. Finally I decided to go for it and a few days ago I got started. It gets knitted from the neck down and so far I am doing ok. It will get more difficult as the front pattern starts, but I'm just going to take my time with it. The yarn I'm using for this is Knit Picks gloss in the color "Robot". It is a merino wool/silk yarn and it's a dream to knit with.
Reading wise I've been on a Jon Katz kick, this book "Soul of a dog" is the third one I've read in the last two weeks. His love for animals is evident in his writing and I enjoy reading about his life with his border collies.
Ich bin schon seit langer Zeit ein grosser Fan von "Fadenstille's" blog. Ich bin von ihren Strickkuensten ganz begeistert und kann es manchmal fast nicht glauben welche Kunstwerke sie strickt. Vor ein paar Wochen hat sie das Lavinia Kleid vorgestellt und auch das Muster zum mitstricken mit all ihren Lesern geteilt. Das Kleid hatte es mir von Anfang an angetan, aber ich muss sagen es hat mir auch etwas Angst gemacht. Soviele verschieden Muster... Mir ging es auch nach Wochen nicht aus dem Kopf und so habe ich mich endlich daran gewagt. Bisher habe ich die Rundpasse fertig gestrickt und bin nun fast soweit mit dem Muster im Vorderteil anzufangen. Da wird es dann kniffelig, aber ich lasse mir einfach Zeit dabei. 
Die Wolle ist von Knit Picks und ist eine Merino/ Seiden Mischung - traumhaft zu verstricken.
Mein Lesematerial war in den letzten 2 Wochen drei Buecher von Jon Katz. Er wohnt auf einer Farm mit allen moeglichen Tieren, unter anderem auch border collies. Nachdem wir auch einen haben, lese ich das natuerlich besonders gerne. 
Close up of the pattern...
Nahaufnahme vom Muster...
The socks I knitted with my grandmother's yarn were finished last week. As I was knitting the second one, I decided they would make a wonderful gift for my mom and they are on their way to Germany. :-)
Die Socken die ich mit Oma's Wolle gestrickt habe sind seit einer Woche fertig. Waehrend ich an der zweiten Socke gestrickt hatte, hatte ich beschlossen sie meiner Mama zu schenken. Jetzt sind sie auf dem Weg nach Dtld um sie damit zu ueberraschen. :-)
Joining Ginny's yarn along, so please hop on over to check out her wonderful blog.
Wie immer, da ich bei Ginny's yarn along mitmache, schaut mal auf ihrem tollen blog vorbei.

18 comments:

  1. Wow that dress looks like it is going to be beautiful. And what a nice gift for your Mom. The socks are beautiful and I love the detail at the top of them.

    ReplyDelete
  2. The dress is gorgeous so far! And grey is such a perfectly versatile color! I was just browsing the KP yarn the other day wishing I had the job of giving all those color variations creative names (like Robot).

    ReplyDelete
  3. You need to host a homemade sock giveaway! But only let me know about the contest.
    m.

    ReplyDelete
  4. Your dress is looking awesome, Well done!!
    x

    ReplyDelete
  5. liebe anke,
    deine lavinia wird toll. so ein schönes garn, kombiniert mit einem so tollen muster. ich bin schon gespannt auf das fertige "teilchen". über die socken wird sich deine mutter sicher freuen, ein wunderschönes muster haben sie.
    ganz liebe grüße, petra

    ReplyDelete
  6. The dress is going to be beautiful! I love the pattern so far. I've wanted to read Jon Katz's books for a while, but my list of books to read is quite long as it is.

    ReplyDelete
  7. WOW!! What a gorgeous dress that is going to be...and a wonderful gift! :)

    ReplyDelete
  8. Ja , gut frage Anke! Ich habe bestimmt 100 Stück. Manche verkaufe ich, manche werden verschenkt, andere getauscht. Ich gebe sie schon des öfteren her. für mich ist eigentlich das nähen der Weg der mir am meisten Freude macht. selbst meine Cousine in den Staaten hat zwei Taschen von mir bekommen.
    Ich bin einfach süchtig nach Taschen nähen.
    Nun weißt du es . Verliebst du dich in eine sag ruhig Bescheid.
    Tschüss
    Doris

    ReplyDelete
  9. you are so adventurous! I think that is going to be one stunning dress :) Love your blog header !!!

    ReplyDelete
  10. I sure wish I knew how you do that. Just from the collar it looks like it's going to be beautiful. Good luck!

    ReplyDelete
  11. I know your Mom will love the socks; so pretty.
    I can't wait to see the dress when it is done....looking lovely already. I think you read 42 books to my one. I am ashamed.
    xo

    ReplyDelete
  12. Wow! That pattern is out of this world. I can't wait to see the finished object.

    ReplyDelete
  13. Beautiful, I have never attempted a pattern like that...I know you will not have any problems. I bet your mother will be tickled with the socks.

    ReplyDelete
  14. That pattern looks absolutely beautiful.

    ReplyDelete
  15. That pattern is exquisite. You may have had to look at Fadenstille's pictures for a while to get inspired but I'm not sure i would ever have the courage to try something this intricate and beautiful. I'll visit again in hopes of seeing more of your beautiful work. Thanks for visiting my blog via Yarn Along too.

    ReplyDelete
  16. What an amazingly beautiful pattern! I can't wait to see it completed!

    ReplyDelete
  17. I love the pattern as it is at this stage, it is really nice!

    ReplyDelete