Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Saturday, June 16, 2012

In the kitchen and the garden...

I guess this is a kitchen/garden photo dump since there is no rhyme or reason to this post.
Here's what's been going on:
Last weekend was Hannah's pool birthday party, and these are the cupcakes I made for the occasion. The idea is from (what else) pinterest and they were a big hit with everybody.
Hier nur mal ein paar Photos was so in letzter Zeit in der Kueche bzw. im Garten los war:
Letztes Wochenende war Hannah's Pool Geburtstagsfeier und dies sind die cupcakes die ich dafuer gebacken habe. Die Idee dafuer stammt (woher sonst) von pinterest und waren ein voller Hit.
 We left Oklahoma with a big box full of zucchini and squash - thank you so much Charles and Lois!
Wir sind aus Oklahoma mit einer grossen Schachtel Zucchini und squash (wie heisst das in deutsch?) heimgekommen. Tausend Dank Charles und Lois!
 I shredded most of the zucchini and froze it two cups at a time.
Die meiste Zucchini habe ich geraspelt und 2 "Tassen" auf einmal eingefroren.
 Why two cups at a time? Because that's what's needed to make these moist and delicious zucchini brownies. An absolute favorite of the girls - even though they wouldn't touch zucchini otherwise.
Warum 2 Tassen pro Tuete? Weil man 2 Tassen fuer dieses Rezept der Zucchini Brownies braucht. Die Maedels moegen Zucchini eigentlich nicht, aber sie lieben diese Brownies.
 I stopped at a farmers market the other day and bought a bunch of peaches. We've been eating lots and lots of them, but I also wanted to can some for later. The peaches are so sweet and juicy, I think I'm heading back this week to get some more.
Letzte Woche habe ich bei einem "Farmstand" angehalten und einen Korb Pfirsiche gekauft. Die meisten davon haben wir schon so gegessen, aber ich habe einen Teil davon fuer spaeter eingemacht. Die Pfirsiche sind so suess und saftig, ich glaube ich werde diese Woche noch einmal vorbei fahren und mehr kaufen.
The tomatoes are starting to ripen in the garden. Some of the plants are doing really well and other's not so much. I hope we'll still get a decent harvest.
Im Garten werden die Tomaten so langsam reif. Manche Pflanzen wachsen und gedeihen super gut und andere sehen richtig mickrig aus. Ich hoffe wir koennen trotzdem viele Tomaten ernten.
 A bunch of green tomatoes...
Viele gruene Tomaten...

 As in all the other years, I'm battling white fly in the blackberries. Since we are staying home this summer, I'm hoping to actually win the battle this year. Lets just say I spend a lot of time looking for those nasty bugs and harvesting as many berries as I can.
Wie auch in all den anderen Jahren kaempfe ich mal wieder mit der weissen Fliege in den Brombeeren. Nachdem wir dieses Jahr im Sommer zuhause sind, hoffe ich das ich den Kampf gewinne. Sagen wir's mal so, ich ernte soviele Beeren wie ich kann und suche staendig nach der bloeden Fliege.
 Pretty bloom. :-)
Huebsche Bluete. :-)
 The cucumber jungle is doing well - that is if I keep going out there twice a day to look for squash bugs. I really, really HATE squash bugs!
Der Gurken Dschungel waechst fleissig - das ist wenn ich weiterhin zweimal am Tag raus gehe und nach "squash bugs" schaue. Ich HASSE diese Kaefer!
 This is one loofah plant sprawling and climbing on the fence. In the past they have never gotten this large, but then it also doesn't have any blooms yet. Mmh...
Dies ist eine Loofah Pflanze die da krabbelt und klettert. Ich habe Loofah nun seit drei Jahren im Garten, aber so gross sind die Pflanzen noch nie geworden. Dafuer ist aber noch keine einizige Bluete zu sehen. Mmh...
 We've been harvesting and eating a lot of cucumbers. These are "Satsuki Midori" and I have to say they are really, really good.
Wir ernten und essen im Moment sehr viele Gurken. Diese sind "Satsuki Midori" und ich muss sagen sie schmecken uns allen sehr gut.

8 comments:

  1. Looks great! Do you have a recipe to share for those brownies? That sounds like a good way to freeze the zucchini already knowing what it is destined for LOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erin, I sent you a link for the recipe in your comment section. ;-)

      Delete
  2. You are so smart to add the shredded zucchini to the brownies... gets a few more veggies in the kids and keeps the brownies nice and moist! Your garden looks WONDERFUL!!!! Years ago a friend of mine made a green tomato pie and it was delicious! Seeing your tomatoes brought back that memory.

    ReplyDelete
    Replies
    1. When I started baking these, I made sure the kids didn't know about the zucchini. Now they know and they still LOVE them.

      Delete
  3. Hallo liebe Anke,

    mir läuft gerade das Wasser im Mund zusammen...oh wie lecker die Cupcakes aussehen! Und dann noch Brownies...ich liebe Brownies!
    Mit Zucchini kenne ich sie allerdings noch nicht...WOW und der Garten sieht großartig aus. Alles wächst so unglaublich gut auch wenn die Fliegen und Käferplage nicht ganz so toll ist.
    Hab noch einen wunderschönen Sonntag mit Deinen Lieben und ich schicke viele liebe Grüße aus der Ferne,

    Marion...die gerade endlich an Deiner Mail ist (schäm...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marion, das brownie Rezept habe ich dir schon per e-mail geschickt. Mache mich die Tage an das cupcake Rezept. Habe unter der Woche etwas mehr Zeit...
      Liebe Gruesse :-)

      Delete
  4. Oh my green goodness!!! Your zucchini brownies look divine, as do the rest of your goodies. Good luck with those nasty white flies!

    ReplyDelete