Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, May 1, 2012

Some green, some blooms and a project...

Just to show you what's going on in the garden right now:
The clematis is in full bloom and we're enjoying the show. Now much longer and it'll simply be a green shrub...
Nur ein paar Photos um euch zu zeigen was bei uns im Garten los ist:
Die Klematis in voller Bluete, bald sind alle abgeblueht und es ist nur noch ein gruener Busch...
 The tomatoes are taking off in some beds, they seem to be slower in other beds though...
Die Tomaten wachsen recht gut in manchen Beeten, sind aber langsamer in anderen...
 Some buds on the apple trees. Who knows we might get some apples this year for the first time.
Ein paar Knospen an den Apfelbaeumen. Wer weiss, vielleicht koennen wir dieses Jahr die ersten Aepfel ernten.
 There will be blueberries this year!! Probably not a lot, but it's a start.
Dieses Jahr koennen wir unsere eigenen Blaubeeren ernten!! Wahrscheinlich nicht viele, aber immerhin wird es unsere erste Ernte.
 Hydrangeas starting to bloom.
Die Hortensien fangen an zu bluehen.
 This is a miniature orange bush a friend brought back from Florida for me. It is blooming for the very first time and I'm hopeful there'll be oranges in our future.
Dies ist ein Miniatur Orangenbusch den mir eine Freundin aus Florida mitgebracht hat. Er blueht gerade zum ersten Mal und ich hoffe, dass wir Orangen ernten koennen.
 Can you see the blooms on the miniature Meyer lemon bush? It has bloomed several times before (never this many blooms), formed little baby lemons but then they just kind of fell off. I keep hoping that one day we'll actually be able to harvest our own lemons. Anybody know what I'm doing wrong or what I could do to help the little lemon bush?
Seht ihr die Knospen an diesem Miniatur Meyer Zitronen Busch? Geblueht hat dieser Busch schon oefters (noch nie soviele Blueten), dann wurden es Baby Zitroenchen, aber dann sind sie immer einfach abgefallen. Ich habe aber noch immer die Hoffnung, dass wir irgendwann unsere eigenen Zitronen ernten koennen. Hat irgend jemand einen Tip was ich falsch mache, oder was ich anders machen koennte?
This Iris was a gift from a friend two years ago. She was dividing hers and gave me a clump. It has already doubled in size.
Diese Iris war ein Geschenk von einer Freundin. Sie hat ihre Pflanzen geteilt und mir einen Teil davon gegeben. In den zwei Jahren seit ich sie habe, ist sie doppelt so gross geworden.
Now to the project:
I saw this plant stand at the thrift store several weeks ago. I really wanted it, but had one of those days when I didn't want to spend the money. (Don't really know why I went to the thrift store if I didn't want to spend money.) Anyway, I went back Saturday, it was still there so I took it home with me.
Nun zum Projekt:
Diesen Pflanzenstaender hatte ich schon vor ein paar Wochen im Second Hand Laden gesehen. Von der Form her hat er mir total gefallen, aber ich hatte einen Tag an dem ich kein Geld ausgeben wollte. (Warum ich dann ueberhaupt in den Second Hand Laden bin ist mir ein Raetsel.)
Vergangen Samstag bin ich wieder in den Laden, der Staender war noch da und dann habe ich ihn doch mit nach Hause genommen.
 I still had some turquoise spray paint and after a few coats it looks like new. Doesn't it look pretty right next to the front door?
Ich hatte noch tuerkisen Lack uebrig und nachdem ich ihn ein paar mal lackiert habe sieht er aus wie neu. Sieht doch huebsch aus neben der Haustuere, oder?
This basket was a gift from my secret pal at work. It was one of those concrete planters and I just got out my crafts paints and painted it in different shades of brown and black. Now it goes with the other planter and it doesn't look so "hodge podge"...
Dieser Korb war ein Geschenk von meinem "secret pal" auf der Arbeit. Eigentlich war es ein ganz einfacher, grauer Zement Korb aber ich habe ihn mit verschiedenen braunen und schwarzen Farben bemalt. Jetzt passt er viel besser zu dem anderen Topf der schon vor der Tuere stand.
 What do you think? Do you like this area?
Was denkt ihr? Gefaellt es euch?

13 comments:

  1. Beneidenswert deine Pflanzenpracht. Ich bin noch nicht mal mit dem Rosenschnit durch weil wir teilweise noch nachts bis zu 0 Grad runtergehen. Morgen werde ich versuchen die letzten rosen zu schneiden. Es sind so viele das ich meist 2 Tage dafür brauche. Bei uns haben gerade mal die Tulpen geblüht. Normalerweise haben wir 1 Woche nach Eriks Geburtstag ( 4. Mai) die Pfingstrosen am blühen.
    Aber das wird wohl noch 3 Wochen dauern.
    Übrigens noch nachträglich für Nadia alles gute zum Geburtstag!
    Es ist einfach wunderschöln zu sehen wie aus ihnen langsam Erwachsene werden. Einen Größeren Schatz gibt es nicht.
    Alles liebe aus Hamburg
    Doris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankeschoen Doris. Bin schon mal auf deine Garten Bilder gespannt...

      Delete
  2. Oh goodie! I have the same clematis so that means mine won't be too far behind! Everything looks great!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love that clematis Erin and only wish it would bloom like that all summer. But then I might not appreciate it as much as I do now...

      Delete
  3. Your entryway is so pretty and inviting-what a great find at the thrift store. And, make sure you protect your blueberries from the birds---last year I battled a robin. She won. I only got a few handfulls from FIFTEEN bushes!
    :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Sue for the tip. I guess I better get some netting since we only have three bushes.

      Delete
  4. Everything is growing so nicely. You must be wearing that Mother Nature costume, from last year, around your yard! m.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mark, some of our neighbors already think I'm weird, I might not want to prance around in that costume too much. ;-)

      Delete
  5. A beautiful entry way, Anke! Great find and great job on the redo of it! All of the things in your yard/garden look so nice...Clematis is one of my favorite things...especially the dark purple.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Dianna. I love it when I can take something old and turn it into something pretty again. The clematis is one of my favorites, too.

      Delete
  6. Your entry is so pretty and inviting! I'm glad you went back for the plant stand...you were lucky it was still there.
    Love your clematis; gorgeous.
    You have a lot of good stuff growing, you are doing good my friend.
    I just picked about 5 lbs of tomatoes yesterday...I can't wait until yours are ready. YUM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 pounds of tomatoes already?? I can't wait till ours are ready, we all LOVE fresh tomatoes.

      Delete