Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, April 18, 2012

Yarn along

Time seems to just fly by right now, it's already been two weeks since I participated in Ginny's yarn along...
Since finishing the cardigan (which I've been wearing quite a bit) I wanted to knit a few smaller, quick to finish projects. For one thing, I felt the need to use up some of my stash yarn and for another, I haven't really decided what big project I want to work on next. Maybe something I could wear in the summer... hmm...
Right now I'm working on my first cowl. I found a pattern in a book of mine, but I'm changing it up a bit. Besides having 240 stitches on the needles it really is a quick and easy knit. 
I'm still reading "Eat Pray Love", guess I'm about half way through the book. I enjoyed the part that takes place in Italy, the part that takes place in India seems to be dragging a bit. Just my opinion...
Die Zeit verfliegt im Moment viel zu schnell, es sind schon wieder zwei Wochen her, seit ich bei Ginny's yarn along mitgemacht habe.
Nachdem ich die Weste fertig gestrickt hatte (ich konnte sie schon oft anziehen), wollte ich wieder an ein paar schnellen, kleinen Projekten arbeiten. Erstens wollte ich Wolle aus meinem Wollfundus verarbeiten und zweitens weiss ich noch nicht genau an was fuer ein groesseres Projekt ich mich als naechstes wagen soll. Vielleicht irgendetwas das ich auch im Sommer tragen kann... hmm...
Gerade arbeite ich an meinem ersten "cowl". Das Muster stammt aus einem meiner Strickbuecher, ich habe es aber ein bisschen abgewandelt. Bis auf die Tatsache, dass 240 Maschen auf der Nadel liegen, geht es ziemlich leicht zu stricken.
Ich lese immer noch "Eat Pray Love", bin vielleicht zur Haelfte mit dem Buch fertig. Der erste Teil des Buchs, der in Italien stattfinden war ganz schnell gelesen. Der Teil der in Indien stattfindet zieht sich meiner Meinung nach ein bissl arg hin...
Before the cowl, I knit another pair of socks. I've knit this pattern several times and it is fast becoming one of my favorites. 
Vor dem "cowl" habe ich auch noch ein Paar Socken gestrickt. Das Muster habe ich jetzt schon viele Male gestrickt, es ist eines meiner Lieblingsmuster geworden.

10 comments:

  1. I could not finish Eat Pray Love, just wasn't working for me. Love the socks you knit, very pretty.

    ReplyDelete
  2. those blue socks look great!

    ReplyDelete
  3. I think I read the Eat and Pray parts and then just saw the movie! Love the socks!!! It really is sock knitting weather!

    ReplyDelete
  4. I love your sweater and I can't wait to see what big project you decide on. Socks are great for summer knitting, I have a pair on the needles too.

    ReplyDelete
  5. The cowl is awesome...as are your socks.
    I have issues when books start to drag on....I usually stop reading them. :)
    GOOD luck.

    ReplyDelete
  6. Hallo Anke,
    Ich war schon lange nicht mehr da und ich liebe wie Dein Blog jetzt aussieht...Mir gefaellt auch Dein Header photo mit den Clematis Blumen. Ich habe schon ewig nicht mehr gestrickt weil ich eher haekel, aber trotzdem habe ich nicht viel gemacht und will wieder mal anfange. Seitdem mein Gizzy gestorben ist, habe ich zu vielen nicht mehr Lust gehabt, aber das Leben geht weiter und ich habe viel Wolle die ich endlich mal abnuetzen soll. Dein Cardigan schaut fantastisch aus. Echt toll gelungen.

    ReplyDelete
  7. The cowl looks fantastic! I love the yarn and the colour. The socks look great too!

    ReplyDelete
  8. Love the socks and the yarn for your cowl looks lovely. Happy knitting!

    ReplyDelete
  9. Ha, I also got stuck in India. I really enjoyed Italy though... still it is lying at my desk waiting for me to finish it but there is always something else to read somehow...
    Die Socken sehen großartig aus!
    Liebe Grüße,
    Gesche

    ReplyDelete
  10. I truly love your blog.. Great colors & theme. Did you build
    this site yourself? Please reply back as I'm attempting to create my own personal blog and would like to find out where you got this from or what the theme is called. Cheers!

    Look into my web page :: home cellulite treatment

    ReplyDelete