Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, April 4, 2012

Yarn along

The cardigan is almost done!! I'm busy, busy, busy knitting the second sleeve and I can't wait to get it finished. 
Our unseasonably warm temperatures (in the upper 80's) are supposed to drop down to the 70's again, so I"ll probably get to wear it at least in the mornings and evenings. :-)
Last Friday Hannah and I went to a rummage sale at a church and we both scored a few books. One of mine is "Eat Pray Love" by Elizabeth Gilbert. (For 25 cents I couldn't pass it up.) I've actually seen the movie already, so now I'm wondering how the book will be. Haven't actually started it yet, too busy knitting...
Die Weste ist fast fertig, ich bin mittlerweile schon am zweiten Aermel!! Ich bin ganz fleissig am Stricken und kann es nicht abwarten bis sie endlich fertig ist. Unser viel zu warmes Wetter (wir hatten schon mal 30 Grad) soll in den naechsten Tagen wieder etwas kuehler werden (tagsueber um die 20 Grad) und so kann ich die Weste dann wenigstens in der Frueh oder gegen Abend anziehen.
Vergangenen Freitag sind Hannah und ich auf einen Flohmarkt gegangen, und beide sind wir mit Buechern wieder nach Hause gekommen.
Eines meiner Buecher (fuer 25 Cent) ist "Eat Pray Love" von Elizabeth Gilbert. Den Film dazu habe ich schon vor laengerer Zeit gesehen, jetzt bin ich mal gespannt wie das Buch ist. Angefangen habe ich damit noch nicht, bin viel zu fleissig am Stricken...
Now I'm heading over to Ginny's to drool over everybody else's knitting, crocheting and yarn. Oh the beautiful yarn...
Jetzt geh ich mal bei Ginny vorbei schauen um zu sehen was andere stricken oder haekeln. Alleine die wunderschoene Wolle die es immer zu bestaunen gibt...

12 comments:

  1. I can't wait to see your finished product. You always do such good work.
    Happy Wednesday!
    m.

    ReplyDelete
  2. Oh, this is going to be so darn pretty!
    I've not read the book nor have I seen the movie. yet. ;)

    ReplyDelete
  3. your cardigan will be finished sooN ! i look forward to seeing you modeling it .. love the gray. x

    ReplyDelete
  4. Your cardigan looks wonderfully fluffy, I can't wait to see the finished project. I read "Eat,Pray,Love" and then watched the movie. As I always find, the book was much better - Enjoy! :-D

    x

    ReplyDelete
  5. I love that color for your cardi -- such a classic neutral.

    ReplyDelete
  6. Lovely knitting going on!
    I saw the film too a while ago, and usually books are even better, right?

    ReplyDelete
  7. kannst Du ein bisschen Wärme rüber schicken, liebe Anke, brrrr wir frieren und die Sonne lässt sich auch nicht mehr blicken und der April macht sowieso was er will.

    ich freue mich schon darauf, ein Bild von Deinem fertigen Jäckchen zu sehen und wünsche Dir ganz viel Freude bei der Vollendung

    einen lieben Gruße schickt Dir Traudi

    ReplyDelete
  8. Lucky you to be on your second sleeve. I'm still on my first.. Your sweater is lovely and I bet you cannot wait to wear it!!

    ReplyDelete
  9. i love that book, i hope you will too. your cardigan looks so beautiful!

    ReplyDelete
  10. I love that book...but haven't seen the movie.

    ReplyDelete
  11. Ich habe gerade letzte Wochen im Yarn-Along das Buch gelesen, auch vom Flohmarkt :-) Ich fands ganz gut, vorallem den Italien-Part, in Indien wurde es dann etwas anstrengender... Viel Erfolg noch mit deiner wunderschönen Weste, so eine kuschelige Wolle.
    Liebe Grüße,
    Gesche

    ReplyDelete
  12. I am determined to finish a sweater this year! I don't know how you do it, all those pretty things!

    ReplyDelete