Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, March 26, 2012

A little of this and a little of that...

Today is our first day of spring break and we have a busy week ahead of us. Hannah's birthday (and a sleepover) tomorrow, doctor's appointments , some shopping planned and hopefully lots of gardening.
We already got a good start gardening this weekend. More beds were weeded, the porch cleaned and as you can see, seedlings toted outside to harden off. 
Heute ist der erste Tag unserer Fruehlingsferien und wir haben in der Woche ziemlich volles Program. Hannah's Geburtstag ist morgen (einige Freundinnen von ihr kommen zum Uebernachten), wir haben Arzttermine, wollen ein bisschen einkaufen gehen und ich moechte viel im Garten machen. Wir waren am Wochenende schon fleissig und haben wieder Unkraut gejaetet, die Terrasse sauber gemacht und wie ihr seht habe ich die kleinen Pflaenzchen ein bissl raus gestellt.
I've heard about this several times, but decided to try it for myself - and it works!! Cut the bottom off of your celery, put in water and watch it regrow. This has been in the water for about 5 days and I plan on planting it in the garden this week. 
Ich habe schon oefters gehoert, dass man Sellerie so wieder zum Wachsen bringen kann, wollte es aber selbst ausprobieren. Es geht tatsaechlich! Einfach den Sellerie unten abschneiden, ins Wasser stellen und zuschauen. Dieser hier ist seit ca. 5 Tagen im Wasser und ich habe vor ihn die Tage raus in den Garten zu pflanzen.
Tried another bread recipe - this is a sourdough loaf without additional yeast. It looks good, tastes ok, but the recipe definitely had some flaws. The dough seemed very wet, it didn't rise as well as expected and took about 30 minutes longer to bake than it should have. Don't think I'll bake this again...
Ich habe mal wieder ein neues Brotrezept ausprobiert. Dies ist ein Sauerteig Brot ohne extra Hefe. Das Brot sieht gut aus, schmeckt ok, aber das Rezept hatte einige Fehler. Der Teig war zu feucht und klebrig, ist nicht so gut aufgegangen wie erwartet und auch die Backzeit musste ich um 30 Minuten verlaengern. Ich glaube nicht, dass ich das Brot noch einmal backen werde.
 Hannah requested a "Reese's peanut butter cake" for her birthday. I went online and found the recipe here:
http://smells-like-home.com/2008/03/reeses-peanut-butter-chocolate-cake/
The cake itself is delicious (we had to try the batter of course) and so is the peanut butter frosting. We'll all be in a sugar coma tomorrow, I bet is has a gazillion calories per slice...
Hannah wollte unbedingt einen "Reese's Erdnussbutter Kuchen" fuer ihren Geburtstag. Ich habe ein Rezept online gefunden und heute morgen fertig gebacken. Wir werden morgen wahrscheinlich alle im "Zuckerkoma" sein, ich glaube jedes Stueckchen Kuchen hat eine billion Kalorien...

The other day Hannah went and sorted through her summer clothes. There were 41 items she could not or would no longer wear. Since Nadia's taste is very different from Hannah's, most of these shirts went to my coworker for her daughter.
Vor ein paar Tagen hat Hannah ihre Sommerklamotten aussortiert. Hier sind 41 Kleidungsstuecke die sie nicht mehr anziehen kann bzw. will. Nachdem Nadia's Geschmack ganz anders ist als Hannah's, habe ich die meisten Sachen meiner Arbeistkollegin fuer ihre Tochter gegeben.
 I sorted through my jeans this morning and here are 13 pair that I'll be getting rid of. There is actually nothing wrong with any of them, except...
Ich habe heute frueh meine Jeans aussortiert, hier sind 13 Paar die weg kommen. Eigentlich ist mit den Jeans alles in Ordnung, bis auf...
... they don't fit me anymore. :-) I've been watching what I eat, pretty much cut out all sweets and started walking with my friends about 4 times a week. We walk three times a week after work for about 3 miles (each time) and every Saturday morning for about 1 - 2 hours. This past Saturday we walked for 2 hours and managed to walk between 7 and 8 miles. All of this has resulted in me loosing 16.5 pounds!! Now to keep it off...
... die Tatsache, dass sie nicht mehr passen. :-) Ich passe genauer auf meine Ernaehrung auf, esse so gut wie nichts mehr Suesses und laufe mit meinen Freundinnen bis zu 4 Mal in der Woche. Drei Mal in der Woche laufen wir gleich nach der Arbeit (jedes Mal 3 Meilen) und Samstag frueh laufen wir 1 - 2 Stunden. Vergangenen Samstag sind wir zwei Stunden gelaufen und haben zwischen 7 und 8 Meilen geschafft. Das Resultat ist, dass ich 7.5 Kilo abgenommen habe!! Jetzt muss ich das Gewicht "nur" noch halten...
Decluttering total: 344 items
Bisher aussortiert: 344 Teile

8 comments:

  1. Wow! Congrats on the weight loss. That is wonderful!

    And that cakes looks soooo good!

    ReplyDelete
  2. You are totally working it these days!
    Good for you!
    I can't wait until you model your Summer 2012 bikini for us all.
    m.

    ReplyDelete
  3. Congratulations! That's a lot of weight---you've done a terrific job!

    ReplyDelete
  4. Herzlichen Glückwunsch zu diesen Veränderungen, ... beneidenswert!
    Und die "Aufräum-Aktion" ist eine tolle Sache, ich sollte vielleicht bei jedem Teil, dass ich aussortiere auch zählen, ...

    Ciao Elli

    ReplyDelete
  5. Congrats on needing new jeans! You have enough to strip up and crochet a denim rug!! :)

    ReplyDelete
  6. Liebe Anke wir wuenschen Hannah alles,alles Gute zum Geburtstag und eine schoene Party!
    Ich finde das toll wie Du das machst mit dem Laufen!Mach weiter so!Ich wuenschte ich koennte das auch...
    LG aus Heidelberg,
    Jeannette.

    ReplyDelete
  7. I am so happy for you to lose some weight....you are inspiring. And hey, you were a hot mama before that too.
    The cake looks amazing...bring on the sugar coma!
    I've never seen this with celery; SO cool!

    ReplyDelete
  8. Wow, I so need to loose a bit of weight! Wish we lived near each other so I could walk with you! You would think chasing these children... lol!!

    ReplyDelete