Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, March 21, 2012

It's starting to look a lot like...

...a sweater, and I am so happy about that. Truly, for the longest time I had my doubts about this coming together and working out. I am almost done with it, I only have to repeat the pattern two more times and then it's time for the button band. In the original pattern it was just pinned together in the front, but I think I would like it better with a button band. What do you think?
I finally bought and started reading "The girl who kicked the hornets nest". It is just as good as the other two books in the series and I have a hard time putting it down.
Endlich, endlich kann man sehen dass meine Strickerei eine Jacke werden soll. Fuer eine zeitlang hatte ich ja so meine Zweifel... Ich muss jetzt nur noch zwei Mal den Mustersatz wiederholen und dann die Knopfleiste stricken. Im orginalen Muster wird die Jacke nur mit einer Brosche zusammengehalten, aber ich glaube ich stricke lieber eine Knopfleiste mit ein. Was denkt ihr?
Letze Woche habe ich mir endlich "The girl who kicked the hornets nest" (das dritte Buch in der Serie bei Stieg Larson) gekauft. Es ist genauso gut wie die beiden ersten Buecher und ich kann es fast nicht aus der Hand legen.
If you'd like to see what other wonderful knitters are up to, go check out Ginny's blog. You won't regret it...
Falls ihr sehen moechtet was andere talentierte "Strickerinnen" auf den Nadeln haben, schaut mal bei Ginny vorbei. Ihr werdet es nicht bereuen...

17 comments:

  1. It's looking a lot like a sweater! I'd agree that a button band would be a good idea :)

    ReplyDelete
  2. I vote for the button band too, I think it will make a nice touch.
    I am glad to hear you like the book. I have read the first two and now that the third is out in paperback and I hear it's good, I will have to pick it up.
    I hope you have a lovely yarn along day.

    ReplyDelete
  3. Yes to button bands! Though right at this moment I'm wearing a sweater closed with a shawl pin. I'm a button girl overall. Your sweater is looking great!

    ReplyDelete
  4. Liebe Anke,
    die Stieg Larsson Triologie habe ich nur so verschlungen. Ganz tolle Bücher sind das. Ich bin ein Freund von Jacken mit Broschen oder Anderem als Verschluß. Knopflöcher nerven mich immer ein wenig, da sie in der Regel so schnell ausleiern. Aber du wirst es schon so machen, wie es für dich passt.
    Alles Liebem Petra

    ReplyDelete
  5. It's looking good!
    If that book is a movie, I think I've seen it. To tell you the truth, we watch so much that it's all become a blur by now.
    Have a great day!
    mark

    ReplyDelete
  6. Oh that is really very pretty :) Well done!

    ReplyDelete
  7. Yes to the button bands :) Love the deep blue color of the sweater and the stitch design :)

    ReplyDelete
  8. I liked the whole series. Very entertaining.

    The sweater is coming along nicely. :-)

    ReplyDelete
  9. Your sweater is looking good. I agree that a button band would look good.

    ReplyDelete
  10. Wow, das sieht aber kompliziert aus. Ich bin gespannt, wie es getragen aussieht. Bestimmt richtig toll!

    Danke für deine lieben Worte, da sind unsere Omis ja fast zeitgleich gestorben :-( Es ist wirklich schwer zu verstehen, wenn jemand nicht mehr da ist der dich ein Leben lang begleitet hat.

    Ich grüße dich ganz herzlich, Gesche

    ReplyDelete
  11. I love the detail on your sweater. I think it will look good with a button band or pinned.

    ReplyDelete
  12. how pretty! such a lovely color and pattern to your sweater. either way would be wonderful, but i do love pins to close sweaters, there are so many beautiful ones to choose from.
    x lori

    ReplyDelete
  13. Yes! Yes, it does look like a sweater!!!
    Enjoy your latest book...I am envious at how fast you can read!
    xo

    ReplyDelete
  14. That sweater is fantastic! I love it!

    ReplyDelete