Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, February 5, 2012

I'm back...

I just got back from Germany last night where I spent the last two weeks visiting. To respect my family's privacy, I just want to tell you it was a good visit. Of course the two weeks flew by, but I am very glad I went.
During the visit, we took lots and lots of walks and I took lots of pictures. 
Here are just a few:
Gestern Abend bin ich heil wieder von Deutschland nach Alabama zurueck gekommen. Ich moechte hier nicht zuviel ueber meinen Besuch erzaehlen, aber ich bin froh, dass ich gegangen bin.
Natuerlich vergingen die zwei Wochen viel zu schnell, aber wir haben das Beste daraus gemacht.
Unter anderem sind wir viel Spazieren gelaufen und ich habe viele Bilder dabei gemacht.
Hier nur ein paar:



 There were several frosty mornings, but it felt so good to be out walking.
Es waren ein paar knackig kalte Tage dabei, aber das Spazieren gehen war trotzdem schoen.

There was a little snow...
Es hat ein bissl geschneit...


 The last few days were incredibly cold. Minus 15 Celsius at night and minus 9 during the day! Sorry, don't know what that would be in Fahrenheit. The little stream was starting to freeze at the edges.
Die letzten paar Tage waren ja unwahrscheinlich kalt. Minus 15 in der Nacht und minus 9 tagsueber. Sogar der Bach fing langsam an am Ufer zu gefrieren.

 The pond in Sickershausen was frozen, too. On my last day there, several kids were already skating on it.
Der See in Sickershausen ist auch zugefroren. An meinem letzten Tag sind einige Kinder schon darauf Schlittschuh gelaufen.
 And last but not least, I was able to get a picture of Kitzingen's newest attraction - a black swan. People are not really sure where he came from, but I guess he likes it in Kitzingen...
Und zu guter Letzt hatte ich noch das Glueck den schwarzen Schwan in Kitzingen zu sehen. Woher er kommt weiss keiner so genau, aber es scheint ihm in Kitzingen zu gefallen...

7 comments:

  1. Glad you got to go Home. It looks beautiful there.

    ReplyDelete
  2. Thank you, Anke, for this post. Glad to know you are back and that you had a good visit. Your pictures are wonderful.

    Hugs

    ReplyDelete
  3. Anke-I was just thinking about you yesterday and wondering why you weren't posting. Glad you decided to go to Germany.
    Love the swan--they are elegant creatures.

    ReplyDelete
  4. Glad you had a nice visit with your family, Anke. Gorgeous photos and lovely black swan! Welcome back xx

    ReplyDelete
  5. I was wondering if you went back home. I hope all is well with your family...glad you are back.
    xo

    ReplyDelete
  6. I know it meant a lot to your family and your Oma to go and visit. A cousin of mine the same age as me had surgery a few weeks ago. She had almost total blockage from the brain to the heart, and it was a wonder that nothing happened to her. She was always the skinny mini out of all of us! I called her right before and she was tickled pink! Telling everyone who was there it is my cousin from America! So happy for you and your family that you were able to share that time.
    Take Care,
    Ulrike

    ReplyDelete
  7. wir haben hier an einigen meeresabschnitten auch schwäne, so schön, doch schwarz? aber wenn ich diese eis-fotos aus deutschland sehe, graut mir vor der nächsten reise auf den kontinent, die jedoch erst mitte märz stattfinden wird. ich brauche diese kälte nicht und bin dankbar auf der grünen insel leben zu dürfen! (bislang haben wir den heizöl-lieferanten und die scheichs hungern lassen!)

    ReplyDelete