Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, January 12, 2012

A gift and decluttering take 3

A few days ago I was totally surprised to find a large envelope in the mail box. It was from Doris and she was sweet enough to send me these beautiful goodies "just because". Just look at that awesome dish towel, the cute wallet and handmade card. Doris, thank you again for the wonderful surprise!!
Vor ein paar Tagen war ich total ueberrascht als ich einen grossen Umschlag im Briefkasten vorfand. Er kam aus Hamburg von Doris, und sie hat mir diese tollen Sachen "einfach so" geschickt. Ich finde das Geschirrtuch einfach genial, der Gelbeutel ist richtig suess und die selbstgemachte Karte is wunderbar. Nochmals vielen herzlichen Dank Doris, ich habe mich riesig ueber alles gefreut!
The mission to get rid of unwanted things continues. Here are three shirts that are to small for Nadia now (were already given to my friend) and a small "vase" and serving dish. I actually really like the serving dish, but can't even remember the last time I used it. So why keep it?
Ich bin weiterhin fleissig am aussortieren. Hier sind drei Pulli's die Nadia nicht mehr passen (habe sie schon einer Freundin gegeben) und eine kleine Vase und einen Servierteller. Eigentlich gefaellt mir der Teller total gut, aber ich kann mich nicht einmal daran erinnern wann ich ihn das letzte Mal benutzt habe. Also warum nimmt es dann Platz im Schrank ab?
 Hannah brought me the glitter glue she no longer uses. Some were dried up and tossed, some I'm taking to work for the little ones to use. (Counting this as one item.)
Hannah hat mir den Glitterkleber gebracht den sie nicht mehr benutzt. Manche waren schon eingetrocknet und mussten weggeworfen werden, den Rest nehme ich mit auf die Arbeit fuer die Kleinen. (Zaehle dies als ein Ding.)
 The first really big item is Hannah's mattress. Some of the springs started to poke through and it was time to get rid of it. Thankfully we had a spare mattress, so we didn't have to go out and buy a new one.
Das erste richig grosse Teil das fliegt ist Hannah's Matratze. Einige von den Federn haben sich durch den Stoff gedrueckt und es war einfach Zeit sie wegzuwerfen. Gluecklicherweise hatten wir eine extra Matratze hier und mussten ihr keine neue kaufen.
With these 7 items it brings the total to 207.  158 items to go...
If you want to see others who are trying to lighten the load, go check out Garden of Daisies.
Mit diesen 7 Sachen haben wir nun schon 207 aussortiert. 158 muessn noch weg...
Andere Leute sind auch ganz fleissig am Aussortieren, schaut einfach mal bei Garden of Daisies vorbei.

4 comments:

  1. Ich freue mich das dir die sachen gefallen und hoffe das sie dich an mich erinnern werden.
    Tschüss
    Doris

    ReplyDelete
  2. Good for you cleaning out the clutter!!! What a great feeling.
    Love your gifts. Have a nice weekend!

    ReplyDelete
  3. I know I am going to finish up with your blog, go to my craft/workout/ironing room, and go through all the stuff I pulled out of the closet!

    ReplyDelete
  4. Once you get in the right mood, a person just continues to find things that can go. I took a little break from the decluttering while I was working on taxes and financials for the year, but have already started another pile. Need to get another picture and list up on the blog.

    ReplyDelete