Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, December 28, 2011

Lots of knitting going on...

Being home alone for Christmas (meaning just the four of us) I had lots of time to knit. 
First off, I was able to finish the cardigan and I am thrilled with it! I took time to check for gauge (this lesson was learned the hard way) and double and triple checked the pattern to make sure I was doing it right. The end result is hands down the best fitting item I have ever knit. 
Nachdem wir Weihnachten wieder alleine waren (nur wir vier) hatte ich viel Zeit um zu stricken. 
Zuerst habe ich diese Weste fertig gestrickt und ich koennte nicht gluecklicher mit dem Endresultat sein. Ich habe eine Machenprobe gemacht (die Lektion hatte ich bei meiner roten Weste gelernt) und die Anleitung mehrmals durchgelesen um ja alles richtig zu machen. Das Resultat ist eine Jacke die wie angegossen passt! 
Once I was done with the cardigan I tried to find something I could knit with yarn from the stash. After all, it was the holidays and (yarn) stores were closed. I found the pattern for the owl hat on ravelry and just had to knit it. Is is not the greatest hat you have ever seen? 
Nachdem die Weste fertig war, habe ich nach etwas gesucht, dass ich mit Wolle aus dem "Vorrat" stricken konnte. War ja schliesslich Weihnachten und die (Woll) Laeden waren zu. Ich habe die Anleitung fuer diese Eulen Muetze auf ravelry gefunden und musste sie umbedingt stricken. Ist das nicht die beste Muetze aller Zeiten?
 The other picture does the color more justice, but I thought you'd like to see what it looks like when it's worn. A friend of mine LOVES owls, and I think I'm going to make her an owl hat, too.
Auf dem anderen Bild kommt die Farbe viel besser hin, aber ich dachte hier sieht man wie die Muetze aussieht wenn man sie traegt. Meine Freundin LIEBT Eulen und ich glaube ich werde ihr auch noch so eine Muetze stricken.
 Yesterday the yarn stores were open again and I went and got yarn for a sweater. A friend of mine brought me the newest "Filati home" magazine from Germany and there are so many things I'd love to knit in them. One thing at a time though...
Gestern hatten die Wolllaeden wieder auf und ich bin los um mir Wolle fuer einen Pulli zu holen. Eine Freundin hat mir neulich das neueste Filati Heft aus Dtld mitgebracht und ich koennte fast alles daraus nachstricken. Eines nach dem anderen...

10 comments:

  1. Anke-I love the owl hat--how precious! You are a very talented knitter!
    Happy New Year ( a bit early!)

    ReplyDelete
  2. Die Eulenmütze ist ja wirklich göttlich die würde mir auch gefallen.
    Rutscht gut in das neue Jahr!
    Alles liebe
    Doris

    ReplyDelete
  3. Fantastic hat! I might have to do one for my sister in law, everything is owls with them LOL! I'm jealous you had the time, we were alone this year too for the holidays and I'm still waiting to start knitting something (or finish)!

    ReplyDelete
  4. Your cardigan is so lovely...but OH MY GOSH...the owl hat is TO DIE FOR.
    Well, you know what I mean!!! Love it!!
    xoxo

    ReplyDelete
  5. Liebe Anke,

    wow, Deine Jacke ist super toll geworden. Ich liebe diese Farbe und Du hast einen wunderschönen Knopf ausgesucht - toll!
    Die Eulenmütze ist richtig, richtig schön geworden! Ich hatte mal die Eulenhandschuhe gestrickt - die gingen auch ganz schnell falls Du ein Set für Deine Freundin machen möchtest.
    Hast Du gesehen, es gibt sogar den passenden Pulli...
    Ich bin schon total gespannt wie Dein neues Projekt aussieht - die Wolle finde ich schon sehr schön und ich freue mich schon auf die Fortschrittsbilder.
    Ich wünsche Dir noch eine schöne Restwoche mit ganz viel Zeit zum stricken und schicke ganz viele liebe Grüße aus der Ferne,
    Marion

    ReplyDelete
  6. You have an eye for color. That's a good thing too. Because I would hate to lie to you. I'm not very good at that. I'm in love with that burnt orange that you use. Good job!
    m.

    ReplyDelete
  7. You must be a fast knitter! I just love the owl hat, I think I would even like it without the eyes, just the cables.
    I really like your new sweater too.
    Happy knitting and so glad that you have time...I started a simple pair of socks and I have also been spinning, but I don't have the speed built up yet.

    ReplyDelete
  8. Your cardigan is absolutely gorgeous, Anke! And the owl hat is as cute as can be! I'm so glad that your hand is doing so much better.

    ReplyDelete
  9. that is a beautiful sweater and the owl hat is adorable!!!xxxx

    ReplyDelete
  10. The cardigan is so pretty, and I really like the hats. You should see the yarn I bought to keep me busy!

    ReplyDelete