Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Saturday, December 3, 2011

It's beginning to look a lot like Christmas...

A friend asked me recently if I decorated the house for Christmas yet... Since Christmas is my favorite time of the year, the answer is a resounding "YES". The only things missing are the lights outside and the big tree in the living room (maybe this if not then definitely next weekend).
This is the little "food/kitchen" tree in the dining room. All the ornaments on the tree are either kitchen related (little spatulas, cookie cutters, whisks...) or edible (felted cupcakes, crocheted pies, felted mushrooms...) Now that I have this little tree, I'm always on the lookout for more decorations for it. Believe it or not, it's kind of hard to find things...
Nachdem mich eine Freundin neulich gefragt hat ob die Weihnachtsdeko schon steht (hallo Christine), dachte ich zeige ich ein paar Bilder. Ich liebe Weihnachten und die Deko steht seit dem 1. Advent. Der grosse Baum im Wohnzimmer fehlt noch (vielleicht dieses oder naechstes Wochenende) und auch die Lichter draussen sind noch nicht angebracht, der Rest ist aber definitiv fertig.
Dies ist der kleine Baum im Esszimmer der mit Kuechensachen bzw essbaren Dingen geschmueckt ist. Es haengen kleine Seiher, Plaetzchenausstecher, Schneebesen daran, sowie gefilzte cupcakes, Pilze und gehaekelte pie's (hallo Marion).
Jetzt wo ich diesen kleinen Baum habe, halte ich immer Ausschau nach passender Deko dafuer - ist gar nicht so leicht etwas zu finden...
This little feather tree is standing in the hallway on the old sewing machine. The sunlight fell through the window above the door when I took this picture and the "feathery" shadows are from the palm tree that stands next to the sewing machine. I thought it looked as if the tree was shining.
Diese kleine Federbaum steht im Flur auf der alten Naehmaschine. Als ich das Bild gemacht habe, hat gerade die Sonne durch das Fenster ueber der Tuere geschienen. Die Schatten sind von der Palme die neben der Naehmaschine steht. Ich fand's einfach schoen, sieht aus als ob der Baum strahlt.
Of course the Santa collection is on the mantle. I have t be picky now about adding to the collection since I'm kind of running out of room. Not that that would stop me... :-) 
Meine Nikolaussammlung steht wie jedes Jahr ueber dem Kamin. Langsam muss ich waehlerisch werden wenn ich neue dazu kaufen moechte, denn ich habe bald keinen Platz mehr. Nicht, dass mich das stoppen wuerde... :-)
The corkscrew hazel is decorated winter white. Snowman ornaments that were given to me, snowflakes given to me by friends, and some were made by the girls years ago.
Der Korkenzieherhasel ist winterlich weiss dekoriert. Schneeman Ornamente die ich geschenkt bekam, Schneeflocken von Freunden (hallo Sylvia und Marion) und Ornamente die die Maedels schon vor Jahren gebastelt haben.
These little ornaments were gifts from my godmother. Aren't they adorable?
Diese Maedels waren Geschenke von meiner Patin. Sind sie nicht lieb?
The big Christmas pyramid is up,
Die grosse Weihnachtspyramide steht, 
as is the little one.
sowohl als auch die Kleine.
 Can't forget about the light fixture in the kitchen. This year I went with a pine cone - wire garland and silver, white and clear ornaments.
Die Lampe in der Kueche muss natuerlich auch etwas dekoriert werden. Dieses Jahr habe ich eine Girlande aus kleinen Tannezapfen und Draht genommen und silberne, weisse und durchsichtige Kugeln rangehaengt.
The girls advents calenders are filled and they love opening a little gift every morning.
Die Adventskalender der Maedels sind gefuellt und beide freuen sich jeden Frueh ein kleines Paeckchen oeffnen zu koennen.
 Hannah decorated the tree in her room with just a few ornaments.
Hannah hat den Baum in ihrem Zimmer nur mit ein paar Ornamenten geschmueckt.
 Nadia decorated her tree with every ornament she owns. (They get a new one every year in their advent calenders.)
Nadia hat ihren Baum mit all den Ornamenten geschmueckt die sie besitzt. (Sie bekommen jedes Jahr ein neues Ornament in ihren Adventskalendern.)
 Both girls made a little nativity for their rooms last year and Nadia put hers in the little cubby above her bed. The angel was actually made by a friend several years ago. I like how Nadia added it to the little nativity...
Beide Maedels haben letztes Jahr eine kleine Krippe fuer ihre Zimmer gebastelt. Nadia hat ihre dieses Jahr in das kleine Regal ueber ihrem Bett gestellt. Den Engel bekam sie schon vor einigen Jahren von einer Freundin geschenkt (hallo Andrea) und ich finde er passt so richtig gut zu ihrer Krippe...

11 comments:

  1. I love all the little trees-how wonderful that the girls each have their own to decorate.
    Your mantel-gorgeous. I'm sure there are many memories tied to that. And yes, there's always room for "just one more"!
    :D

    ReplyDelete
  2. Wow habt ihr toll dekoriert!
    GLG aus den Highlands
    Shippy

    ReplyDelete
  3. Hi Anke,
    I just left a comment...not sure if you got it this time or not.
    I don't know if you know....but your comment system is a bit of a pickle. I don't want to complain....but it sometimes takes a long time to leave a note and then I don' know if it goes through or not.
    xoxox Suz
    Have a great weekend.

    ReplyDelete
  4. I love all the decorations, Christmas is just a wonderful time of year!

    ReplyDelete
  5. Liebe Anke,

    traumhaft schön sieht es bei Euch zu Hause aus. Ich liebe all diese Fotos...einfach nur wunderschön. Macht es Euch gemütlich zusammen und habt einen wunderschönen 2. Advent Sonntag und genießt die schöne Deko! Oh und ich freue mich ja so, das die "kleinen Teile" wieder mit an den Baum durften!

    Ganz viele liebe Grüße aus der Ferne,
    Marion

    ReplyDelete
  6. Suz, I had no idea there are problems leaving comments. Thank you for telling me, I'm going to see what or if there is anything I (or hubby) can do.

    ReplyDelete
  7. You've put me to shame! I still have pumpkins and pilgrims on the porch!! I have a little kitchen tree too - and it's all decorated with kitchen and baking related things - and they ARE hard to find! Last year I got the cutest little espresso machine ornament at Hallmark. Merry Christmas Anke!

    ReplyDelete
  8. I love love your snowman ornaments! I collect snowmen and I actually keep mine out all year!

    ReplyDelete
  9. Hi Anke,
    wunderschön wie jedes Jahr ist deine Weihnachtsdeko,am allermeisten freue ich mich jedes Jahr auf das Bild mit deiner Nikolaus Sammlung,auf dem Kamin.Danke für die schönen Bilder.
    Wie du ja weist habe ich inzwischen auch eine kleine Sammlung nur habe ich bisher noch nicht den geeigneten Platz dafür gefunden.Eigentlich sollen sie mahl auf das noch fehlende Sideboard im Wohnzimmer kommen
    (geduld ,geduld)Liebe Nikolaus Grüße Christine

    ReplyDelete
  10. All of the trees, nativity scenes and other decorations are so darling, Anke! xx

    ReplyDelete
  11. Love your pyramid! We picked up a small one and a nut cracker when we were in Germany. We bring it out every year.

    ReplyDelete