Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, November 27, 2011

Bolero jacket

The bolero jacket is finished and it was fun and easy to knit. I used Cascade eco duo and size 8 needles, cast on 120 stitches (you can't see it here, but I cast on in a different color, you'll see why later) and knit (knit two, purl two) for 22 inches. Now you'll have to increase for the "wavy border". To do this, you simply increase one stitch between the two knit stitches and one stitch between the two purl stitches. Now you'll knit three, purl three for 4 1/2 to 5 inches and bind off. 
Here is where the cast on in a different color comes in: you will have to unravel the cast on row and pick up the stitches so you can repeat the same wavy border on the other side. It is not difficult to do, but it was a bit time consuming for me. But I may not have done it the right way...
Der Bolero ist am Wochenende fertig geworden und war super leicht zu stricken. Ich habe Cascade eco duo genommen und mit # 6 Nadeln gestrickt. Angeschlagen habe ich 120 Maschen (in einer anderen Farbe, warum sage ich euch gleich) und 2 re, 2 li fuer 56 cm gestrickt. Nun wird fuer die wellige Blende zugenommen. Hierfuer zwischen den zwei rechten und den zwei linken jeweils immer eine Masche zunehmen. Nun 3re, 3 li fuer 12 cm stricken, dann locker abketten. Jetzt muss die Arbeit umgedreht werden und der (in einer anderen Farbe) angeschlagene Rand aufgetrennt werden. Das Auftrennen ist nicht schwer, braucht aber ein bischen Zeit. Nun die Blende gegengleich arbeiten.
This is what it looks like when both wavy borders are done.
Sie sieht es aus wenn beide wellige Raender gestrickt sind.
Now fold in half and leave a  7 1/2 inch opening at the top (armholes), sew up the sides.
Nun die Arbeit in die Haelfte falten und ein 19 cm grosses Armloch lassen. Seiten zusammen naehen.
This is what it will look like sewn together.
So sieht es zusammen genaeht aus.
Voila, a bolero jacket. Easy peasy... You could also pin the bolero with a pretty pin in the front, but today I chose to wear it without one.
Voila, eine Bolero Jacke. Kinderleicht... Man kann die Jacke auch mit einer schoenen Brosche "knoepfen", aber ich habe sie heute lieber offen getragen.
 The view from the back...
Von hinten gesehen...

15 comments:

  1. Really-I'm going to stop reading this blog! These things you make are gorgeous.....and makes me feel like an idiot for not learning!!
    :)

    ReplyDelete
  2. Just kidding. I'm learning German here, you know!
    :)

    ReplyDelete
  3. Wow. I really wish I knew how to knit. That's gorgeous.

    Also, I love reading in English and German. Ich kenne ein bisschen Deutsche, aber nicht so viel. Ich wunsche, kennen ich mehr. I have no idea if that even makes sense, it's been so long since I've tried to formulate German sentences. :)

    ReplyDelete
  4. Sooooo cute, looks like it is just perfect for you. What will be on your needles next?

    ReplyDelete
  5. It's beautiful! I can't believe how fast you are, I've been working on a shrug for a month LOL!

    ReplyDelete
  6. OMG....this is gorgeous!!! It looks fantastic on you too!

    ReplyDelete
  7. Mensch ist die Schön! schaut gut bei Dir aus !
    Ich schicke dir mal eine Mail weil ich dich unbedingt in Sachen Stampin' up was fragen muß!
    Alles liebe und eine schöne Adventszeit!
    Dorisa

    ReplyDelete
  8. WOW...Anke das Bolerojäckchen ist ein Traum!!!
    Es steht Dir super gut und ich bin wirklich immer noch total sprachlos wie leicht Du das erklärst...
    Vielleicht sollte ich mich auch mal dran versuchen, im Moment arbeite ich aber gerade an einem Pulli für Tyson. Na und ich will ja nicht das er sich total schämen muss, lach...
    Auch Deine Wolle ist große klasse...wirklich absolut tolles Teil!
    Ich wünsche Dir noch eine schöne Woche und versuche mich mal per Mail zu melden, okay?!
    Bis dahin sei ganz lieb gegrüßt,

    Marion...die echt noch immer hin und weg ist über Dein neues Kleidungsstück! Alle Achtung!

    ReplyDelete
  9. You are so talented!! Cute bolero! (And cute picture of you too!)
    I found the little hand carved wooden forest creatures in a craft shop years ago. I would love to visit Germany sometime... I want to see the Christmas markets! (and lots of other things too.)

    ReplyDelete
  10. That's so clever and simple, it looks lovely on you too.

    ReplyDelete
  11. Ich staune immer wieder was für tolle Sachen du immer strickst.Habe bei dir reingeschaut ob du schon Weihnachtlich geschmückte Bilder drin hast.Finde es immer so schön wie du dekorierst.
    Schön das es deinem Finger wieder besser geht.
    Adventliche Grüße Christine

    ReplyDelete
  12. Danke für die Bilder! Jetzt habe ich endlich dieses System verstanden. Werde versuchen das in Häkelmaschen umzusetzen. :-)

    ReplyDelete