Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, October 26, 2011

Yarn along

On my needles right now is a shalom cardigan and I already love how it is turning out. I believe I first saw the pattern on ravelry, but I printed out the German translations for it from "Glitterhippo". The yarn I'm using is Cascade eco duo,which is 70% undyed baby alpaca and 30% undeyed merino wool. It is soooo soft, I can't wait to be able to wear it!
I'm really into the the yarn harlot books right now, so I'm currently reading "Free Range Knitter" by Stephanie Pearl-McPhee. Just as the other ones, very funny and so very true. :-)
Im Augenblick stricke ich eine aermellose shalom Weste und ich bin jetzt schon sehr zufrieden wie sie aussieht. Ich glaube zuerst habe ich die Weste auf ravelry gesehen, aber die Anleitung habe ich mir in deutsch bei "Glitterhippo" ausgedruckt. Die Wolle die ich fuer die Weste nehme ist Cascade eco duo, sie besteht zu 70% aus ungefaerbter Baby Alpaca und 30% ungefaerbter Merino Wolle. Sie ist super weich und ich freue mich jetzt schon darauf die Weste zum ersten Mal zu tragen.
Ich bin im Moment der volle Stephanie Pearl-McPhee Fan und lese wieder ein Buch von ihr. Dieses heisst "Free Range Knitter" und ist genauso witzig geschrieben wie die anderen die ich schon von ihr gelesen habe.
The scarf was finished and blocked during our fall break.Can't wait to wear this one, either. :-)
Den Schal habe ich waehrend der Herbstferien fertig gestrickt. Freu mich auch darauf ihn bald tragen zu koennen. :-)
Now that you've seen my knitting and reading, go over to Ginny's and see what everybody else is up to.
Jetzt wo ihr gesehen habt was ich stricke und lese, schaut mal bei Ginny vorbei und seht was andere so machen.

PS: Don't forget about the giveaway, I'll draw the winner in two days...
PS: Denkt an den giveaway, ich ziehe den Gewinner in zwei Tagen...

15 comments:

  1. Anke-that cardigan is starting out gorgeous....can't wait to see it finished!
    You do a wonderful job. I'm envious of your many talents.

    ReplyDelete
  2. You are SO talented, Anke. That cardigan is absolutely gorgeous...can't wait to see it completed. The yarn is beautiful.

    ReplyDelete
  3. Die Weste wird ja toll, ich bin begeistert wie huebsch die Wolle im ungefaerbten Zustand ausschaut! Dein Tuch ist auch sehr schoen, feine Farben. Hier koenntest Du es bereits tragen, die Herbstwinde fegen schon ganz betraechtlich die Blaetter durch die Gegend =)

    ReplyDelete
  4. Liebe Anke,

    wow...Deine Weste wird richtig toll aussehen und ich freue mich schon auf die nächsten Fotos!
    Und wie schön diese ungefärbte Wolle ausschaut, klasse.

    Dein Tuch ist auch sehr, sehr schön geworden und der Farbverlauf ist herlich...

    Ganz viele liebe "Sonnenschein"-Grüße, ja, ja...ich kann es kaum glauben hier scheint heute wunderbar die Sonne...
    schickt Dir,

    Marion

    ReplyDelete
  5. I adore your Shalom. I printed out the pattern months ago to knit one myself,but still haven't cast on.
    Glad you are enjoying the Yarn Harlot books. They always make me laugh.
    Happy Knitting.
    xx

    ReplyDelete
  6. Shalom has been in my queue for a long time--yours is coming along beautifully!!!

    And love the scarf! Just in time for the chilly weather. Snowing yet?

    ReplyDelete
  7. Huhu liebe Anke,
    herzlichen Dank für deinen lieben Kommentar auf meinem Blog, ich habe mich sehr darüber gefreut!!
    Dein Schal ist ja toll..*wow*
    Schöne Wolle hast du verwendet.
    Jaaaaaaaaa...und deine Weste, da sag ich jetzt schon *wow*
    Deine Weste wird wenn sie ganz "fix und fertig" ist wunderschön ausschauen..
    Bin jetzt schon total begeistert und bewundere dein Können!!
    Wünsche dir weiterhin viel Freude beim Stricken!

    Herzliche Grüße
    Swaani

    ReplyDelete
  8. Ganz ganz hübsch, gefällt mir richtig gut, die Farbkombi! Die Wolle hört sich wundervoll an, ich liebe Merino!
    Lieben Gruß aus England
    Kimmy

    ReplyDelete
  9. Had to stop by and see what was on your needles! I KNEW you'd be knitting up a storm, and I wasn't disappointed. Love it!

    ReplyDelete
  10. The shawls are beautiful! I've been meaning to take pics of my crochet..but I keep forgetting!

    ReplyDelete
  11. These are both gorgeous...you amaze me!!!

    ReplyDelete
  12. That cardigan looks lovely, Anke! Can't wait to see the finished product.
    Hope your week is going great,
    Bev

    ReplyDelete
  13. I love the Shalom, can't wait to see how you progress, the yarn is gorgeous. Your shawl is wonderful too! Thanks for stopping by my blog!

    ReplyDelete
  14. Oh your Shalom looks wonderful and I can't wait to see how it comes along :) I've been wanting to read the Yarn harlot books to. I really must find one at the library :) Happy knitting!

    ReplyDelete
  15. I bet it is going to look gorgeous! Since we are getting colder I'm getting the urge to crochet again, but drats!, sure wish I had been able to learn knitting in my German class.
    Take Care,
    Ulrike

    ReplyDelete