Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, September 25, 2011

Knitting

The kerchief is finished! I made it quite a bit bigger than the original pattern and used up pretty much all of the yarn for it. I love how it turned out and now I'm waiting for cooler weather so I can actually wear it. 
Das Tuch ist die Tage fertig geworden! Wenn ich nach Anleitung gestrickt haette, waere es viel kleiner gewesen. Ich habe das Muster einfach oefters wiederholt und fast die ganze Wolle dafuer aufgebraucht. Jetzt muss es nur noch kuehler werden, so das ich das Tuch auch tragen kann.
This potholder was made out of leftover yarn from the slippers I made for Nadia last year. She outgrew the slippers and I was trying to see if I still had some yarn to make her another pair. Definitely not out of the same yarn, it was just enough to knit this potholder.
Aus dieser Wolle hatte ich letztes Jahr ein Paar Puschen fuer Nadia gestrickt. Leider passen sie ihr dieses Jahr nicht mehr, und ich habe in meinem Wollkorb gewuehlt um zu sehen ob noch Wolle fuer ein neues Paar da ist. Dieser Rest hat gerade mal fuer einen Topflappen gereicht...
Here is the same potholder after it was felted in the washer. It's hard to see, but it did shrink quite a bit. 
Oh, I did find some red yarn in my stash to make Nadia a pair of slippers and I'm already working on them...
Hier ist der Topflappen nachdem er in der Waschmaschine gefilzt wurde. Man kann es auf dem Bild schlecht erkennen, aber er ist ganz schoen geschrumpft.
Ich habe uebrigens auch rote Wolle in meinem Korb fuer ein paar neue Puschen fuer Nadia gefunden. Bin auch schon fleissig am stricken...

8 comments:

  1. Wow, that kerchief is beautiful! I'm working on my first sweater ever for one of the boys, more like a cotton pullover thing, I can't wait to make him wear it LOL...

    ReplyDelete
  2. I love the look of it felted--very subtle coloring. Wonderful!

    ReplyDelete
  3. You are such a great knitter!!! Love the colors of both...and that kerchief is going to be so cute on!!!!

    ReplyDelete
  4. I love the orange in that kerchief. Well, at least it appears orange to me. Good job!
    m.

    ReplyDelete
  5. Guten Morgen liebe Anke,
    das Tuch ist wirklich sehr schön geworden und sieht richtig kuschelig aus. Und das Gelb ist unglaublich... es erinnert an den Sommer aber auch an den beginnenden Herbst... Eine großartige Arbeit und du wirst es sicher gerne tragen.
    Ich schicke Dir viele liebe Grüße aus Mallorca und melde mich bei Dir wenn ich zurück bin,
    Marion

    ReplyDelete
  6. Tolle Farben und ein tolles Muster hat dein Tuch. Das wird dir, wenn es kälter wird, gute Dienste leisten.
    Lieben Gruß, Petra

    ReplyDelete
  7. just beautiful– I am loving all of your images!

    ReplyDelete
  8. Your kerchief is beautiful! My mama used to knit slippers for me (and my sisters) when I was a kid. Then I learned how to make them myself. (But that is pretty much the limit of my knitting knowledge.)

    ReplyDelete