Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, September 29, 2011

Italian plum pie

I was so happy the other day, when I found Italian plums in our commissary. They are kind of hard to find around here, so I made sure I snatched a whole bunch of them. We've mainly been eating them as a snack, but yesterday I turned some of them into a pie.
For the dough combine the following (cold) ingredients. You could do it by hand or do what I did and throw everything into the food processor.
200 g flour
1/4 tsp baking powder
a dash of salt
50 - 60 g sugar
1 tsp vanilla extract or vanilla sugar
120 - 140 g butter
1 egg
1tbs either sour cream, wine, rum, milk or water. (I used water.)
Press dough into springform pan, then brush with melted butter. Refrigerate. Preheat oven to 400.
Die Tage haette ich einen Freudentanz auffuehren koennen als ich Zwetschgen in unserer Commissary fand. Man findet sie hier leider viel zu selten, und wenn ich sie mal auftreibe, schlage ich gleich richtig zu. Den Grossteil der Zwetschgen essen wir einfach so als Snack, aber gestern habe ich mit einem Teil davon einen Zwetschgenkuchen gebacken.
Fuer den Teig die folgenden (kalten) Zutaten vermischen. Man kann es mit der Hand verkneten, oder wie ich in der Kuechenmaschine.
200 g Mehl
eine Messerspitze Backpulver
1 Prise Salz
50 -60 g Zucker
ein Paeckchen Vanillezucker
120 - 140 g Butter
1 Ei
1 Essl. entweder saurer Rahm, Wein, Rum, Milch oder Wasser  (Ich habe einfach Wasser genommen.) 
Den Teig in eine Sprinform druecken, mit geschmolzener Butter bestreichen und dann kalt stellen. Ofen auf 200 vorheizen.
 Cut up about 750 g Italian plums (you could use apples or cherries as well) and put into springform pan.
750 g Zwetschgen entsteinen, schneiden und damit den Teigboden belegen. (Man koennte auch Aepfel oder Kirschen anstatt der Zwetschgen nehmen.)
 For the streusel combine 100 g flour, 70g sugar, 1/2 tsp cinnamon and 70 g butter. I used a pastry cutter and worked it until the streusel started to form. Top plums with this mixture.
Fuer die Streusel 100 g Mehl, 70 g Zucker, 1/2 Teel Zimt und 70 g Butter verkneten. Ich habe hierfuer einen amerikanischen pastry cutter genommen. Nun die Streusel auf die Zwetschgen geben.
 Bake at 400 for 30 to 45 minutes - mine took about 35 minutes.
Bei 200 fuer 30 bis 45 Minuten backen - mein Kuchen hat ca 35 Minuten gebraucht.
 If you can wait, let it cool and enjoy. I have to say this is a fabulous pie, not very sweet and oh so good.
Wenn ihr es abwarten koennt, lasst den Kuchen abkuehlen und geniesst ihn. Ich muss sagen ich finde das Rezept fabelhaft, nicht zu suess und total lecker.

12 comments:

  1. If my family ever sees all the great stuff you cook/bake for your people...well, I will be fired. ;)
    Looks delish!!!!!

    ReplyDelete
  2. Hi Anke, that plum pie looks delicious! Thanks for sharing your recipe and I don't think I could wait for it to cool!

    ReplyDelete
  3. Mmmm...ich liebe Pflaumenkuchen. Meine Oma hat's immer auf dem Blech mit Hefeteig gemacht, aber ich mag ihn nach jeder Art. Schaut sehr appetitlich aus!

    ReplyDelete
  4. I KNOW I couldn't wait for that to cool. I'd throw a scoop of ice cream on top to help that!
    :)

    ReplyDelete
  5. Super der schaut gut aus, bei uns sind die Zwetschgen vorbei. Ich bereite mich gerade auf unsere Quitten vor, seid 6 Jahren trägt der Baum entlich wieder und soviel das ich garnicht weiß wohin!
    Liebe Grüße in die Staaten
    Doris

    ReplyDelete
  6. hallo liebe Anke,
    vielen Dank für Deinen tollen Kommentar zur Margerite, ich freu' mich sehr!
    mmm, der Kuchen sieht gut aus und schmeckt bestimmt sehr!!! mmmm
    hier in Ostfriesland ist die Pflaumenzeit auch schon vorbei, aber es sind noch ein paar Birnen am Baum
    die werden bei uns gekocht und dann mit Puffert oder Mehlpüt heiß gegessen mmmmm

    liebe WE-Grüße zu Dir von Traudi

    ReplyDelete
  7. Other owl gifts included garden pink and albumen roses and condiments, which Hither
    some gifts that are very much more than low-priced than diamonds that you
    can get your girl.

    Feel free to surf to my blog post; owl bathroom decor

    ReplyDelete


  8. Also visit my website - cordyceps

    ReplyDelete
  9. The material victimized for the Sunlighter often capture thank you owl gifts for bodied
    sponsors. Topper Buy employees confronted the man, and these owl
    gifts in a jar and anyone would dearest to pick up such a paying attention handmade gift.
    In the US, we send by precedence mail, which you're in all probability likewise look for some cute Christmas talent ideas for your boyfriend.

    my page :: owl jewelry

    ReplyDelete