Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, September 15, 2011

"Gourd"ness...

Last year, fall break we went up to Oklahoma to visit Greg's parents. (Hi Lois and Charles!) While we were there, Charles showed me all the gourds he had grown during the summer and then gave me some to take home. (Thanks again!!) Well, up until now they just kinda sat in the garage and I did nothing with them. A few days ago, I had an idea though and here's what I did: Sorry, I completely forgot to take a picture of the gourd before I gutted it...
Here it is with the top cut off, the inside scraped and all of it sanded down.
Letztes Jahr im Herbst sind wir nach Oklahoma gefahren um Greg's Eltern zu besuchen. Waehrend wir dort waren, hat Charles mir die vielen "gourds" gezeigt die er im Sommer im Garten hatte. Er war auch so lieb und hat mir einige davon mitgegeben, die aber leider bisher nur in der Garage herumlagen. Die Tage hatte ich dann mal wieder einen Geistesblitz und habe das Werkeln angefangen. Sorry, leider hatte ich vor lauter "lass mich auch mit" vergessen ein vorher Bild zu machen.
Hier ist der gourd aufgeschnitten, die Innereien herausgeputzt und innen und aussen mit Sandpapier abgeschmirgelt.
 Then I started rummaging through our paint/stain stash and found the English chestnut stain. I wanted something a little darker and this fit the bill. I slathered on the stain and then let it dry for a few days.
Dann habe ich angefangen in unseren Farb/Beize Sammlung zu wuehlen und wurde auch fuendig. Ich wollte den gourd etwas dunkler und die "English chestnut" Beize war genau richtig. Ich haben den gourd grosszuegig bepinselt und das Ganze dann zwei Tage trocknen lassen.
With just the stain, I found the gourd to be lacking and a little boring, so I decided to add handles. For this I just cut up a hanger (from the dry cleaners) and wrapped the wire in jute. For the actual handle part, I used a bit of wood cut from one of the butterfly bushes. The wood was actually soft enough for the wire to be just pushed into it. No drilling needed! Added a little jute tassel and it was done.
Nur mit der Beize war mir der gourd etwas zu fad und langweilig, deshalb habe ich beschlossen einen Haenkel hinzumachen. Hierfuer habe ich einen Kleiderbuegel von der Reinigung benutzt. Den Draht habe ich in der richtigen Laenge zugeschnitten und dann mit Jute umwickelt. Fuer den Griff habe ich ein Stueck Holz von unseren Schmetterlingsbueschen benutzt. Das Holz war weich genug, so das ich nicht einmal bohren musste! Eine kleine Quaste aus Jute hat das Ganze dann noch vervollstaendigt.
Here is the gourd in it's new home, being used as a planter. I did line the gourd with foil to make sure it was protected from water. Better safe than sorry, right? So what do you think of the finished project?
Hier ist dann der fertige gourd den ich nun als Uebertopf benutze. Da ich mir nicht sicher war ob der gourd wasserdicht ist, habe ich ihn mit Folie ausgelegt. Lieber auf # sicher gehen, richtig? Was haltet ihr vom Endergebnis?
There are two more gourds in the garage waiting to be transformed, what to do, what to do...
In der Garage warten noch zwei gourds darauf umgewandelt zu werden. Was ich wohl mit ihnen anfangen kann?

10 comments:

  1. Anke-what a great idea! Last year I had sooo many butternut squash and apple gourds and used some to make halloween decorations--they were perfect shapes for skulls and monster heads and even some ghosts. I'll have to keep this idea in mind-very nice!

    ReplyDelete
  2. What an excellent idea. And how well you transformed it into reality!

    I have had bird houses from a special gourd, but this is so original. I'm impressed!

    ReplyDelete
  3. You are the "Gourd"ess of Gourds!
    Just perfect.
    m.

    ReplyDelete
  4. What an adorable idea. I have a field full of gourds that we are slowly getting picked and I need some ideas! I honestly didn't expect them to do so well, so it's a little overwhelming.

    ReplyDelete
  5. Oh my GOURD!!!!! {I love saying that!}
    This is adorable!!! You did that gourd good.
    xo

    ReplyDelete
  6. I love those! I tried to grow something called a Planter Gourd a few years ago, they are supposed to be about 100 lbs when grown and suitable for planting patio size trees even when dried - I've never had any set fruit LOL, the vines ran for a mile but that was it!

    ReplyDelete
  7. what a cleaver idea and it turned out so nice. very good job.

    ReplyDelete
  8. Wow , der sieht ja echt toll aus!
    Grüße aus den viel zu kalten Hamburg
    Doris

    ReplyDelete
  9. What a great result. Wrapping the wire in jute was a very smart idea. Enjoy your creation.

    ReplyDelete
  10. What a great idea, and I love the end result!

    ReplyDelete