Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, September 12, 2011

Birthday surprise

My birthday is not until next weekend, but my sweet "little" girl decided to surprise me Saturday. She took me out to dinner (just the two of us) and surprised me with a wonderful evening. A friend had helped her with the planning and also added a gift card (as my birthday present) to a restaurant. I had THE BEST TIME with my girl and enjoyed every minute of it!!
Mein Geburtstag ist eigentlich erst naechstes Wochenende, aber mein liebes Maedel hat mich Samstag Abend mit meinem Geburtstagsgeschenk total ueberrascht. Sie hat mich zum Essen eingeladen und mir einen wundervollen Abend miteinander geschenkt. Eine Freundin hatte ihr bei der Planung geholfen und mir auch einen Gutschein fuer ein Restuaurant geschenkt. Ich hatte DIE BESTE ZEIT mit Hannah und habe jede Minute des Abends in vollen Zuegen genossen!!

 We went to PF Chang for dinner and the food was fabulous! The best part... Hannah normally doesn't care for Chinese food, but tried everything we ordered! (In case you're wondering, she picked the place.)
Wir sind zu PF Chang zum Essen gegangen und das Essen war sagenhaft! Am besten war, dass Hannah alles probiert hat, obwohl sie chinesisches Essen normalerweise nicht so mag! (Sie hat das Restaurant ausgesucht, nicht ich.)
 Hannah told them it was my birthday and they brought the dessert with a candle in it.:-)
Hannah hatte ihnen gesagt, dass es mein Geburtstag war und sie brachten den Nachtisch mit einer Kerze. :-)

 PF Chang is located in Bridgestreet town center, an outdoor shopping area. We walked around and enjoyed the really nice evening.
PF Chang ist in Bridgestreet town center. Man fuehlt sich dort fast ein bissl wie in Dtld in der Fussgaengerzone. Wir haben uns ein bissl umgesehen und den schoenen Abend miteinander genossen.
 The lake at Bridgestreet.
Bridgestreet hat auch einen kleinen See.
 This was my second surpise, Hannah paid for us to go paddle boating! The boats actually have motors, but we decided to just paddle around. Had to work off the great food we just ate. ;-) It was so much fun!!!
Dies war meine zweite Ueberraschung, Hannah hat mich zum paddle boat fahren eingeladen! Die Boote haben sogar einen Motor, aber Hannah und ich hatten beschlossen nur zu paddeln. Schliesslich mussten wir das viele Essen wieder abarbeiten. ;-) Es hat soviel Spass gemacht!!!






I have to thank Hannah for an absolutely fabulous evening! We talked, we laughed, we got to hang out just the two of us - it was fantastic!
Ich muss mich bei Hannah fuer einen fantastischen Abend bedanken! Wir haben viel geredet, gelacht, konnten ein paar tolle Stunden miteinander verbringen - es war einfach klasse!!

9 comments:

  1. What a special daughter Hannah is. I am just so blessed by her thoughtfulness in the way she chose things that you would enjoy...especially the restaurant when she doesn't care for Chinese. SO happy for you. Thank you for sharing your special evening with us, Anke.

    ReplyDelete
  2. You're daughter did a fine job of planning a birthday for you. Well,happy birthday a bit early!!

    ReplyDelete
  3. What a lovely daughter you have, and what a great relationship with her!

    ReplyDelete
  4. What a sweet thoughtful gal Hannah is! Happy early Birthday, Anke!

    ReplyDelete
  5. How wonderful is your young lady??? Seriously...for her to think of doing this for YOU, well that just screams: Caring!!!! She learned everything from her sweet parents....you must be so proud.
    I love PF Chengs too...so yummy.
    Happy early birthday!

    ReplyDelete
  6. What a great birthday! So thoughtful of you daughter to arrange a special day for the two of you. My little girls are being very cranky today, thanks for sharing your story. It helps me to remember how sweet daughters can be while mine are being whiny today.

    ReplyDelete
  7. AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH Anke,

    was für eine grandiose Idee ! Nicht jede Mama darf sich so glücklich schätzen. Ich finde das nicht nur grandios, sondern auch sehr kreativ und eigentlich müsste man sowas viel öfter machen :-)

    Man sieht richtig, wieviel Spaß Ihr hattet und Deine Tochter ist eine ganz Hübsche dazu :-)

    Da Du auch eine holde Jungfrau bist, wünsche ich Dir fürs kommende Wochenende eine besonders schöne Woche, die genauso wundervoll bis zum Geburtstag weitergeht, wie sie hier begonnen hat !

    Eve

    ReplyDelete
  8. It does look wonderful. But I can't believe that Hannah lied to Mr. Chang. Who taught her that?
    m.

    ReplyDelete
  9. Mark, I guess I need to explain that. She told them it was my 'early' birthday dinner and that's why they brought the dessert with the candle. It was so sweet watching her handle everything...
    Thank you everybody for the nice comments, I was really blown away by her idea and I feel very blessed to have her as our daughter.

    ReplyDelete