Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Saturday, May 28, 2011

Money, money, moneeey...

Hannah is invited to a Birthday party today. It is actually the birthday of a friends sister - which means I don't even know the child. Which in turn means, I don't know what the child is into. So, instead of running out and buying a gift she might not like or get her a gift card to a store she doesn't go to, I thought we'd just give her cash. Now you know me, I just can't stick money into an envelope. :-) The family lives on a horse farm, so I thought this might be a good idea to "wrap" the money gift. What do you think, hit or miss?
Hannah ist heute zu einer Geburtstagsfeier eingeladen. Es ist eigentlich der Geburtstag von der Schwester ihrer Freundin - das bedeutet wir kennen das Maedel eigentlich gar nicht. Das wiederum heisst, wir haben keine Ahnung was das Maedel mag. So, anstatt ihr ein Geschenk zu kaufen das ihr nicht gefaellt, oder einen Gutschein von einem Laden zu holen in den sie nicht geht, geben wir ihr einfach Geld. Wie ihr micht kennt, kann ich das Geld natuerlich nicht einfach in einen Umschlag stecken. :-) Nachdem die Familie auf einer "Pferde Farm" lebt, dachte ich waere ein Dukatenesel genau das Richtige. Was meint ihr dazu?While I was making this, I had some time to make a few summery cards. Guess now that school is out, I might actually have a bit more time to make a few more.
Da ich ehe schon am Basteln war, habe ich gleich noch ein paar sommerliche Karten gemacht. Da jetzt ja Sommerferien sind, habe ich vielleicht ein bissl mehr Zeit wieder zu basteln.

7 comments:

  1. You make just the cutest cards Anke! Love them all, and I'm sure she will love her horse card especially with the money!
    Now I'm off to purchase some wonderful dirt and compost for my pots so I can get busy and plant some more.
    Have a great weekend!
    Ulrike

    ReplyDelete
  2. Eine wirklich originelle Idee Geld zu verpacken. Geht mir aber auch so, Geld einfach nur in den Umschlag ist unmöglich, da lasse ich der Phantasie freien Lauf. Sicher wird sich das Geburtstagskind gefreut haben.
    Viele Grüße
    Kerstin

    ReplyDelete
  3. You have so many wonderful creative ideas, Anke. LOVE the horsey idea! The summery cards are really cute, too. Love receiving your one of a kind cards. :-)

    ReplyDelete
  4. So einen Geldesel wünschte ich mir auch öfters...
    Liebe Grüße
    Carola

    ReplyDelete
  5. Klasse, geworden dein Geldesel. Ich verschenke Geld auch nicht einfach im Umschlag, sondern denke mir immer etwas "Nettes" aus.
    Hab einen schöne Woche und sei ganz lieb gegrüßt, Petra
    Bei uns beginnen die Ferien erst in 5 Wochen

    ReplyDelete
  6. Those are for sure HITS!!!! You are so darn clever....I am shameful of my cards with money now. :)

    ReplyDelete
  7. One giant HIT!! You should market the idea, Anke - it's absolutely brilliant!!!

    ReplyDelete