Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, February 23, 2011

Yarn along

This week for Ginny's yarn along I'm back to knitting. Nadia really liked the felted slippers I made for myself and asked if she could have a pair as well. Since we were out running around on Monday anyway (doctor, dentist), we went to JoAnns so she could pick out her yarn. I got started on them Monday night and hopefully she'll have her own slippers soon.
Still enjoying the Fiery Cross...
Fuer diesen yarn along bei Ginny habe ich wieder mal etwas gestricktes zu zeigen. Nadia war von meinen gefilzten Puschen ganz begeistert und hat gefragt ob ich ihr auch welche stricken koennte. Nachdem wir am Montag ehe in der Stadt waren (Doktor, Zahnarzt) sind wir gleich bei JoAnns vorbei und sie durfte sich ihre Wolle aussuchen. Habe auch gleich am Montag Abend mit stricken angefangen und hoffentlich hat sie bald ihre eigenen Puschen.
Am Lesematerial hat sich nichts geaendert, immer noch Diana Gabaldon...

16 comments:

  1. I love Nadia's choice of yarn! Looking forward to seeing the slippers when they are completed!

    ReplyDelete
  2. I remember those slippers you posted! Can't wait to see the next pair!

    ReplyDelete
  3. Very pretty color, I read that book last year and all the others as well, now I have to wait until the next one comes out.

    ReplyDelete
  4. I love the color. I crocheted a pair of slipper/socks close to that same color! Can't wait till she poses with them all done!
    Take Care,
    Ulrike

    ReplyDelete
  5. Liebe Anke,

    Deine Tochter hat einen wunderbaren Geschmack...ganz tolle Wolle, ich mag die Farben sehr! Bei mir hat zur Zeit die Erkältung zugeschlagen und ich bin nicht viel im Netz unterwegs...bin schlapp und müde und hoffe sehr das es bald wieder besser ist. Wie geht es Dir? Alles in Ordnung bei Euch? Ich wünsche Dir noch eine schöne Woche und hab Spaß beim stricken,

    viele liebe Grüße schickt Dir,

    Marion

    ReplyDelete
  6. Those felt slippers were great - no doubt another pair was requested!

    ReplyDelete
  7. I love these colours! Chocolate and pink? YES PLEASE!

    ReplyDelete
  8. Yes, the yarn she chose is lovely!

    ReplyDelete
  9. Pretty yarn, and I loooove the book, too. My friends and I are totally addicted here.

    ReplyDelete
  10. that yarn is really wonderful! I absolutely love it! good luck with the slippers! :)

    ReplyDelete
  11. Beautiful colour she choose.
    I have the Outlander series in my book shelf, but haven't read any of them yet... There are so many other books that comes in the way ;)

    ReplyDelete
  12. Oh, I love that yarn! Both of my girls have some things made with the same stuff - the colors are great. I'm sure the slippers will be nice and cozy!

    ReplyDelete
  13. Love her color choice, Anke! Oooo I will have to check that book out! xx

    ReplyDelete
  14. Hallo liebe Anke,

    ich sende dir die allerliebsten Grüße und wenn du nach La Palma - Spanien kommst, so ist meine Türe für dich offen. Und dann schauen wir gemeinsam aus den Fenstern!

    Hab lieben Dank für deinen lieben Kommentar und habe eine Gute Nacht.
    Die Wolle ist total schön und ich freue mich auf deine Pantoffelfortschritte und bin auf das Ergebnis gespannt.
    Herzlichst Uschi

    ReplyDelete