Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, February 21, 2011

Granny squares

I was able to finish the granny square pillow last night and I have to say I love the result. Crocheting those little squares was easier than I thought it would be and they added up quickly. To me, the colors are very "happy" colors and I might have to get more yarn and make another one. Maybe learn how to do a different granny square...
Gestern Abend habe ich mein erstes granny square Kissen fertig bekommen, und ich muss sagen, ich bin mit dem Endresultat richtig zufrieden. Es ging super schnell die kleinen granny's zu haekeln und sie waren auch wirklich einfach zu machen. Die Farben gefallen mir total gut, und vielleicht muss ich noch mal Wolle holen um noch ein granny Kissen zu haekeln. Vielleicht in einem anderen granny Muster...

13 comments:

  1. Your pillow turned out beautifully, Anke! I too think of "happy" when I see those colors together. Isn't variegated yarn wonderful? I'll look forward to more of your crocheted projects! ;)

    ReplyDelete
  2. Sehr schoen! Ich liebe die Farben!

    ReplyDelete
  3. It turned out beautifully.
    Happy colors!!!!

    ReplyDelete
  4. So pretty. I love the way it looks!

    ReplyDelete
  5. A pillow that says spring is on its way! Love the colors, and it turned out really nice Anke.

    ReplyDelete
  6. Very bright colours to make your day! They look great and I bet the pillow is perfect for a little nana nap in the afternoons too.

    ReplyDelete
  7. Wow Anke, that turned out really great!!

    ReplyDelete
  8. Hallo Anke,

    das Kissen ist prachtvoll und läutet den Frühling ein. Si frisch und munter, einfach schön.
    Zu deiner Frage, ob die Morgaine schwer zu stricken war, sage ich nein, und bitte schau noch mal bei meinem Posting, ich antworte ja bei Fragen da immer gerne.

    Sende sonnige Grüße und alles Liebe und Gute
    Herzlichst Uschi

    ReplyDelete
  9. ich würde ja so gerne, hatte eben noch in der leihbücherei ein häkel-buch in der hand, doch ich fürchte, meine geduld würde dafür nicht reichen...

    ReplyDelete
  10. Fantastic! I love the yarn you chose. Granny squares are fun, aren't they?

    ReplyDelete
  11. Wow, that is actually pretty darn cool - and modern-looking yet homey, too! Well done :)

    ReplyDelete
  12. wow, liebe Anke, Dein Kissen ist fertig und sieht toll aus!

    einen schönen Donnerstag wünscht Dir Traudi, die liebe Grüße hier lässt

    ReplyDelete