Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Friday, February 25, 2011

Do you see what I see?

We've had a few really nice days here with temps in the upper 60's and low 70's. It really makes you feel like spring is just around the corner, and the garden seems to feel the same way.
The asparagus is starting to grow and I'm so happy about that. I might get to harvest some for the first time this year.
Wir hatten ein paar wunderschoene, sonnige Tage hier mit Temperaturen um die 20 Grad. Man hat wirklich das Gefuehl, dass es nicht mehr lange hin ist und der Fruehling nur um's Eck ist - dem Garten scheint es genauso zu gehen.
Die ersten Spargelspitzen sind schon zu sehen und ich habe mich darueber richtig gefreut. Vielleicht kann ich dieses Jahr zum ersten Mal Spargel aus dem eigenen Garten essen.I haven't sewn lettuce seeds in this bed since I planted the asparagus , yet there is still some lettuce trying to grow.
Seitdem der Spargel in diesem Beet ist, habe ich keinen Salat mehr darin ausgesaet. Wie man aber sieht , waechst hier immer noch welcher.
The chives are coming back and some of the green onions that were planted last year are still going strong.
Der Schnittlauch kommt wieder und auch die Lauchzwiebeln vom letzen Jahr wachsen und gedeihen noch.
The garlic was planted in the fall as was the lettuce. The lettuce really didn't do anything then, but now has decided to grow. I see our first "garden salad" coming up...
Den Knoblauch sowie den Salat habe ich im Herbst gepflanzt, bzw ausgesaet. Der Salat ist nicht aufgegangen und ich war eigentlich ein wenig enttaescht. Jetzt hat er aber beschlossen zu wachsen und unser erster "Gartensalat" ist nicht mehr weit vom Teller weg...
I've always wanted some pretty spring flowers in our garden and last fall I finally planted a bunch of bulbs. I really don't remember where I planted what (I know, I know...) but things are starting to grow.
Seit wir hier in unserem Haus wohnen, wollte ich schon immer ein paar Fruehlingsblumen im Garten. Letztes Jahr im Herbst habe ich dann endlich verschiedene Blumenzwiebeln gesteckt. Ich weiss zwar nicht mehr was ich wo gepflanzt habe (haette ich besser aufpassen sollen, ich weiss) aber es faengt hier und da an zu spriessen und bluehen.

I am always amazed that something that looks completely dead in the winter will green up so quickly and nicely in the spring. Now I'm just hoping we're done with the really cold weather...
Es ueberrascht mich jedes Jahr wieder, wenn eine richtig tot aussehende Pflanze wieder zum Leben erwacht - und noch dazu immer relativ schnell. Jetzt hoffe ich nur, dass es nicht mehr richtig kalt wird...

10 comments:

  1. Yea for signs of spring! Nice pictures:) We were just seeing a tiny bit of green in places when we got hit with more snow last nite! xx

    ReplyDelete
  2. 20 Grad - davon trämen wir noch. Hier ist der schönste sonnenschein, aber wehe Du steckst die Nase raus. Temperaturen um den Gefrierpunkt. Da traut sich keine Pflanze mit der Nasenspitze raus. Dein Garten mit den vielen verschiedenen Pflanzen sieht interessant aus.
    Viele Grüße aus dem kalten Deutschland von
    Kerstin

    ReplyDelete
  3. Wonderful signs of spring! Enjoy!

    ReplyDelete
  4. Love all your signs of spring you are finding in your beds, Anke! That always cheers me up!

    ReplyDelete
  5. Anke, I am drooling over seeing the green. I am so ready for Spring! This is just not right! We get snow and you get a salad!

    ReplyDelete
  6. Hallo liebe Anke,
    Mensch, ist e bei Euch schon so mild, dass alles dermaßen spriesst ? Bei uns ist es klirrend kalt, aber dafür lacht die Sonne vom Himmel und sendet massig Energie. Ich könnte ganze Bonsais ausrupfen !

    Ich wünsch Dir eine reiche Ernte und ein wundervolles Wochenende !

    Eve

    ReplyDelete
  7. I wonder if I could get some Schneegloechken seeds because I love them and I do not see them here...Spring is in full force and I can't believe my lettuce seeds have sprouted just after 3 days...Ich liebe Fruehling!

    ReplyDelete
  8. So strange to see and hear of sprouting greens, we're still under a thick layer of ice and snow here, for another four to six weeks.

    More of your pretty garden, please! :-)

    ReplyDelete
  9. Beautiful garden pictures. I'm regretting not planting any bulbs in the fall...I was hoping there were already some in the ground, but there are not. =(

    ReplyDelete
  10. I can't wait to see how your asparagus goes!!!! Please share with us the progress.
    Yippee for spring!

    ReplyDelete