Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, February 7, 2011

Cardigan

I finished the cardigan this past Saturday. I loved knitting it and I love the yarn. Yet, I'm never going to wear it. Why? Because I didn't take the time to measure it properly (just held it up several times) and now the cardigan is huge on me. I was so aggravated with myself for not doing it right, but now I just decided it will be a gift for somebody. Guess next time I'm going to make sure to take proper measurements...
Vergangenen Samstag habe ich "meine" Weste fertig gestrickt. Es hat viel Spass gemacht sie zu stricken und die Wolle war einfach ein Traum. Anziehen werde ich die Jacke jedoch niemals. Warum? Anstatt ein Probestueck zu stricken oder mir die Zeit zu nehmen genau zu messen, habe ich die Teile waehrend des Strickens immer wieder nur mal hingehalten. Jetzt ist die Jacke riesig und passt mir ueberhaupt nicht. Ich war so wuetend auf mich selbst, habe mich mittlerweile aber wieder beruhigt. Jetzt wird das gute Stueck einfach verschenkt, und naechstes Mal wird richtig gemessen...

9 comments:

  1. Oh, Anke, I'm sorry that you won't be able to wear that beautiful cardigan. It is SO SO pretty!

    I'm sorry to be short with the comment. The ear piece on my eye glasses broke this morning after Carroll left for work. I'm grateful I had an old pair I could wear today, but...well, there is a reason I had a new pair...I can see much better. The strain of wearing the old ones has given me a headache.

    Praying that Hannah is all better now...and that your whole family is feeling better.

    Hugs

    ReplyDelete
  2. Oh no!! What a bummer. =( You've taught me a good lesson though! It is really pretty.

    ReplyDelete
  3. Oh no....it is SO pretty.
    IT will make a wonderful gift for someone special.

    ReplyDelete
  4. Such a beautiful cardigan Anke, but it will make a wonderful gift!

    ReplyDelete
  5. You did such a lovely job on it, Anke:) It must have been meant to be that you gift it! We keep learning little lessons, don't we:) xx

    ReplyDelete
  6. Well, whoever it fits will be pleased, no doubt. It's beautiful!

    ReplyDelete
  7. Its Beautiful!! You are talented!!

    ReplyDelete
  8. Liebe Anke,

    das glaub ich jetzt nicht...die Jacke ist so unglaublich schön geworden (ich liebe diese Farbe) und jetzt passt sie nicht?! Das tut mir wirklich sehr leid und ich kann gut nachvollziehen wie sehr Dich das wütend gemacht hat. Ich wäre vermutlich im Dreieck gesprungen. Aber was soll´s...Du suchst in Ruhe einen passenden Empfänger für dieses tolle Geschenk aus und Du wirst sehen "Sie wird in die Luft springen vor lauter Freude drüber" und dann wirst auch Du dich wieder an der Jacke freuen.
    Hab trotzdem noch eine schöne Woche und starte gutgelaunt in ein neues Projekt.
    Ich schicke Dir noch ganz viele liebe Grüße,

    Marion

    ReplyDelete