Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, January 26, 2011

Yarn along

It's Wednesday - time for Ginny's yarn along..
I'm knitting away on the cardigan I started last week. So far I have both front pieces knit and I'm now working on the back. This yarn is so much fun to knit with and the pattern is so easy.
I started reading "The girl with the dragon tattoo" the other day and so far really enjoy it.
Es ist wieder mal Mittwoch - Zeit fuer Ginny's yarn along...
Ich bin immer noch fleissig dabei meine Jacke zu stricken. Bis jetzt sind beide Vorderteile fertig und ich habe das Rueckenteil angefangen. Die Wolle ist echt so schoen zu stricken und das Muster super leicht zu merken.
Die Tage habe ich mit dem Buch "The girl with the dragon tattoo" angefangen. Weit bin ich damit noch nicht gekommen, aber was ich bisher gelesen habe, gefaellt mir sehr gut.

15 comments:

  1. Hallo liebe Anke,

    Wow, Deine Jacke wird echt richtig schön!
    Ich bin schon so gespannt auf die fertige Jacke und ich mag die Farbe sehr.
    Ich hoffe, es geht Dir und Deiner Familie gut und der Schnee ist zwischenzeitlich weg?! Bei uns wird es wieder kälter und es kommt immer mal ein wenig Schneeregen vom Himmel runter.
    Na es ist halt Januar und der Frühling braucht noch eine Weile. Dir und Deinen Lieben noch einen schönen Tag und viel Spaß mit dem neuen Buch...da muss ich mal stöbern gehen worum es da geht...bin ja nicht neugierig, hihihihi
    Viele liebe Grüße aus der Ferne,

    Marion

    ReplyDelete
  2. Grüß Gott liebe Anke,

    mei bist Du fleissich ! Ich hätte rgad nicht die Geduld dazu, so lange und ausdauernd an etwas zu sitzen, wo man auch noch konzentriert sein muss. Vermutlich schwebe ich zwischen Frühjahrsmüdigkeit und Winterschlaf........

    Hat ja auch wieder geschneit und ist sehr kalt geworden. Bei Euch auch ?
    Hab eine schöne Woche !
    Eve

    ReplyDelete
  3. Very pretty! I've been thinking of starting my first sweater now that sock gift season is over!

    ReplyDelete
  4. hallo oh das siehtja schon sehr sehr schön aus. Die Farbe gefällt mir suepr gut. bin gespannt . ganz liebe grüsse Marlies

    ReplyDelete
  5. So so pretty, Anke! You do such beautiful work. Love the color of the yarn.

    ReplyDelete
  6. This yarn color looks very similar to that which my friend Ann of UP North is using to knit a cardigan for her hubby!

    Great color.

    ReplyDelete
  7. This is going to be very pretty! I can crochet, a little, but can't knit at all!

    ReplyDelete
  8. The cardigan is coming along beautifully. Love the color. Can't wait to see the finished sweater.

    Blessings, Elizabeth

    ReplyDelete
  9. I like the tweedyness of the yarn and it's RED! Thank goodness Valentine's Day is coming up, I cannot get enough red lately!

    ReplyDelete
  10. I enjoyed visiting your blog and your cardigan is lovely.

    I wanted to answer your question about the sock machine. If you visit the knitting site called Ravelry, there's a group for circular sock machine owners. They're wonderful about answering all your questions and some of them are extremely knowledgeable about these machines. Mine too, did not come with instructions, so I watched Utube videos that really helped me.

    ReplyDelete
  11. Thanks for your kind comment, Anke. Your sweater is lovely and is such a beautiful tweedy red!

    I read The Girl with the Dragon Tattoo last year and LOVED it! So well written and full of detail. Then I had a chance to see the movie and thought they did a wonderful job with it, casting and all.

    Cheers!
    Ann

    ReplyDelete
  12. Deine Jacke wird wunderschön. Die Farbe ist der Hit. Ich freue mich schon auf Fotos von der Fertigen.
    Lieben Gruß an dich von Petra

    ReplyDelete
  13. Good job! The cardigan looks really good. Almost done!

    ReplyDelete
  14. thanks for the book recommendation:) Your cardigan is just beautiful:) xx

    ReplyDelete
  15. I did start reading a book last week, and I actually crocheted my first pair of socks! Whoo hoo! They are super thick so I am going to use a different ply yarn, but I followed what was online. My daughter wants a pair too so I've started on hers. Your cardigan is really coming along, and I still love that color!
    Take Care,
    Ulrike

    ReplyDelete