Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, January 12, 2011

Yarn along

This is what I'm currently knitting - lots of socks for little ones. A friend of mine is having a baby soon and I thought she might like some socks to keep his little toes warm. It is also a great way to use up some leftover yarn...
I'm still reading Drums of Autumn, not much changed there...
If you'd like to see what others have on their needles or what they are reading, head on over to Ginny's.
Das ist was ich momentan stricke - lauter kleine Babysoeckchen. Eine Freundin von mir ist schwanger und ich dachte sie haette vielleicht gerne ein paar Soeckchen fuer ihren Sohn. Die Soeckchen sind schnell gestrickt und ich kann damit auch gut Wollreste aufbrauchen.
An meinem Lesematerial hat sich immer noch nichts geaendert - immer noch Drums of Autumn...
Wenn ihr sehen wollt was andere so stricken oder lesen, schaut einfach mal bei Ginny vorbei...

19 comments:

  1. What a thoughtful gift, Anke! I love them...SO tiny and SO CUTE! Love the colors! I am currently working on an afghan...just plain old double crochet, but I'm making it to use up all my leftover yarn.

    ReplyDelete
  2. Ooooh, just love those little socks...and the little toes that go inside them. Hope you are enjoying all this snow!!!

    ReplyDelete
  3. I see your knitting with 3 needles!! Being new to knitting, this scares me, but I have hope :). Love the adorable colors of the socks too. Gorgeous picture too!!

    ReplyDelete
  4. What sweet little socks. I love all the colors. This new little one surely will have warm toes.

    Thanks for visiting.

    Blessings, Elizabeth

    ReplyDelete
  5. aaaw really cute socks :) LOVE THEM!!!

    ReplyDelete
  6. super süß für kleine füße! danke fürs kommentär anke! ich mag immer deine deutsche schrift zu lesen. es hilft mir mit mein deutsch zuverhalten und schreiben besser lernen. und ich denke lieblich an meiner deutsche familie in frankfurt. gruesse gott!

    ReplyDelete
  7. I'm loving the autumny orange shades on that one sock today!

    ReplyDelete
  8. Sweet little socks. Such a great gift :)

    ReplyDelete
  9. Die sind total niedlich!
    PS:Danke für deinen Kommentar auf meinem Blog!
    LG Sonja

    ReplyDelete
  10. Hallo Anke,
    die Söckchen sind so süss.

    Sende wärmende Sonnenstrahlen und grüße Dich ganz herzlichst
    Uschi aus Spanien.

    ReplyDelete
  11. Ach...es ist SO schwer fuer mich auf Deutsch zu schreiben...lesen ist VIEL einfacher. Die Soekchen sind so suess. Meine Grossmutter schickt uns nocht recht viele Socke und Isaiah (5 J.) liebt die handgeschtrickte Socken.

    ReplyDelete
  12. The little socks are so sweet. And the tiny toes will stay warm. Did you spin your yarn?
    Stay warm.

    ReplyDelete
  13. Sarita, I wish the yarn was mine... I'm not anywhere near good enough to spin pretty yarn yet, but I'm practicing. The yarn was actually brought back from Germany by my sister and mom. They feed my yarn addiction every time they come visit. ;-)

    ReplyDelete
  14. Hallo anke,
    natürlich müssen die Mädchen auch welche haben. Ich hätte auch eine für deinen Mann gemacht, aber ich ich glaube der ist zu cool dafür!?
    Hoffentlich wollen Die Mädels nicht die gleiche haben. Alles liebe auf diesem Weg und ich freue mich schon was es wird. Ich denke am Montag flattern sie los.
    Tschüss
    Doris

    ReplyDelete
  15. Oh your little socks are so cute and what a wonderful gift :) These must knit up so quickly to! Thanks so much for popping over to my blog and commenting on my socks :) Have a wonderful weekend!

    ReplyDelete
  16. That is so sweet Anke! Good idea to knit quite a few as I remember they do like to pull them off!

    ReplyDelete
  17. home remedies for non-alcoholic fatty liver home remedies for non-alcoholic fatty liver home
    remedies for non-alcoholic fatty liver

    My web page; what can i take to get rid of a fatty liver

    ReplyDelete