Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, January 4, 2011

Yarn along

Finally I'm able to participate in Ginny's yarn along with something other than the (never ending) green scarf. The yarn for this lacy Baktus was given to me by Marion and it is an absolute dream. Wonderful to knit and I am in love with the colors. The pattern for the Baktus is from Ravelry and is very, very easy to memorize.
I'm now on page 670 in Drums of Autumn (by Diana Gabaldon) - "only" 300 pages to go...
Endlich kann ich bei Ginny's yarn along mal mit etwas anderem mitmachen als mit meinem gruenen Schal. Die Wolle fuer diesen "lacy Baktus" wurde mir von Marion geschenkt (nochmals herzlichen Dank) und ist einfach traumhaft. So schoen zu verstricken und ich bin ganz begeistert von den Farben. Die Anleitung fuer diesen Baktus habe ich bei Ravelry entdeckt, ist wirklich leicht sich das Muster zu merken.
In Drums of Autumn bin ich mittlerweile auf Seite 670 - "nur" noch 300 Seiten mehr... After all the comments, I just thought I'd add that this "Baktus" is a triangular scarf. I might have to look up where the name came from...

22 comments:

  1. Beautiful colors in the yarn. The Baktus that you are knitting with it is SO pretty! Does that pattern work up quickly?

    Have a wonderful first day back to work today...

    ReplyDelete
  2. Thank you Dianna! Yes, the pattern works up very quickly and is so easy to remember.

    ReplyDelete
  3. I don't know what a Baktus is, but it looks like a beautiful triangular shawl, is it? The colors are awesome...reminds me of a glorious sunset. Nice work Anke!

    ReplyDelete
  4. wow such wonderful yarn, have that paatern to do along with so many others.
    enjoyed that book awhile a go,am sure there is a new one in the series now, must check
    happy new year x

    ReplyDelete
  5. Love that colorway! Beautiful!

    ReplyDelete
  6. Lovely, as always, Anke. Your knitting always makes me drool!!! Especially those socks you creat. Oh, and Tyler wears the little socks that you knit...all the time. They are just adorable!!

    ReplyDelete
  7. GORGEOUS yarn!! Looks beautiful.

    ReplyDelete
  8. Hallo anke,
    Die eule ist ist ungefähr doppelt so groß wie das Muster welches ich dir geschickt habe.
    Wenn Du magst schicke ich dir noch eine in der richtigen Größe. du muß nur später das Korn reinfüllen. Welche farbe hättest du den gerne ?
    Ich mache sie Dir dann wieder.
    Tschüss
    und sei gedrückt
    Doris

    ReplyDelete
  9. I love the colors! That looks like a wonderful project!

    ReplyDelete
  10. That yarn is so pretty!! I've decided to give myself a break from Dragonfly in Amber, it's too much for me right now. Hopefully I'll be able to pick it up again and finish it soon.

    ReplyDelete
  11. Hallo anke,
    danke für deinen Kommentar, mein Mann lässt fragen wie der den auf englisch heißt. Seine Idee wäre vielleicht Rocking Rollmops ( Lach) Ich werde dir gerne eine große machen kein Problem, lass mir nur ein bisschen Zeit im Moment bin ich nicht soviel ander Maschine, aber sie kommt!
    Alles liebe und ich bewundere Dich , ich würde das nicht für ne Millionen essen!
    Doris

    ReplyDelete
  12. I'll have to look up what a Baktus is, the yarn is fabulous though!!!

    ReplyDelete
  13. LOVE those colors.
    My, that book is awfully long. I hope it is good!

    ReplyDelete
  14. Love the yarn :) I'm going to have to look up what Baktus is to as I have never heard of it before :) Happy new year!

    ReplyDelete
  15. Diana Gabaldon rocks! Just don't drop the brick, er the book, in the tub :-p

    I don't know what a baktus is but it sure looks pretty, soft and warm!

    ReplyDelete
  16. Ooooh, I love those colors! I finally read a book last week. I just sat down for the day and read; long time since I've done that!

    ReplyDelete
  17. Oh, dass ist eine wirklich schöne Wolle für deinen "lacy Baktus". Die Farben sind klasse und auch der Farbverlauf gefällt mit.
    Lieben Gruß an dich von Petra

    ReplyDelete
  18. Liebe Anke,

    Dein Lacy Baktus wird wirklich sehr, sehr schön und ich bin schon ganz gespannt auf das fertige Werk. Hab einen wunderschönen Tag und ich wünsche Dir ganz viel Zeit um Deinen Baktus beenden zu können.

    Ich schicke Dir ganz viele liebe Grüße mit,

    Marion

    ReplyDelete
  19. Schau mal in meinen Blog ich habe einen Award für Dich!
    Schönes Wochenende!
    Doris

    ReplyDelete
  20. Wow...that yarn is so pretty!

    ReplyDelete