Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Saturday, January 15, 2011

Spinning update...

Ok, all you experienced spinners out there don't laugh at what you're about to see. I've only been doing this for a week now and I'm still learning and practicing.
The bottom one was my very first attempt with the wheel. It is what I managed to spin last Saturday at Roc day. The one on the top was my second attempt this last week when we were "snowed in". A little bit better, don't you think? I prefer to think of both of those as "novelty" or "designer" yarns... :-)
Ok, alle die schon laenger ein Spinnrad besitzen und Wolle spinnen, bitte jetzt nicht lachen. Ich spinne erst seit einer Woche mit meinem Spinnrad und bin immer noch am ueben und lernen.
Die untere Spule ist die, die ich vergangenen Samstag am Roc day gesponnen habe. Mein allererster Versuch am Spinnrad. Die obere Spule habe ich unter der Woche als wir "eingeschneit" waren gesponnen, sieht doch schon ein bissl besser aus, oder? Damit ich nicht zu frustriert werde mit meinen Anfaengen, bezeichne ich diese Wolle als "Designer Wolle". :-)Here is attempt # 3, which is what I spun yesterday. I'm so thrilled, to me it looks so much better than the first two. Guess I just need to be patient and practice, practice, practice...
Dies ist nun mein dritter Versuch, habe dies gestern gesponnen. Ich bin fast ein bissl stolz auf mich, ich finde es sieht viel besser aus als die ersten beiden. Jetzt heisst es einfach geduldig sein und ueben, ueben, ueben...

16 comments:

  1. I am SO excited for you, Anke! I can see a big difference between your first and second attempts...and this last one shows even more progression. You are going to be spinning like a pro before you know it. I admire your talent.

    I also came by to thank you for those sweet comments you left for me yesterday. I'm so glad that we are friends, as well. :)

    ReplyDelete
  2. Ich bewundere dich, ich hätte wirklich nicht die Geduld! Und denke immer dran es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen. die dritte sieht doch schon viel besser aus.
    Alles liebe
    Doris

    ReplyDelete
  3. I can't IMAGINE trying to spin!!! To be honest with you, I've seen items that were knit or woven from thread like on your first two spools, and I LOVED the change of texture that that thread made in the woven article!

    ReplyDelete
  4. How fun! Thanks for posting the photos since you are a beginner, it gives me more of an idea how it's done since I've only seen someone experienced do it once, and I KNEW there must be a learning curve that I wasn't seeing!

    ReplyDelete
  5. Wow, your progress is FAST! Lookit you! :-D

    ReplyDelete
  6. Hallo Anke,

    na, da kannst du aber auch sehr stolz auf dich sein. Im vergangen Jahr habe ich bei einem Wollmarkt am Rad gesessen und war doch sehr überrascht, wie schwierig das Ganze ist.
    Bei den geübten Spinnerinnen sieht das so "einfach" aus.

    Weiterhin viel Erfolg, deine Fortschritte sind deutlich erkennbar.

    Ciao Elli

    ReplyDelete
  7. Liebe Anke,

    Hut ab...Dein 3. Versuch ist doch schon richtig klasse! Und die ersten beiden sind eben richtige kleine Designerteilchen, die verarbeitet vielleicht richtig hübsch sind. Ich finde es jedenfalls ganz toll wie gut Du schon dabei bist - nicht aufgeben und schön weiter üben.

    Hab einen schönen Sonntag und ich schicke Dir viele liebe Grüße,

    Marion

    ReplyDelete
  8. Great job, Anke. I actually like the look of your earlier spinning....and have seen some really cool projects made with wool that has been spun like that!! This is such a cool hobby for you!!

    ReplyDelete
  9. Ja, wie mein Opa immer sagte: "Mit Geduld und Spucke!" da wird's bestimmt werden...wo kriegst Du Deine Wolle - von Schafen oder was/wo?

    ReplyDelete
  10. Doris, die Wolle ist von dem Laden der den Roc day abgehalten hatte. Es nennt sich roving und ist schon gekaemmt und in lange Straenge geformt. Es ist Schafwolle, sie haben aber auch Alpaca, recycled roving (aus Jeans z.B.) und noch viel mehr.

    ReplyDelete
  11. This is so exciting and new. Best of luck...don't give up!!!

    ReplyDelete
  12. How fun! I'm sure you'll be a pro in no time!

    ReplyDelete
  13. Wow what fun! I saw the old spinning wheel in the shed, and thought about you. I'm not sure how old it is as it isn't very big either. You are always doing some fun project. I started cleaning and organizing my sewing/craft room. So much to do before spring gets here and then I'll want to be outside again!

    ReplyDelete
  14. Yay! Those look fabulous! I miss spinning. I hope you knit up something wonderfully creative with them. (And phooey to anyone who laughs - slub yarn is SO in right now.)

    ReplyDelete
  15. I just love the way the hand-spun yarn looks. I'd still knit with it!

    ReplyDelete
  16. Liebe Anke,

    ach ist das schön. Es sieht schon so gekonnt aus und spinnen ist für mich ein Buch mit 7 Siegeln!

    Bitte bitte spinne weiter, denn ich finde es so interessant und beneide dich darum, ein Spinnrad zu besitzen und schöööön weiter Üben.

    Wünsche Dir ein wunderschönes Wochenende und sende Dir die allerliebsten Grüße vom Inselchen.
    Herzlichst Uschi

    ReplyDelete