Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, January 30, 2011

Gardening, the first...

With temperatures in the 60's yesterday and today I was in total gardening mode. Greg lugged the big table into the dining room for me and I got a bunch of my seeds started. So far I started: tomatoes, peppers, squash, zucchini, loofah, watermelon and devils trumpet. I also bought some seed potatoes and have them sitting there so they can get started.
Nachdem es gestern und heute um die 17 Grad hier waren, war ich total im Gartenfieber. Greg hat mir den Tisch von der Bierzeltgarnitur in's Esszimmer getragen und ich habe meine ersten Samen ausgesaet. Bis jetzt habe ich Tomaten, Paprika, Squash (eine Art Zucchini), Zucchini, Loofah und Wassermelone ausgesaet. Ich habe auch Saatkartoffeln gekauft und die liegen nun dabei um zu treiben.This may look a bit trashy, but I started my onion seeds that way last year and it really worked. Just cut a milk jug in half, leaving a little bit connected. Fill the bottom with wet seed starting soil, sow your seeds, cover with more soil and tape the jug shut. Mini greenhouse!
Das hier sieht vielleicht nicht so schick aus, aber so habe ich auch letztes Jahr meine Fruehlingszwiebeln ausgesaet. Man nimmt die leere Milchflasche und schneidet sie in der Mitte (nicht ganz) durch. Nun kommt feuchte Erde rein, man streut die Samen darauf, bedeckt sie mit Erde und klebt die Flasche gut zu. Voila, ein mini Gewaechshaus.
I got started on the garden clean up. It was so nice to be able to work outside without being bundled up in heavy coats. Here is one flower bed cleaned up and one more to go.
Im Garten habe ich angefangen aufzuraeumen und zurueck zu schneiden. Es war so toll ohne dicke Jacke draussen zu sein! Das eine Blumenbeet ist nun sauber gemacht, das andere muss ich noch in Angriff nehmen. Ines und Tino, seht ihr wie braun unser Gras im Winter ist? Kann man sich im Sommer wenn es so schoen gruen ist gar nicht vorstellen, oder?
The tub had cilantro and dill growing in it and some cilantro is still growing right now. In the bed next to it is the asparagus I planted last year. Out of the 10 plants I bought, 2 never came up - they are supposed to send me replacement plants this year. Next up is the bed with the humongous rosemary shrub, sage, chives and parsley. Can you see all the parsley still growing?
In der Wanne im Vordergrund wuchs Dill und Koriander. Ein Teil vom Koriander waechst sogar immer noch! Im Beet danach ist der gruene Spargel den ich letztes Jahr gepflanze hatte. Von den 10 Pflanzen sind 2 leider gar nicht gewachsen und ich soll diese bald ersetzt bekommen. Das naechste Beet ist mehr oder weniger ein Kraeuterbeet. Der grosse Rosmarienbusch, Salbei, Schnittlauch und Petersilie sind momentan noch zu sehen. Die Petersilie ist sogar noch richtig schoen gruen.
The bed in the front still had a few tiny turnips growing - that would explain the holes you see. Both of the other beds just needed to be cleaned up a little bit, most of it was already done at the end of the year. The garlic seems to be doing fine...
Im ersten Beet hier habe ich heute noch ein paar "turnips" (ein Wurzelgemuese) geernted, darum auch die Loecher in der Erde. Die beiden anderen Beete musste ich nur ein bissl sauber machen, das meiste hatte ich schon Ende des Sommers sauber gemacht. Der Knoblauch in diesen Beeten waechst ganz gut.
As the wood burning pile grows...
Und der Haufen in der Feuerstelle waechst und gedeiht...

16 comments:

  1. Ha! Rosemary shrubs! I will sure miss that when I move north in a few years. Lovely temps, and my seed starting operation seems to get trashier every year but turns out better too LOL!

    ReplyDelete
  2. I can't believe you are already outside playing around and starting seeds!! We have two feet of snow coming tomorrow. Gardening seems a far way off here.....I haven't even taken my seed catalogs out yet...I just can't get motivated for it yet! Can't wait to try the rhubarb pie...thanks for sharing!

    ReplyDelete
  3. You know, my friend, I really was being perfectly content with enjoying "winter", but now I'm so eager for spring! Carroll said to tell you that he's envious! :-)

    ReplyDelete
  4. I so admire your green thumb and dedication to making yummy things grow!! I always dreamed of having a huge garden like my mom used to cultivate when we were young kids, but now that I finally have the land, space and time - I found that it's really not enjoyable :-/ It's quite disappointing actually. Ah well! At least I can live vicariously through you :)

    ReplyDelete
  5. Ja wahnsinn, du bist aber schon fleißig im Garten! Da ist bei uns noch so gar nicht dran zu denken....-2 °C sag ich nur. Einlieben Gruß, Susa

    ReplyDelete
  6. Wir werden wohl vor ende April nicht loslegen können.Aber ich werde innen schon mal vorziehen. Was machen eigentlich deine Pilze??
    Und haben die Solarstecker von uns wieder einen schönen Platz gekriegt, unsre waren den Winter über draussen hat auch schön ausgsehen.
    Liebe Grüsse
    Sylvia

    ReplyDelete
  7. Sylvia, die Pilze waren leider ein Schuss in's Knie. :-( Ist ueberhaupt nichts draus geworden... Naja, einen Versuch war es auf jeden Fall wert. Die Solarstecker sind noch in der Garage, kommen erst raus, wenn es wirklich schoen warm ist.
    Liebe Gruesse,
    Anke

    ReplyDelete
  8. Hallo anke,
    Bei uns sind noch 4 Grad minus und der Garten ist immernoch so gefroren das man die Maulwurfshügel durch den Garten tragen kann. Mein Mann überlegt schon ein Herz mit den Hügeln zu legen, für Valentinstag.In der Feuerstelle ist aber nicht viel zum brennen,
    Das wäre Erik zu spartanisch. bei uns wird sogar der Weihnachtsbaum aufbewahrt damit die Jungs ihn anständig verbrennen können.
    Ich wünsche dir einen schönen Tag,
    Alles liebe
    Doris

    ReplyDelete
  9. Hai Anke,

    im Augenblick kann ich mir gar nicht vorstellen, dass irgendetwas überhaupt wieder draußen wächst. Ich kann mich noch gut an Deine reiche Ernte und das ganze Gemüse erinnern, aber es ist so klirrend kalt und grau und braun, dass ich befürchte, ich muss alles inklusive Rasen neu ansäen...

    Ich drücke die Daumen, dass Deiner ein grüner ist und Du auch dieses Jahr wieder großes Thanksgiving hast :-)

    Grüßle
    Eve

    ReplyDelete
  10. How fun. I know this brings you so much joy. (me too!)
    Love the milk jug idea...so clever.

    ReplyDelete
  11. Oh, ich finde sehr schön, dass du Zeit für diese schönen Dinge findest. Ich hab schon seit Jahren nichts mehr ausgesät, außer vielleicht mal ein paar Tagetes oder Kresse. Ich drück dir die Daumen, dass auch alles gut wächst.
    Lieben Gruß an dich von Petra

    ReplyDelete
  12. We had a dusting of snow during the night here in the California mountains, but the sun is shining this morning. I'm so eager to start my garden. I love your milk jug idea and just might start some indoor seeds today.

    Thanks for the inspiration!

    ReplyDelete
  13. Excellent idea on the milk jug, Anke! So nice you have a nice big window and table to seed start on:) Glad to see all the green in your garden. Mine is soon to be under a blizzard blanket. I believe they are called for around 18 inches to pile on us between now and Wendsday;( lol Thanks for sharing xx

    ReplyDelete
  14. Oh, spring still seems so far away here. We're in for a doozy of a storm tonight but it's not long now. It was nice to see your garlic...I hope it inspires mine to keep well and stay hidden for just a while longer! : )

    ~Andrea~

    ReplyDelete
  15. I was thinking of starting seeds here in my office as hubby said that I have 4 T-12 lights in here. They will probably go in the craft room though if we don't get the greenhouse up and running. He is suppose to do something to it as back in early winter it blew out a roof panel during a bad wind storm. Everything I had in there froze. Oh well. We are putting new beds in everywhere since the garden at the top of the hill seems to be worn out. It still has my strawberry plants and lavender in it. These days I don't think I want my garden that close to the road anymore since I've seen in the paper where people had actually gone into someone's garden and taken things! I'll probably just plant low growing things such as squash, and of course flowers!
    I noticed where you have five months till your sister comes. That is great! My cousin's 16 year old son is coming over in April all by himself! It is his holiday and I was told when I skyped with his dad that we are to speak only English. Yeah right. The rest of them can, this is my time to practice my German! Then my mom told me my uncle and his son are coming this year too. Seems to be the year for German company!
    Take Care,
    Ulrike

    ReplyDelete
  16. P.S. Goodness, didn't realize I had written that much! How is your throat feeling? Did you go to the doctor? My suds/head cold is still around, and my voice sounds so wonderfully squeaky!

    ReplyDelete