Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, January 2, 2011

An award...

Look what I got from Marion today - the stylish blogger award. I don't know what I did to deserve it, but it sure was very sweet of her. I am supposed to pass this award on to 15 other bloggers, but I always have a very hard time with that. So, I'm just going to let you grab it if you want it.
Schaut mal was Marion mir heute verliehen hat, den stylish blogger award. Ich weiss gar nicht womit ich den award verdient habe, ich habe mich aber trotzdem sehr darueber gefreut. Dankeschoen Marion!
Eigentlich soll ich den award nun an 15 Leute weitergeben, aber ich muss sagen, damit tue ich mir immer sehr schwer. Somit lasse ich ihn einfach hier stehen und wer moechte kann ihn sich nehmen.

I am also supposed to list 7 things about me. Now what is there you don't already know?
Jetzt soll ich noch 7 Sachen ueber mich erzaehlen. Mmm, was gibt es ueber mich zu erzaehlen, dass ihr noch nicht wisst?

1. I got my motorcycle license a few years ago, but decided I'd rather just be a passenger on the bike.
Vor ein paar Jahren habe ich meinen Motorradfuehrerschein gemacht, habe danach aber beschlossen Beifahrer zu sein ist mir lieber.
2. I love color! Whether that's for clothing or on the walls in our home, I could not imagine living without it.
Ich liebe Farben! Egal ob es Kleidung ist oder an den Waenden in unserem Haus, ich koennte mir ein Leben ohne nicht vorstellen.
3. I would love to live in the middle of nowhere and have lots of room for chickens and goats.
Ich wuerde liebend gerne mitten in der Pampa wohnen und viel Platz fuer Huehner und Ziegen haben.
4. I love learning how to do things the "old fashioned way". Everything from knitting, soap making, cheese making, spinning... Maybe I was born at the wrong time?
Vielleicht wurde ich zur falschen Zeit geboren, aber ich finde es brennend interessant zu lernen wie Dinge frueher gemacht wurden. Egal ob es stricken, Seife oder Kaese machen, spinnen, ich kann gar nicht genug davon bekommen.
5. If I have the choice between exercise (of any kind) or curling up on the couch with my knitting or a good book, the couch always wins. Not saying that's a good thing...
Wenn ich die Wahl zwischen Sport (egal was) oder Couch mit Strickzeug oder einem guten Buch habe, gewinnt die Couch jedes mal. Habe nicht gesagt, dass das gut ist...
6. I like to iron or even do windows, but I despise cleaning bathrooms.
Mir macht buegeln oder Fenster putzen Spass, aber ich hasse es Baeder zu putzen.
7. If I had to pick one place I really wanted to see, it would be Egypt. I have always found everything about it fascinating.
Wenn ich mir einen Ort aussuchen sollte den ich unbedingt sehen moechte, wuerde es Aegypten sein. Hat mich schon immer fasziniert.

10 comments:

  1. Congratulations, Anke, on your Award.

    I totally agree with you about the bathroom thing. I think if I shared a bathroom with other people, I would make a schedule so everyone gets a turn in cleaning up after the most personal mess besides a diaper change. (YUK!)

    Egypt ist ein populares Deutsches Reiseziehl. Meine Cousine war letztlich dort und hat mir eine Postkarte geschickt und meine Schwester und ihr Mann haben eine Reise nach Egypten gewonnen. Ich moechte es auch mal gerne sehen, aber glaube nicht, dass ich je dort ankommen werde.

    ReplyDelete
  2. Ich gratuliere dir zu deinem Award, liebe Anke. Auch ich bin gern bei dir zu Besuch und finde, du hast ihn verdient.
    Lieben Gruß und einen guten Wochenstart wünscht dir Petra

    ReplyDelete
  3. Congrats and I love your list. I'm with you on the couch and it's related activities. And, nope, not always a good thing!

    ~Andrea~

    ReplyDelete
  4. Happy New Year my sweet blog friend!

    Your list made me smile, we are so much alike in many ways. If you want a few pet chickens, btw, you don,t need lots of space or resources, just permission from your local municipality... have you checked into it?

    :-)

    ReplyDelete
  5. Du bist genau die richtige für einen Award, dein Blog ist die beste Idee für einen Kontakt
    ins ferne Deutschland.Habe durch dich auch noch viele andere Blogger kennengelernt.
    Nach Ägypten will ich auch schon lange mal,ideale Reisezeit wäre da Pfingsten, also rauf auf deine to do Liste : " Urlaub mit Crames in Ägypten "!
    Liebe Grüsse
    Sylvia 2

    ReplyDelete
  6. I'm glad you loved the Cheeseburger Soup! Congrats on the award, too!

    ReplyDelete
  7. Finally catching up after vacation - I love learning these "little known facts" about other bloggers!

    ReplyDelete
  8. Goodness Anke! We sound a lot a like, well, except for the motorcycle that is. I've always wanted to go to Egypt, and my oldest German cousin is going there next week. She told me it is cheap leaving from over there so the next time I go over she wants for me to go. It would be fun except I think the rest of the family would be upset with me! You know how that goes.

    ReplyDelete
  9. Liebe Anke,

    der Award zeichnet deinen Blog aus und das mit vollem Recht. Er ist so schöööööön.

    Sehr interessant finde ich Deine 7 Dinge über dich. Dankeschön.

    Sende ganz herzallerliebste sonnige Grüße an eine Bloggerin mit einem ganz lieben großem Herzen.

    ReplyDelete
  10. Oh Anke! Congratulations! I agree with Ulrike, and have a lot of the same likes:) I used to ride a mini bike when I was young, on the farm. Now I am just a passenger on my dh's bike, sometimes:) big hugs xx

    ReplyDelete