Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Saturday, November 13, 2010

Creative treasures...

I was in "crafts heaven" the last two days. I made a few things, found a great store and received some beautiful handmade gifts.
First I made these little felt mushrooms yesterday. I plan on having a "food/kitchen" themed tree in the dining room this year (yes, I go a little nuts at Christmas) and these felt mushrooms will be a cute addition, I think... The pattern was given to me by a very sweet person. :-)
Die letzten paar Tage war ich im "Bastelhimmel". Hatte Zeit ein bissl zu basteln, habe einen neuen Laden entdeckt und heute kamen auch noch tolle selbstgemachte Sachen hier an.
Diese Pilze habe ich gestern genaeht. Dieses Jahr moechte ich einen kleinen Christbaum im Esszimmer aufstellen, der nur mit "Essen" bzw Kuechenutensilien behaengt ist. (Was kann ich sagen, an Weihnachten kann es bei mir nicht genug dekoriert sein.) Die Pilze finde ich, passen da sehr gut dazu. Danke auch an die liebe Person, die mir die Anleitung zukommen liess!On Thursday, while looking through the yellow pages I found a Yarn store not even five miles from our house! I had absolutely no idea they were there and they've been there for over twenty years. It is a small "hole in the wall" kind of place with great people (mother and daughter) running it and the nicest yarns, knitting supplies as well as spinning supplies. HEAVEN! On my first visit on Friday, I bought this hand dyed yarn. I have no idea what I'll make with it yet, but I just couldn't resist.
Donnerstag habe ich in den gelben Seiten nach einem Wollladen gesucht und festgestellt, dass es einen ganz in unserer Naehe gibt. Ich hatte absolut keine Idee das es diesen Laden gibt - und dabei gibt es ihn schon ueber 20 Jahre. Es ist ein kleines "Loch in der Wand" mit einem Mutter Tochter Team als Besitzer. Sie fuehren die schoensten Wollen, Strickzubehoer sowohl auch alles moegliche zum Spinnen. Die Spinnraeder waren ein Traum!
Am Freitag war ich zum ersten Mal im Laden und diese handgefaerbte Wolle musste gleich mit. Habe zwar noch keine Plaene dafuer, aber sie hat mir einfach so gut gefallen, dass ich nicht wiederstehen konnte.
Went back to the store today - told you I was in heaven - because the daughter was giving spinning lessons to a customer. The lady who had just bought a wheel didn't show up until we were actually ready to leave, but the owner showed me how to use a drop spindle. What can I say, it was fun and I bought one. Add that to my list of hobbies... The books are from the stores library, which covers everything from knitting, sewing, spinning to quilting. I get to keep the books (for free) for two weeks, just like a real library. To me that is fantastic customer service!
Heute bin ich gleich nochmal hingegangen, denn die Tochter wollte heute einem neuen Spinnradbesitzer das spinnen beibringen. Leider kam die Kundin viel zu spaet, aber in der Zeit in der wir gewartet hatten, hat mir die Besitzerin diese "drop spindle" (wie heisst das gute Teil auf deutsch?) gezeigt. Es hat mir soviel Spass gemacht, dass ich mir gleich eine gekauft habe . Wieder ein neues Hobby! Die Buecher sind aus der "Buecherei" die der kleine Laden fuehrt. Ich darf die Buecher fuer zwei Wochen (umsonst) behalten, toller Kundenservice, oder?
Once we got home this was waiting for me: Beautiful handmade cards and stars. I'm participating in a "stocking stuffer swap" over at two frog home and this is one of the first goodies I received. My goodies are almost ready to send out, but I won't show them until they reached their new homes.
Als wir dann nach Hause kamen, haben diese tollen Karten im Briefkasten auf mich gewartet. Ich mache bei einem "stocking stuffer swap" mit und das sind meine ersten Geschenke. Meine Sachen sind noch nicht ganz fertig, aber ich hoffe, dass ich sie auch bald verschicken kann. Werde sie aber erst zeigen, wenn sie bei den neuen Besitzern angekommen sind.

11 comments:

  1. Ok, Anke, now can I send you my Gizzy's fur so you can spin gizzy yarn for me? (just kidding!)

    I am so glad we don't have any such heavenly stores in the town where I live. I'd be broker than broke...I'd be up to my eyeballs in yarn and nothing else LOL I'm such a yarn addict. It's not funny!

    Glad you had a good time and congratulations on getting those lovely cards - it's nice to get stuff besides bills in the mail, isn't it?

    Wishing you and yours a wonderful weekend.

    ReplyDelete
  2. Hallo Anke, deine Pilz sind ja toll geworden!
    Ich freue mich schon auf ein Foto mit deiner Weihnachtsdeko. Und Deine Karten sind ja toll die du bekommen hast.
    Ich wüßte ja was du aus der wolle machen kannst was für mich! Spaß beiseite.
    Kannst Du mir mal Deine Adresse mailen.
    Tschüss
    Doris

    ReplyDelete
  3. You have been in heaven! The mushrooms are so cute.

    ReplyDelete
  4. I'm glad I came over, I got to brush up on my German, too! My great grandmother spoke only German, and I took it in high school and college, but sadly have had no use for it other than a trip taken once! Nice to connect with another fiber junkie. Just a year ago I had no idea there even were "yarn stores", now they have to flash the lights to kick me out LOL! Love the idea for the tree!

    ReplyDelete
  5. Those mushrooms are such a cute idea. The ones I really like are the ones you see on some of the German blogs with the red top and white dots....love those! Remind me of when I was little, and we use to watch the sandman come on. Boy was that a long time ago! I love yarn too, I've been doing a little bit of yarn craft tonight with a loom. We have a spinning wheel that someone gave us, I'll have to see where hubby put it, and if it can still be used. Yarn stores, fabric stores, I can spend hours there yet I don't have one as close as you do. Love the color of that yarn too, and I'm sure that you will make something real pretty Anke.
    Take Care,
    Ulrike

    ReplyDelete
  6. Love those mushrooms!!! I put up two trees...never even thought of a 'food' tree. Cute.
    Love that you found this store, I am sure they appreciate your business!

    ReplyDelete
  7. Liebe Anke,

    die Idee einen Weihnachtsbaum nur mit "Essen" zu dekorieren finde ich wirklich süß - könnte ich Deinen traumhaft leckeren Pie häkeln...den würde ich Dir glatt zur Deko beisteuern wollen (ich bin süchtig nach diesem Kuchen)!

    Dein neues Hobby finde ich toll - in Deutschland sagt man einfach "Wollspindel", und bitte zeige uns Deine Fortschritte - ich bin schon ganz gespannt und wünsche Dir ganz viel Spaß beim spinnen. Hat aber auch Suchtfaktor!

    Ohhhh die Karten...ich freue mich schon auf die Bilder, Deine bisherigen waren immer alle sooo schön. So eine würde ich auch mal in meinem Briefkasten finden wollen - Du hast wirklich Glück.

    Danke möchte ich noch sagen für Deinen lieben Kommentar zu meinem Tuch. Ja, ich kann es hier gut gebrauchen...kalt ist es geworden und Regen, Regen, Regen!

    Hab einen wunderschönen Sonntag und viele liebe Grüße aus Deutschalnd,
    Marion

    ReplyDelete
  8. The yarn is so pretty! Isnt it fun to find a place like that??

    ReplyDelete
  9. Liebe Anke,
    deine neue Wolle ist ein Traum. So schöne Farben. Ich beneide dich um so einen schönen Laden in deiner Nähe. Die Spindel nennt man - denke ich - Handspindel. Viel Spaß bei deinem neuen Hobby.
    Hab eine schöne Woche und sei lieb gegrüßt von Petra

    ReplyDelete
  10. Goodness, is that yarn ever beautiful! When you're done knitting it into something, please send it to me :-D

    I love finding holes-in-the-wall like the one you described: heaven, indeed :-D

    ReplyDelete
  11. I think my comment here yesterday got lost in cyber space! lol Have to say I think it is so very wonderful you are learning the drop spindle and have found this lovely shop Anke! I look forward to hearing more about it all:)Those mushrooms are just adorable!!

    ReplyDelete