Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, September 28, 2010

Showing my "true" colors...

One of the things I was really looking forward to during our Germany trip was buying yarn. We went yarn shopping several times and everybody let out a big sigh when I found another store to check out. During one of those shopping trips the girls spotted this yarn - once knitted it is striped like the German flag. The girls really wanted me to get it and I got enough to knit a pair of socks for all of us girls. I finished mine last night and got started on Hannah's already. I really love how they turned out!
Waehrend unseres Dtld Besuchs bin ich durch unheimlich viele Wollgeschaefte geschlichen. Ich hatte mich so darauf gefreut und haette Stunden in den Laeden verbringen koennen. Meine ganze Familie hat schon immer gestoehnt wenn ich wieder einen neuen Laden entdeckt habe... In einem der Laeden haben meine Maedels dann diese Wolle gesehen und haben darauf bestanden, dass ich sie kaufe. Sie wollten unbedingt "deutsche Socken" haben. Gestern Abend habe ich dann meine Socken fertig bekommen und Hannah's sind auch schon angefangen. Ich finde sie sind echt gut geworden...Not to long ago, I was lucky enough to win a giveaway at Rural Revival. It got here yesterday and I just love it. The lantern is the cutest thing (already found a great place for it) and the CD is great. Thank you Andrea! (If you've never been to her blog, go check it out.)
Vor nicht allzu langer Zeit habe ich einen giveaway bei Rural Revival gewonnen. Meine Schaetze kamen gestern hier an und ich bin ganz begeistert. Fuer die suesse Laterne habe ich schon den perfekten Platz gefunden und die CD ist toll. Tausend Dank Andrea! Falls ihr noch nie auf ihrem blog wart, geht mal schnuppern...

7 comments:

  1. Hallo Anke,
    ich denke das du im laufe des tages einige mails von mir bekommen wirst mit dem gefragten.
    Ichhhabe leider mit dem Emailprogramm probleme,
    also es kommt alles nach und nach. Ich bin echt genervt, ich habe inzwischen 15 Mail an dich geschrieben und jede ist abgestürzt. !
    Also Gedult.
    Tschüss
    Doris
    Übrigen die Socken sind echt Lustig

    ReplyDelete
  2. I'm so glad everything arrived safely! Jill Barber does have a wonderful voice. This latest CD of hers just continued to grow on me, in a good way. I hope it does for you too.

    Love those socks, they look very, very cozy! : )

    ~Andrea~

    ReplyDelete
  3. Hallo Du, oh solch schöne Socken.Die Pizza war auch gut. Weisst Du nähreres übers Unikümchen?
    L.G Sylvia

    ReplyDelete
  4. Hi Sylvia,
    habt ihr die "Pizza" auch mal probiert? Schmeckt echt lecker, alle sind darueber hergefallen...
    Ich weiss leider auch nicht mehr wie du... Sie wird es irgendwann wohl naeher erklaeren.
    Liebe Gruesse an alle,
    Anke

    ReplyDelete
  5. Love your socks! I may ask my sister to send me some yarn this year instead of - or in addition to - my customary Marzipan that I am addicted to once a year ;-)

    Congratulations for winning those lovely gifts!

    ReplyDelete
  6. I love looking at yarn even if I don't knit! Can crochet, but I've never tried crocheting socks!! I knew what those colors were right away!

    ReplyDelete