Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Friday, September 10, 2010

Finished

I finished this sweater about a week ago, but until yesterday had no buttons to go with it. Yesterday I finally remembered to take the sweater with me when I had errands to run. Found some nice buttons to match it and voila, just in time for cooler temps. Which we don't really have yet...
Diese Jacke habe ich schon vor ueber einer Woche fertig gestrickt, aber bis gestern hatte sie noch keine Knoepfe. Gestern hatte ich aber endlich daran gedacht die Jacke mitzunehmen als ich unterwegs war und konnte so die passenden Knoepfe kaufen. Jetzt ist sie endlich komplett fertig, passend zu kuehleren Temperatueren. Nicht das wir die schon haetten...Another shot, because you can see the pattern a little better on this one.
Now it's back to knitting socks...
Hier noch ein Bild auf dem man das Muster besser sehen kann.
Jetzt stricke ich erst mal wieder Socken...

16 comments:

  1. Hallo die schaut echt gut aus!
    Dann mal ran an die Socken bei uns ist es inzwischen 14 grad klat, die Heitzung ist schon an , den ihrgendwie ist uns allen nur noch kalt.
    vielleicht sind wir aber Frostködel!
    Danke für deine vielen Kommentare , ich freue mich immer wenn ich wieder was von dir lese. >Ich schreibe gerne im Blog und besonders gerne bekomme ich Kommentare.
    Schlimmes Mädchen, kommentarsüchtig! Kicher.
    einen schönen tag noch!
    Doris die sich jetzt auf das Rad schmeißt und zu Post fährt.
    Tschüss

    ReplyDelete
  2. Hallo Anke, Deine Jacke gefällt mir sehr gut. Den Wickeljacken-Style mag ich sowieso.

    LG Sabine

    ReplyDelete
  3. Love the sweater...your so very talented. Cute pic!

    ReplyDelete
  4. Really nice and you look cute as a bug's ear in it!

    ReplyDelete
  5. I love this...I would wear it ALL the time. (well when it is not in the 90's!)
    You are so cute!

    ReplyDelete
  6. chic ist Deine Jacke, gefällt mir sehr gut! es ist ein Auf und Ab mit den Temperaturen, Regen und Kälte im Moment... aber morgen soll es schön werden... da sag ich nur abwarten und Tee trinken *lach* (morgen, heute nicht mehr, zur Nacht vertrage ich keinen schwarzen Ostfriesentee, ich kann dann nicht schlafen)...

    Dein neues Blog-Outfit gefällt mir und Deine Haare sind gewachsen, steht Dir gut!!!

    liebe Grüße zu Dir von Traudi

    ReplyDelete
  7. I love that sweater!! I am not a sweater type person but I really like that one!!

    ReplyDelete
  8. SO beautiful, Anke! Thank you for sharing the finished product with us. I love the detail of the design. We are beginning to have cooler temperatures...in the low 40's at night and today it didn't pass the mid 60's. Soon you will be able to enjoy wearing your beautiful sweater.

    ReplyDelete
  9. Beautiful Anke!! You have grown your hair longer! You look so beautiful:)

    ReplyDelete
  10. Wow, Anke , the sweater is lovely...and you look adorable in it!!! Great job. I have knitting envy. I will never be worthy....will be stuck knitting scarves for eternity...always losing and gaining stitches!!

    ReplyDelete
  11. Aww, thank you guys for your sweet comments. You made me blush...

    ReplyDelete
  12. Absolutely gorgeous work! Love the fit, it's so flattering, and your color choice is fantastic. I hope you get many years of wear and enjoyment out of it!

    ReplyDelete
  13. I can't even knit a stitch of anything, your talent is admirable! wow! what a gorgeous sweater and you are beautiful :)

    ReplyDelete
  14. That is such a beautiful sweater Anke! Love the color of it too. We have had a few nights and mornings in the low 50's so you might be wearing it real soon!
    Take care,
    Ulrike

    ReplyDelete